Meteor Posted May 6, 2004 Report Share Posted May 6, 2004 Jag hade tänkt mig att bygga ett litet nätverk hemma mellan två datorer... Så jag satte i ett nätverkskort i den gamla datorn (P1 133Mhz 40 Mbram ;) ). Den funkade alldeles utmärkt INNAN jag satte i nätverkskortet. Men när jag hadde monterat i det och skulle starta datorn så händer inte mycket ... Det bara piper i ca 5 sekunder och sen händer inte mycket mer. Datorn är igång men inget händer! Jag har tagit ur kortet igen men ingen skillnad! Vad ska jag Göra:huh:? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pete Posted May 6, 2004 Report Share Posted May 6, 2004 Något annat kort kan ha halkat ur när du satte in nätverkskortet, testa att trycka till de övriga korten så de sitter ordentligt i socklarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted May 6, 2004 Report Share Posted May 6, 2004 Du är 125% säker på att du inte råkade komma åt något kort eller så när du meckade? Antingen så har något annat kort (ex grafikkortet, fel på det brukar generera lite pipande) hoppat löst, eller så har du dödat det med statisk elektricitet. /E Edit: nej, inlägget ovan fanns ej när jag började skriva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smocken Posted May 6, 2004 Report Share Posted May 6, 2004 www.sweclockers.se B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalle Posted May 6, 2004 Report Share Posted May 6, 2004 Vad händer under pipet? Är skärmen bara svart eller startar den normalt de första 5 sekunderna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meteor Posted May 6, 2004 Author Report Share Posted May 6, 2004 Under tiden det pep var det svart i skärmen. Nu har jag satt i nätverkskortet igen. När jag satte på datorn så funkade den alldeles utmärkt... Datorer kan vara konstiga ibland! Men nu är problemet ur världen Men tack för era tips ämdå Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheStroyer Posted May 6, 2004 Report Share Posted May 6, 2004 datorn piper på olika sätt beroende på vad det är för fel..dock så vet jag endast hur ett grafikkortsfel låter först två snabba pip sen några pip med lite längre intervaller imellan pippip-pip-pip-pip-pip-pip........ fråga någon expert och förklara hur pipet låter så han nog denna hjälpa dig Link to comment Share on other sites More sharing options...
NisseNord Posted May 7, 2004 Report Share Posted May 7, 2004 Betydelsen av pipen är oftast beroende på vilken bios man har Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.