Jump to content

Tradera Auktion

phantom

Recommended Posts

Jag lägger hellre min sedlar på en ny berghaus än en ssg-sitta-och-runka-märke. Ska man ha ett utb märke ska man ha jobbat för det! Vad är annars glädjen/stoltheten med att ha en  :angry:

Jag håller med, men förvånas samtidigt över alla som kan lägga tusentals kronor på frimärken som inte ens duger som porto längre...

känns ungefär lika intressant att köpa det märket som detta...

http://clk.tradedoubler.com/click?p=175&a=298475&g=0&url=http://www.tradera.com/auction/aid_5892243

Fast det kanske finns en Fk, inne på rangerdotse som kanske vill köpa detta märke :angry:

Edited by Fk Satan

känns ungefär lika intressant att köpa det märket som detta...

:angry:

Ja, vem fan sitter och kastar ut tusentals kronor på ett märke? Visst, SSG är intressant att få information om etc, men det är ungefär där gränsen går...

Jag har bara PDF-versionen av UniR FM tillgänglig och bilden är inte så bra i den, MEN ändå så ser traderamärket ut som en kopia - jämför speciellt avsaknaden av struktur i vingarna.

Zomma in lite mer Sir Vival. Det ser väldigt likt ut.

Kan väl inte vara så omöjligt att få tag på, han som säljer det kanske arbetar på företaget som tillverkar märkena för FM?

Jävligt snyggt var'e

Det är den andra auktionen av SSG-märke på Tradera.

Vad gäller det andra märket så kan jag mycket väl förstå att folk köper sådana.

Det finns något som heter "samlare" om ni missat det.

Själv samlar jag på märken med anknytning till pansartrupperna och köper allt som har en stridsvagn/stridsfordon på sig i den mån jag har råd.

Nu har jag precis börjat ett nytt jobb med 5000:- mer i månaden så nu har jag verkligen råd. :wub:

The Swede :)

Vad gick det första på? Detta är uppe i 3000.

Det vet jag inte men utropspriset var nog lägre än på detta.

Detta märke har inga bud än så länge, utropspriset är 2000:-

De 3000:- som står är ett "köp nu"-pris. Det innebär att om någon bjuder 3000:- så är auktionen över, om någon går in och bjuder på utropspriset säljs märket för det bud som ligger när auktionstiden går ut (5/5 15.45)

The Swede :)

:) Frågan är väl mer!!, om det är en förfalskning vem fan är så jävla dum att den lägger ner pengar på att förfalska ett sådant märke :):Malaj::/

Tacka vet jag signaltruppenas svärd och blixt, Mycket snyggare och fan så mycket mer nödvändigt förband än särskilda gruppen för gamla K3are!!

:P

@Thordan: Du sa precis vad jag tänkte! Tycker man borde hitta förståelse nån annanstans än Skalman...

Kan dock säga att jag nu köpt ett par Cypriotiska pilotvingar och ett par aeroflotvingar plus nått märke. Säljaren hade med det gratis. Pris? 400 :-

Fake? Nej, jag litar på honom. :)

Komer jag ha det på mig? Duh!! Klart jag inte kommer, det är ju samlar- och affektionsvärde ju! Hoppas jag inte blir e sämre människa om jag säger att jag skulle kunna tänka mig att köpa HV-mössmärket. Nu ska jag nite göra det, men jag skulle klart överväga.

@Dause: Tragiskt att någon bjuder på tröjor där det står saker som Norrlandsjägarna och dyligt. Man ska vara stolt över det man lumpade som! Sen om det är kronvrak så... Hm, de är ju svenskar iallafall! Allihopa. :camo:

Jag har en apful jacka m/80-tal med märkning från Norrlands Dragoner på ryggen, som jag använder på landet vid fiske el. motsv. Känner mig inte som någon wannabe för det. Jackan tror jag min morbror "fyndade" vid muck, och såg vår sommarstuga som ett bra ställe att göra sig av med härket. Varm o bekväm är den iaf. :blink:

@Bravebat: Visst är "svärdetåblixten" klockrent! Jag visste det redan själv, men det känns alltid bra att höra det från någon som är icke-affilierad med truppslaget! :blink: Tyvärr blev det nya baskermärket (liksom övriga av arméns baskermärken m/NY) något "tunt", främst i kransen. De remissalternativ som avslogs var klart snyggare.

Har ju vissa teorier om märket OCH säljaren i det fallet....

Låter liiite...bekant från en ANNAN tråd om en viss..*host* Ranger.se*host.....

Ang om märket ÄR äkta....ja..vad jag hört kan du bara lämna en bild på ett märke och få det upptryckt på en vecka eller så......

:D

Edited by rille116

Jag har en apful jacka m/80-tal med märkning från Norrlands Dragoner på ryggen, som jag använder på landet vid fiske el. motsv. Känner mig inte som någon wannabe för det. Jackan tror jag min morbror "fyndade" vid muck, och såg vår sommarstuga som ett bra ställe att göra sig av med härket. Varm o bekväm är den iaf.  :D

@Bravebat: Visst är "svärdetåblixten" klockrent! Jag visste det redan själv, men det känns alltid bra att höra det från någon som är icke-affilierad med truppslaget!  :2guns:  Tyvärr blev det nya baskermärket (liksom övriga av arméns baskermärken m/NY) något "tunt", främst i kransen. De remissalternativ som avslogs var klart snyggare.

:ak: Signaltruppena= RESPEKT!!

Jag har en apful jacka m/80-tal med märkning från Norrlands Dragoner på ryggen, som jag använder på landet vid fiske el. motsv. Känner mig inte som någon wannabe för det. Jackan tror jag min morbror "fyndade" vid muck, och såg vår sommarstuga som ett bra ställe att göra sig av med härket. Varm o bekväm är den iaf.  :D

@Bravebat: Visst är "svärdetåblixten" klockrent! Jag visste det redan själv, men det känns alltid bra att höra det från någon som är icke-affilierad med truppslaget!  :2guns:  Tyvärr blev det nya baskermärket (liksom övriga av arméns baskermärken m/NY) något "tunt", främst i kransen. De remissalternativ som avslogs var klart snyggare.

,O Signaltruppena= RESPEKT!!

Jag har en sådan finmössa, jävligt het :ak:

Guest järv

Skulle vilja påstå att misstankarna angående det där märket mycket riktigt ska falla på den där personen som skrev lite roliga saker här och på ranger.se. Verkar vara någon form av sjuklig besatthet.

Fan, jag har ju en träningsoverall från Polisutbildningen i Växjö. Första kullen! Snackar vi samlarvärde nu eller?? Får jag ett bud? ;) :P

Vill det sig väl kan jag tänka mig att kränga en t-shirt från skolan också.... :)

Skulle vilja påstå att misstankarna angående det där märket mycket riktigt ska falla på den där personen som skrev lite roliga saker här och på ranger.se. Verkar vara någon form av sjuklig besatthet.

Vad har du för belägg för ett sådant påstående?

The Swede

BLÅGUL

Guest FhF laddare

Det är enligt Svensk lag förbjudet att sälja matriel ifrån försvaret som EJ har gått ur orginisastionen.Det handla allt ifrån handukar till fordon å annat.Så SSG märket är förbjudet att sälja å även andra förbands märken som är aktiva å ej har gårr ur rullorna från försvaret.Fast tygmärken kan man ju se imellan fingrana.Såg för ett halv år sedan någon som försökte sälja Fv pilot vinge :) Sådant är ju så jävla korkat att äns försöka sälja! Å chansen att åka fast är ju ganska stor ju.Men har man typ ett KA5 basker märket så är det lagligt att sälja.