Shock Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Ny BF:Vietnam-mod som öppnade sin hemsida idag, Invasion Gotland. Hemsida: http://www.invasiongotland.com Åh så vackert! En KLAS! Link to comment Share on other sites More sharing options...
EO4 Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Undras om SoldF utgåva 1977 omfattas av upphovsrättsskyddet? Det har "lånats" bilder friskt minsann! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnDoe Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 KUL Då får man försvara hemön mot "ruskies" Link to comment Share on other sites More sharing options...
panzerkampfwagen Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Klockreeeeeent! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdamKalle Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Hoppas det finns chans till att panga KA. Samtliga 7,5/57 var klara och borde således få vara med. Däremot antar jag att 12/70 på Asunden inte kan få vara med, eftersom jag har för mig att det inte var klart 1977. BfV + KA = Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Spade (KLAS) Some classes will have a bayonet or knife as close combat weapons, others will use KLAS – Kort Lätt Attack Spade (Short Light Attack Spade). The spade has a longer reach than for example a knife or bayonet. Fan vilken bra english Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest järv Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Gillar v e r k l i g e n bilden på första sidan. Blir nostalgisk fast man själv inte var med på den tiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unwanted Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Ohh.. Trevligt en svensk mod till BF-v också .. Då är vi i SH inte ensamma längre på BF scenen .. Gillade det lilla som ni visade , såg ut att hålla hög kvallite .. Man väntar sig faktiskt inte annat när svenskar gör saker .. Så håll den svenska kvalliten högt och släpp ngt som verkligen dräper allt annat på BFv scenen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sttochen Posted May 8, 2004 Report Share Posted May 8, 2004 Guuuud va fräckt ... Det modden känns som att den kommer spelas mycket på elevhemmet i skövde! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 8, 2004 Report Share Posted May 8, 2004 Undras om SoldF utgåva 1977 omfattas av upphovsrättsskyddet? Det har "lånats" bilder friskt minsann! Det finns ingen SoldF 1977, däremot 1972. :P The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
xteam Posted May 8, 2004 Report Share Posted May 8, 2004 Hmmm, tgb11:an har ju ett regnr som börjar på 20, Gör om gör rätt. petige xteam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vysotskij Posted May 10, 2004 Report Share Posted May 10, 2004 Har aldrig spelat det aktuella dataspelet, men ska vid tillfälle påpeka följande för min vapenvägrande gutekollega: Therefore Gotland has a strong tradition of voluntary Military forces that is willing to take on the Russians any day of the week. Any day of the week... Link to comment Share on other sites More sharing options...
EO4 Posted May 10, 2004 Report Share Posted May 10, 2004 Undras om SoldF utgåva 1977 omfattas av upphovsrättsskyddet? Det har "lånats" bilder friskt minsann! Det finns ingen SoldF 1977, däremot 1972. :P The Swede what-EEVEER! ;) Får skylla på att jag inte såg så bra. Hjälmdoksflärparna hängde ivägen och glasen i min Skyddsmask 51 V var immiga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ignis nitidus Posted May 17, 2004 Report Share Posted May 17, 2004 grymt! som sagt man blir lite nostalgisk av tiden trots att man inte var med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ibsen Posted May 17, 2004 Report Share Posted May 17, 2004 Tycker den gamla uniformer (M/59, eller hur? Eller sviker mitt gamla minne mig?) i Bf:v: invasion Gotland är snyggare än M/90:an. Är det så eller är jag bara ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ignis nitidus Posted May 17, 2004 Report Share Posted May 17, 2004 Jag anser att den är vacker och nostalgisk och är en symbol för den tiden då hotet kom från öst, m/90 tycker jag är den nya tiden och det nya hotets symbol, men jag gillar m/59 skarpt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ibsen Posted May 17, 2004 Report Share Posted May 17, 2004 Jo, M/90 ser ju lite modernare ut, men M/59:an ser lite mer militärisk ut på något sätt. Kan det ha att göra med kragen och enkelfärgen kanske? ***EDIT*** Om man tog M/59-mönstret och gjorde jackor i M/90-kammo, skulle man inte få en ultimat jacka? Sen får vi göra M/95 (;)) i modellerna M/95P och M/95L också. Dödfödd idé eller skulle det funka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhdf Posted May 18, 2004 Report Share Posted May 18, 2004 Hoppas det finns chans till att panga KA. Samtliga 7,5/57 var klara och borde således få vara med. Däremot antar jag att 12/70 på Asunden inte kan få vara med, eftersom jag har för mig att det inte var klart 1977. BfV + KA = Om skaparna bakom denna mod INTE tagit med KA i sina beräkningar så borde man kunna beskylla dem för grov försumlighet Om man ska ha nån sorts verklighetsförankring ( även om det är en fiktiv historia) så bör inte "Ivan" kunna segla in i slite helt ostört av KA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ibsen Posted May 19, 2004 Report Share Posted May 19, 2004 Du ska se att dom har gjort det. Det är inget att oroa sig över, om inte annat så lär det väl släppas en patch mot problemet illa kvickt när hatmailen ramlar in. ***EDIT*** Vodkafingrar ***edit*** Mullvadsögon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Skandevall Posted May 19, 2004 Report Share Posted May 19, 2004 Klockrent! Jag ar inte sen pa att testa! Jag som dock hade hoppats pa att Strv 103 skulle finnas med. Den kom val ut pa forband redan 1968? Iofs utbildades det val inte pa den pa Gotland, men de kunde val skeppa over nagra fran fastlandet lite snabbt!? ;) // Skandevall Link to comment Share on other sites More sharing options...
storstark Posted January 2, 2005 Report Share Posted January 2, 2005 http://www.invasiongotland.com/image.php?s...0with%20m68.jpg http://www.invasiongotland.com/image.php?s...t%20Klinten.jpg m/68? Bör ju vara ett GRG, men ser ju ut som ett missbildat p-skott. Link to comment Share on other sites More sharing options...
panzerkampfwagen Posted January 2, 2005 Report Share Posted January 2, 2005 m/68? Bör ju vara ett GRG, men ser ju ut som ett missbildat p-skott. Det "gamla" p-skottet. SoldR Mtrl1984 Link to comment Share on other sites More sharing options...
storstark Posted January 2, 2005 Report Share Posted January 2, 2005 Jävligt taget, man lär sig nåt nytt varje dag. Var förövrigt på Tofta skjutfält när utvecklarna var där och spelade in lite kspljud, kan nog bli rätt så intressant. http://www.invasiongotland.com/image.php?s...p%20klinten.jpg Den ditklippta figuren döljer egentligen en viss Kapten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppe Posted January 3, 2005 Report Share Posted January 3, 2005 Klockrent! Jag ar inte sen pa att testa! Jag som dock hade hoppats pa att Strv 103 skulle finnas med. Den kom val ut pa forband redan 1968? Iofs utbildades det val inte pa den pa Gotland, men de kunde val skeppa over nagra fran fastlandet lite snabbt!? ;) // Skandevall Om man läser lite i newsdelen kan man läsa detta: So let us take this opportunity and tell you about another one: The tank “Stridsvagn 102” won’t be alone in the tankbattles: the (in)famous “Stridsvagn 103” will join it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.