macken Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Vilka förband använder 40-bilen med radar? Hur många har det byggts av den? Hter den nått annat än 40? Undrar även hur många räddningsbil 4112 som gjorts+ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted May 5, 2004 Forumsledning Report Share Posted May 5, 2004 I brist på annat gissar jag efter vad en polare sa till mig som låg på LV TGB45 kallade de dom dem för.. och det var då ett LV förband med RB70 o RB90 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolfie Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 tgb 40 = äldre = spaningsradar PS 70 tgb 45 = nyare mod av 40 = spaningsradar PS 90 till det yttre ser de lika ut, dock skiljer regnrserierna. (börjar på 40 resp 45) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Jag hade en Scania 113 med nån slags radarutrustning på trailern för ett tag sen. Vad kan den heta månntro? Det var visst en prototyp hörde jag och den kostade en väldans massa miljoner. Då menar jag alltså VÄLDIGT många miljoner... //Pelle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Jag hade en Scania 113 med nån slags radarutrustning på trailern för ett tag sen. Vad kan den heta månntro? Låter som om det kan ha varit en UndE 23. Dvs spaningsradarn m m som ingår i RBS23 Bamse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdamKalle Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 Det fanns en 40-bil (motsv) med radar på KA 1 när jag låg inne 2000. Användes antagligen till Amf lvrobot (RBS 70). Gissningsvis kommer den att ersättas av ArtE 740 som sensorfunktion inom ett par år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danno Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 (edited) OT: Skillnaden mellan tgb40 och tgb45 är att 45:an är utrustad med intercooler och genom detta utvecklar fem (5) extra hästkrafter. För övrigt är 345007 den vassaste tgb:n i FM! EDIT: Korvfinger Edited May 5, 2004 by danno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted May 6, 2004 Report Share Posted May 6, 2004 Ytterligare skillnad mellan 40 och 45. På 45:an tog de bort startkapselsprutan och ersatte med en flamvärmare. Föredrar sprutan. Den funkade bättre enligt mina erfarenheter Å andra sidan startar en välvårdad 40 i minus 25 utan hjälp även om det blir ett grå moln brevid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle Posted May 11, 2004 Report Share Posted May 11, 2004 Jag hade en Scania 113 med nån slags radarutrustning på trailern för ett tag sen. Vad kan den heta månntro? Låter som om det kan ha varit en UndE 23. Dvs spaningsradarn m m som ingår i RBS23 Bamse. Är det nåt väldans nytt system det? Tycker man hört benämningen där ett tag. Radarn sades som sagt vara en prototyp och enl. uppg. hade nån fått hosta upp 480 miljoner om jag slarvat bort den där... //Pelle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted May 12, 2004 Report Share Posted May 12, 2004 Jag hade en Scania 113 med nån slags radarutrustning på trailern för ett tag sen. Vad kan den heta månntro? Låter som om det kan ha varit en UndE 23. Dvs spaningsradarn m m som ingår i RBS23 Bamse. Är det nåt väldans nytt system det? Tycker man hört benämningen där ett tag. Radarn sades som sagt vara en prototyp och enl. uppg. hade nån fått hosta upp 480 miljoner om jag slarvat bort den där... //Pelle Nytt och nytt, den är under utveckling fortfarande så en prototyp är det väl. Så här ser den ut i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolfie Posted May 12, 2004 Report Share Posted May 12, 2004 Well, Numer så sitter hyddan på en MAN-lastbil, en 8-hjulig sådan. Störtcool.... B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle Posted May 12, 2004 Report Share Posted May 12, 2004 Jag hade en Scania 113 med nån slags radarutrustning på trailern för ett tag sen. Vad kan den heta månntro? Låter som om det kan ha varit en UndE 23. Dvs spaningsradarn m m som ingår i RBS23 Bamse. Är det nåt väldans nytt system det? Tycker man hört benämningen där ett tag. Radarn sades som sagt vara en prototyp och enl. uppg. hade nån fått hosta upp 480 miljoner om jag slarvat bort den där... //Pelle Nytt och nytt, den är under utveckling fortfarande så en prototyp är det väl. Så här ser den ut i alla fall. Just det, den var det... 480 miljoner...tur att jag inte visste det innan... //Pelle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted May 25, 2004 Forumsledning Report Share Posted May 25, 2004 Hittade en bild på fordonet (tror jag iaf) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muppen Posted May 26, 2004 Report Share Posted May 26, 2004 Skulle tro att det är det här fordonet det rör sig om: Bilden är tagen på Midnight Sun Air Show 2003, F21 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle Posted May 30, 2004 Report Share Posted May 30, 2004 Själva radarn ser ut som den som Muppen visade men containern var ställd på en äldre Scania 113 istället... //Pelle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjg Posted June 4, 2004 Report Share Posted June 4, 2004 Radarn på Kimsters bild är en PS-70:a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dave.hugo Posted June 7, 2004 Report Share Posted June 7, 2004 Fel Kimsters bild är en PS-90, syns bla på det galler som skyddar reflektorn. Har kör en sådan i ett halvår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjg Posted June 11, 2004 Report Share Posted June 11, 2004 Fel Kimsters bild är en PS-90, syns bla på det galler som skyddar reflektorn. Har kör en sådan i ett halvår. Korrekt, jag tänkte fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts