Jump to content

Gentlemän?

Guest Dedicated

Recommended Posts

Guest Dedicated

Nå, i en annan tråd har det tagits fram MASSOR av olika varianter på dricka för specifikt tjejjer. Vilket får mig att fundera på vad tjejjer IDAG egentligen tycker om hos killar, män (i förekommande fall valpar...?)

Ska killar vara burdusa, smått jobbiga eller är det fortfarande ok med att man är respektful, artigt intresserad?

En karl ska helst inte;

Bjuda på drinkar med mycket sött i som döljer spritsmaken.

Vara alldeles för gammal eller alldeles för ung.

Vara redan upptagen.

Vara ett svin.

En karl bör;

Bjuda på goda drinkar, utan baktankar.

Kunna bete sig civiliserat. Han bör tex inte bli alltför full, alltför högljudd, alltför 'på' på varenda kvinna i lokalen.

Fatta vad en kvinna vill, och INTE vill.

Ha ett 'normalt' intresse för det som diskuteras här på forumet.

Få sin kvinna att känna sig som den enda.

(Sen gör det inget om han är snygg och trevlig också)

Guest J-Star

Vad då "hur skall en kille vara"? Vad skall du göra med den informationen? Spela något du inte är? Är du inte dig själv avslöjas det inom ganska kort tid och då avfärdas du som en bluff.

Skit i det istället... leta istället upp information om "Så gör du för att få kontakt". Att ta reda på om den andre är vad ni vill att denne skall vara löses genom att kommunicera med varandra... du vet... prata. Om det visar sig att ni inte går ihop, att ni har "krav" på den andre som denne inte uppfyller är det bara att tacka för sig och försöka igen.

Tumregel: Ta inget för givet. Ta absolut inget i stilen "Så här vill kvinnor att du skall vara" för givet.

/J

Guest Dedicated
Vad då "hur skall en kille vara"? Vad skall du göra med den informationen? Spela något du inte är? Är du inte dig själv avslöjas det inom ganska kort tid och då avfärdas du som en bluff.

Nja, antagligen mitt minsta problem, faktiskt. Är ALLTID mig själv, passar inte det är lösningen tämligen uppenbar! Frågan var ställd HELT generelt och jag tycker Karins svar var väldigt bra. Dock skulle kanske tråden kunna ge lite tips till våra yngre/äldre singel-förmågor på forumet för att de därmed kan slippa vanhedra sig själv genom att apa ut sig på krogen utan kanske använda lite mer finess, speciellt i umgänget med tjejjer, kvinnor, damer. Ledsen om det inte framgick med önskvärd tydlighet.

Slut.

Hans hustru har nog redan genomskådat honom om det skulle vara så att han inte hade vart sig själv!

Mina egenhändigt genomförda empiriska undersökningar visar solklart att karlar som är kaxiga, framfusiga och allmänt svindiga har _mycket_ större framgång med det motsatta könet på krogen/i baren/på discot.

Killar som är snälla/artiga och vill bjuda på en drink och prata/lära känna tjejen litegranna får just bjuda på en drink, prata lite granna...innan tjejen ursäktar sig med att hon måste "pudra näsan" och försvinner mycket riktigt iväg till "svinet"..

För vem vill ha en snäll och väluppfostrad svenna när man kan få en "farlig" och "spännande" kille..?

Vet inte om det gäller en speciell typ av tjejer, jag tyckte det varierade kraftigt..

För ett one-night-stand får man vara svinig, vill man ha något hållbart får man nog träffa "Henne" nån annanstans, där svin-faktorn inte spelar in...ex ICA eller biblioteket..

Märkligt "spel" det här ibland, "reglerna" är mer flytande än något annat..

En karl ska helst inte;

Vara redan upptagen.

Vara ett svin.

En karl bör;

Kunna bete sig civiliserat. Han bör tex inte bli alltför full, alltför högljudd, alltför 'på' på varenda kvinna i lokalen.

Klocktrent! :lol:

• Forumsledning

Skulle vara mycket enklare om man hade några horn och mer fokuserat kunde träna upp sina förmågor på ett enda plan, dvs STÅNGAS :lol:

Kul sida Dr Single.

Fanns en liknande sida fast med militärt spårk för MÖP:ar för flera år sedan. Sidan hade även en ingående Ragg F (Raggaren i Fält), tyvärr lade de ner sidan.

Den var riktigt klockren men jag har min RaggF kvar iaf. 0:)

Den var riktigt klockren men jag har min RaggF kvar iaf. :lol:

Är det nånting man kan få ta del av?

(så att man kan känna igen knepen om man 'drabbas')

Mina egenhändigt genomförda empiriska undersökningar visar solklart att karlar som är kaxiga, framfusiga och allmänt svindiga har _mycket_ större framgång med det motsatta könet på krogen/i baren/på discot.

Killar som är snälla/artiga och vill bjuda på en drink och prata/lära känna tjejen litegranna får just bjuda på en drink, prata lite granna...innan tjejen ursäktar sig med att hon måste "pudra näsan" och försvinner mycket riktigt iväg till "svinet"..

För vem vill ha en snäll och väluppfostrad svenna när man kan få en "farlig" och "spännande" kille..?

Vet inte om det gäller en speciell typ av tjejer, jag tyckte det varierade kraftigt..

För ett one-night-stand får man vara svinig, vill man ha något hållbart får man nog träffa "Henne" nån annanstans, där svin-faktorn inte spelar in...ex ICA eller biblioteket..

Det är inte mycket jag kan säga förutom WÖRD!

Vad jag förstår efter att pratat mycket med lite äldre polare ((30-50 årsåldern) så är det ngt som har "hänt" de senaste åren... Ett genomgående uppfattning är att tjejer verkar ha tagit vara på ett gammalt dåligt "manligt" beteende.

//DG

"Det är sällan man träffar sin blivande partner på biblioteket"

"Snälla killar får aldrig kyssa vackra kvinnor"

Manlig=positivt

Grabbig=negativt

Kraftfull=+

Macho=-

Framåt=+

Burdus=-

osv.

Du ska vara: inte för stor och inte för liten, inte för framfusig men inte för mesig, inte för kantig och inte för mjuk, inte för grovt tillyxad och inte för söt, inte vara dum men heller inte för smart, inte för försiktig men heller inte för äventyrlig.

Nej nu ger jag upp. Det är så mycket man inte ska vara men väldigt lite som man ska/kan vara. Om det är någon som lyckas att låta bli med att vara allt det uppräknade kan han titulera sig en man av rang.

/Krook (Gift sedan -98 :) )

Guest järv

Mitt recept:

Klä dig hyfsat - undvik skabbiga lågpriskläder. Var öppen, social och gå ut i första hand för att ha roligt - inte för att stöta på tjejer. Var generös - på rätt sätt. Utseende, självförtroende och humor är viktigt. De som saknar något av det får helt enkelt sikta in sig på byten som går att fälla med en klenare kaliber. :)

Tänkte genast på följande när jag läste ditt inlägg :D

207.gif

Det är inte mycket jag kan säga förutom WÖRD!

Vad jag förstår efter att pratat mycket med lite äldre polare ((30-50 årsåldern) så är det ngt som har "hänt" de senaste åren... Ett genomgående uppfattning är att tjejer verkar ha tagit vara på ett gammalt dåligt "manligt" beteende.

//DG

Exakt...framåt brudar i all ära, men nån jädra ordning får det vara..

"Women...can't live with them...can't kill'em..!!" :D

Aja, den som lever får se antar jag.

lite OT men hör ändå till ämnet:

när jag gíck bartenderskola så lärde lärarna ut en drinkkategori som de kallade "puttikull"

alltså sliskigt söta drinkar som innehöll vansinniga mängder alkohol.

oftast innehållande söta fruktlikörer och färskpressade citrusfrukter.

ett litet exempel.

12 cl ljus rom eller bacardi limon

en hel pressad citron

en hel pressad apelsin

två tsk sockerlag

tre vindruvor-hela(mycket viktiga)marinera dessa i vodka i ett par timmar.

fyll upp med sprite eller 7 up

blanda allt över is i ett collinsglas(större grogglas)

effekten blir att de lättlurade damerna börjar hälla i sig denna saftsmakande drink.

de undrar också vad det är som ligger i glaset, dvs vindruvorna.

dessa får samma effekt som frukten i bålskålen, suger åt sig alkohol.

vindruvor är ju så gott så de åker ner de också.

sockret gör att alkoholen kommer ut i blodet på offret lättare.

om ni råkar ut för samma sak som rocky har jag också ett förslag:

be bartenderna att skikta baileys och roses lime i ett shotglas.

ge detta till åkerspöket som nobbat dig, och tala om hur häftigt effekten blir om hon skakar runt shoten i munnen, innan hon sväljer.

lägg till att alla som har vart i tailand dricker detta.

titta på när hon panikartat upptäcker, att hon missat lite grundläggande kemi och hemkunskap.

allt med citrus i som kommer i kontakt med baileys, koagulerar och sätter sig fast i munnen.

denna shot är känd som cementblandaren

Aha! Det där om svin kontra snälla killar slår an en sträng hos mig... För inte så länge sedan gick jag igenom våndan av ännu en drömtjej som gled mig ur händerna... Jag tänkte därefter ofta och mycket på skadan av att vara så jävla snäll.

Det var så hon uttryckte det, jag var visserligen fruktansvärt snäll men inte riktigt hennes typ. Att man inte är någons typ får man naturligtvis bara acceptera, men jag är så in i helvetes jävla trött på att bli kallad snäll av kvinnor, det är detsamma som att de betraktar dig som en adoptivbrorsa. Det diskvalificerar dig tydligen redan på startlinjen, du får se på när brudarna släntrar bort till den brölige kaxige fan i baren.

Vad är då min teori om detta? Eftersom jag är lite bitter på kärleken degraderar jag den till fortplantningsinstinkt. Vi söker alltså efter en bra deal för att föra generna vidare (se: "att vara någons typ"). Vi människor är när allt kommer omkring bara flockdjur; vi styrs fortfarande vare sig vi vill eller inte uteslutande av primära och sekundära instinkter. Alla våra uppfattningar om hur vi ska bete oss handlar egentligen om den benhårda instinkten att passa in i en flock. Vi är fruktansvärt intresserade av hur andra ser oss.

Min liknelse hamnar på vargar och människor. Jag tror när allt kommer omkring att vi är löjligt lika. Kvinnor säger att de vill ha snälla killar. Det är förbannad lögn. Deras instinkter säger åt dem att sortera bort mjukisarna som inte varande deras typ. Hur kan jag säga så? Kolla en vargflock och jämför med hur en stenåldersstam skulle funka. Vem i flocken visar mest aggresivitet, arrogans, egoism osv? Jajjamän, Alfahannen. Han gör det för att vinna respekt och behålla tronen. Vem är den enda i en vargflock som visar spår av det vi kallar tillmötesgående, respekt, omtanke mot ALLA andra? Just det, saten längst ner i rangordningen. Han är så illa tvungen att visa kompromissvilja och tillmötesgående om han vill vara kvar i flocken/livet. Jag tror att det är så lätt. Ju kaxigare=ju längre upp i rangordningen=ju bättre gener. Att tända på snällhet är genetiskt självmord.

Jag har sett fantastiska tjejer stå ut med precis hur låga saker som helst. Ju mer lögner, svek och vänstrande ju mera har de klängt sig fast vid pojkjäveln. Mitt i all skit kan jag inte låta bli att lite småleende fundera på hur fort HON skulle dumpat honom om han hade visat henne respekt istället.

Så alla brudar, när kärleken är smärtsam och den ni "älskar" är taskig och ni måste ringa den snälle killen som alltid lyssnar och förstår er, men som av någon anledning aldrig har varit eran typ... Begrunda att ni är genetiskt programerade att dras till elaka skräniga jävlar.

Min förbannelse är att jag faktiskt bryr mig. Jag vill inte luras och jävlas. Därför är jag ensam. Nästa person som kallar mig snäll ska jag be dra åt helvete....

Det kanske finns hopp för mig??

En karl ska helst inte;

Iså fall dricker jag samma sak själv. Men då handlar det om att många bra cocktails inte smakar sprit.

Fasen... jag är nog både för gammal och för ung. det beror ju helt på situationen! :D

Vara redan upptagen.

Där gick man ju fetbort...

Vara ett svin.

...men så tog man poäng igen! :}

En karl bör;

Baktankar? Nä. Det räcker med att det är så trist att shotta själv! 0:)

Har hänt.

Men bara av käääärlek! :D

You bet! Bättre än hon gör själv! :lol:

Ocyh där dog jag så stenhårt! :lol:

Alla kvinnor är unika och "en enda".

Ah! Skönt att avsluta med en seger!

Kul kommentarer.

Men tjejer... hur är det med det här att "Jo, han är ju ett otroget svin och gillar inte att jag umgås med någon annan än honom... visst jag vet... men jag kommer ändra på honom med min översvallande kärlek. Sedan ska vi flyga mot stjärnorna på våra nyvunna vingar av godhet i det perfekta förhållandet."

Vad är det med det där egentligen? Jag har sett detta beteende så himla många gånger hos kvinnor, men bara ett fåtal (doch riktigt läskiga) hos män.

Jag tror att det är nått genetiskt! :lol:

Ja, här diskuteras kvinnans/tjejens förmåga att dras till svin.

(Det har man, som den tös man är, ju gjort någon gång själv. :o )

Jag personligen har kommit till slutsatsen att kvinnor helt enkelt inte vet sitt eget bästa. Och så är det med det.

Ja, här diskuteras kvinnans/tjejens förmåga att dras till svin.

(Det har man, som den tös man är, ju gjort någon gång själv.  :D )

Jag personligen har kommit till slutsatsen att kvinnor helt enkelt inte vet sitt eget bästa. Och så är det med det.

:lol: Det väljer jag att ta som en komplimang, för då måste ju jag vara det bästa för många kvinnor... Eftersom de inte vet det... :o ;)

,O

bsmeter.gif

pfffft. Du vet att jag är snyggare och trevligare! ;)

Fan jag bojkottar det här med raggning och förhållanden helt!

Jag återupptar det den dag då tjejer förstår att killar också har känslor och kan bli sårade. :o

Fler tjejkompisar behöver man ju inte jag har redan ca 200 före detta förälskelser som jag tydligen är bästis med. :D

bsmeter.gif

pfffft. Du vet att jag är snyggare och trevligare! ;)

Tss tss tss. Lilla bubben!

Guest Dedicated

Egen konklusion i ärendet:

Det är inte fråga om att hitta nån man passar BRA tillsammans med, det gäller att hitta nån man passar minst ILLA ihop med!

Dessutom SKA en kille fatta när tjejjen inte vill veta av honom längre. Det som är slut är slut av en anledning, tjat lär INTE få henne tillbaka! Möjligen bara förstärka henne i hennes tro att hon gjorde rätt i att dumpa honom......empiriskt bevisat. Även jag har varit ung.......en gång.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...