FK H Posted May 6, 2004 Report Share Posted May 6, 2004 (edited) I plutonen har vi två tgb 20 och en tgb 13. Precis som KROA stipulerar. Nu är jag på jakt efter trix och fix som kan göra livet mer bekvämt och praktiskt i vraken. Vi är beredda att lägga ner en del tid och pengar på att snickra till nya inredningsdetaljer. En sak jag själv tänkt på är fotogenvärmare och "mörkersluss" till 13 bilen. Allt för att plutch skall kunna sitta varmt och plita i bilen även i mörkret. Karbinhakar för att hänga upp utrustning är ju en annan gammal goding. Fler tips? Edited May 6, 2004 by FK H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted May 6, 2004 Report Share Posted May 6, 2004 I plutonen gar vi två tgb 20 och en tgb 13. Nu är jag på jakt efter trix och fix som kan göra livet mer bekvämt och praktiskt i vraken. Vi är beredda att lägga ner en del tid och pengar på att snickra till nya inredningsdetaljer. En sak jag själv tänkt på är fotogenvärmare och "mörkersluss" till 13 bilen. Allt för att plutch skall kunna sitta varmt och plita i bilen även i mörkret. Karbinhakar för att hänga upp utrustning är ju en annan gammal goding. Fler tips? Röd belysning fins väl redan i 13 bilarna? och mörkläggningsplattor till fönstren fins också... det hade iaf jag under värnplikten... det borde väl gå att snika till sig på TS/motsv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smaug Posted May 6, 2004 Report Share Posted May 6, 2004 Nu är jag på jakt efter trix och fix som kan göra livet mer bekvämt och praktiskt i vraken. Vi är beredda att lägga ner en del tid och pengar på att snickra till nya inredningsdetaljer. I princip all modifiering av fordon utvändigt som invändigt måste ha en sk BOA (Beslut om användning). Utan BOA får inte fordonet framköras, det gäller speciellt i sådana utrymmen där personal och modifieringen är placerad. Det som är undantaget är sådant som anses som en lastning med tillhörande lastsäkring. Att börja snickra och borra för att placera saker är inte tillåtet utan BOA. Så var väldigt restriktiva innan ni sätter i gång. Kontakta först eran tekniker! Det går att få ett BOA, men det tar ett bra tag och du måste kunna visa att din modifiering är helt säker på alla olika sätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FK H Posted May 7, 2004 Author Report Share Posted May 7, 2004 Nu är jag på jakt efter trix och fix som kan göra livet mer bekvämt och praktiskt i vraken. Vi är beredda att lägga ner en del tid och pengar på att snickra till nya inredningsdetaljer. I princip all modifiering av fordon utvändigt som invändigt måste ha en sk BOA (Beslut om användning). Utan BOA får inte fordonet framköras, det gäller speciellt i sådana utrymmen där personal och modifieringen är placerad. Det som är undantaget är sådant som anses som en lastning med tillhörande lastsäkring. Att börja snickra och borra för att placera saker är inte tillåtet utan BOA. Så var väldigt restriktiva innan ni sätter i gång. Kontakta först eran tekniker! Det går att få ett BOA, men det tar ett bra tag och du måste kunna visa att din modifiering är helt säker på alla olika sätt. Tack för tipset. Det vi främst tänkt på är just lastning med lastsäkring i 20-bilarna. samt bak i 13 bilen. Att skapa fack och lådor som kan placeras på golvet och säkras. Därutöver att fixa mörkersluss, alternativ värmekälla när fordonet står still, bättre inner belysning osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
retrorod Posted May 24, 2004 Report Share Posted May 24, 2004 vi tog med en liten cd-spelare o små högtalare o hade i 11-bilen. det var kalas när man var på fordonsmarsch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted May 25, 2004 Report Share Posted May 25, 2004 (edited) Är det verkligen smart att skapa mer värmesignatur en nödvändigt? Inte för att jag tror det kommer bli krig snart. Men även på övningar så kan en extra fotogenlampa röja er ganska så enkelt. (edit....jävla internet) Edited May 25, 2004 by dxl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts