macken Posted May 6, 2004 Report Share Posted May 6, 2004 (edited) Har sett en stridsvagn med stor kran bak. Numret var 120004 Vad är det för typ? Edited May 6, 2004 by macken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macken Posted May 6, 2004 Author Report Share Posted May 6, 2004 Jag hittade den själv Bärgningsbandvagn 120 heter den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted May 6, 2004 Report Share Posted May 6, 2004 Fast kranen sitter väl ändå FRAM?! :P /Vän av ordning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strvkomp Posted May 6, 2004 Report Share Posted May 6, 2004 Nja... Den har en kran på baken också. Den ser ut som en trekant med en öggla på. DEnna är till för att stridsbogsera. Den fälls helt enkelt ner och fäst i en bogseröggla som finns bak på strv 122. Till sin hjälp har bärgningsmannen en kamera för att kunna lotsa in kranen rätt. Strvkomp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 6, 2004 Report Share Posted May 6, 2004 Det är ingen kran utan precis som du skriver, en bogseringsutrustning. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted June 10, 2004 Report Share Posted June 10, 2004 Hade en liknande grunka på bgbv81 i Skövde 97/98. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted June 10, 2004 Report Share Posted June 10, 2004 "Kranen" i aktern.. Vad heter den egentligen? Jag skulle kallat den för dragstång... alternativt "towbar". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted June 10, 2004 Report Share Posted June 10, 2004 Vad heter den egentligen? Jag skulle kallat den för dragstång... alternativt "towbar". Jadu, Erik. Läser du inte dina Leonytt? :P I nummer 17 står det klart och tydligt att det heter "Stridsbogseringsutrustning" The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted June 10, 2004 Report Share Posted June 10, 2004 Jadu, Erik. Läser du inte dina Leonytt? :P I nummer 17 står det klart och tydligt att det heter "Stridsbogseringsutrustning" Usch, nä, så långa ord orkar jag aldrig läsa mig igenom.. Betyder detta att jag måste ändra hemsidan nu då? http://www.plasticwarfare.com/articles/bgb...mg=PA040002.jpg /E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted June 10, 2004 Report Share Posted June 10, 2004 Självklart måste du det, rätt ska vara rätt. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts