Jump to content

SIB Halmstad v. 29


Guest Dedicated

Recommended Posts

  • Replies 376
  • Created
  • Last Reply
Guest Dedicated
Hmmm är det så att A-trupperna kommer att ledas in i hjältarnas land och flickornas hjärtan när de piskar mattan med B-trupperna tack vare de fina ledarinsatserna som man kommer bidra med?

 

:baskerHV:

Nja, det förutsätter tillräckligt goda ledaregenskaper; i värsta fall gör vi myteri och piskar B-styrkan helt utan de sk befälens medverkan!

 

(det är nog inte lätt att försöka leda grupper i vilka det ingår viljestarka gruppchefer, skulle jag tro.....)

Link to comment
Share on other sites

Jag har precis fått rykande färsk info från vår käre sammordnare för Styrka B. Han lät meddela att det blir en repris på förra året dvs. att slaget kommer att stå om Söndrumsgården.

Jag är dock medveten om att detta kan ge tragiska minnen på en del från A-styrkan och undrar därför om vi kanske skall ordna med att ha en präst närvarande till er? Kan ju vara behändigt med själavård både före och definitivt efter.... :baskerHV:

 

@Dedicated

Gottegris är taget. Passa bra eftersom jag alltid har lite godis i stridspackningen. Catch me if you can!!!!!! B)

Link to comment
Share on other sites

Jag har precis fått rykande färsk info från vår käre sammordnare för Styrka B. Han lät meddela att det blir en repris på förra året dvs. att slaget kommer att stå om Söndrumsgården.

Jag är dock medveten om att detta kan ge tragiska minnen på en del från A-styrkan och undrar därför om vi kanske skall ordna med att ha en präst närvarande till er? Kan ju vara behändigt med själavård både före och definitivt efter.... :D

 

@Dedicated

Gottegris är taget. Passa bra eftersom jag alltid har lite godis i stridspackningen. Catch me if you can!!!!!! B)

Det finns ju en och annan här som missat dom senaste bataljerna, som kan ingjuta mod och framåtanda i The A-team, om det nu mot förmodan skulle finnas någon vilsen själ... :/

 

Men prällen kan du ta med ändå, för du lär behöva honom... Run ´n´ hide, boy... :)

 

Edit:

@ Lt Payne

Jag har buntband... Många...

Link to comment
Share on other sites

Guest Lt. Payne

@SBP

 

Fk. mandrake kan faktiskt några fula tricks, jag råkade själv ut för ett av dom.

B)

 

Vi blir nog tvungna att skjuta alla sårade ur B-styrkan, för säkerhets skull. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Dedicated
@SBP

 

Fk. mandrake kan faktiskt några fula tricks, jag råkade själv ut för ett av dom.

B)

 

Vi blir nog tvungna att skjuta alla sårade ur B-styrkan, för säkerhets skull. ;)

Vad då SKJUTA? Slöseri med dyr ammo; jag har BAJONETT!

Link to comment
Share on other sites

@SBP

 

Fk. mandrake kan faktiskt några fula tricks, jag råkade själv ut för ett av dom.

B)

 

Vi blir nog tvungna att skjuta alla sårade ur B-styrkan, för säkerhets skull.  ;)

Vad då SKJUTA? Slöseri med dyr ammo; jag har BAJONETT!

@Dedicated

 

Styvt jobb du lär få... lär ju bli några att "ta hand om". :) En kula/b-soldat kan man väl "slösa". Man plundrar ju dom på deras ammo sen... hehe

Link to comment
Share on other sites

Då har flaggan börjat att ta form men jag har en fråga till er andra först .

Måtten på flaggan 150 * 90 cm.

Sprayas på ett vitt lakan 50 cm stort SOLDF märke i mitten .

Text ovanför märket SIB text under märket 2004.

 

Jag har tagit mej friheten att för enkla märket lite .

 

Frågan var är det ok med SOLDF i mitten i guld istället för gult som det är på märket ?

 

Jag tror att det blir bra !

 

Tack för kaffet o skissen Fu Kjellberg .

 

Återkommer med bild när flaggan är färdig !

Link to comment
Share on other sites

Då har flaggan börjat att ta form men jag har en fråga till er andra först .

Måtten på flaggan 150 * 90 cm.

Sprayas på ett vitt lakan 50 cm stort SOLDF märke i mitten .

Text ovanför märket SIB text under märket 2004.

 

Jag har tagit mej friheten att för enkla märket lite .

 

Frågan var är det ok med SOLDF i mitten i guld istället för gult som det är på märket ?

 

Jag tror att det blir bra !

 

Tack för kaffet o skissen Fu Kjellberg .

 

Återkommer med bild när flaggan är färdig !

Det bäst och enklast att fråga Henke då det är hans sajt och han som gjort märket.

Link to comment
Share on other sites

@ Nifelhel Ok har gjort det nu bara att vänta på svar .

 

@ Kingecho1 Klart jag vet vem Magnusson e kocken ifrån Värmland han låg på min pluton på Ba04 han rekade oxå ifrån 03an..

Link to comment
Share on other sites

Har nu fått svar i från Henke o det var bara att sätta i gång så om allt går som planerat så är den färdig i helgen och då lägger jag upp en bild på den ...

Link to comment
Share on other sites

Gratis e gott !

 

Nu e grunden till flaggan klar !

 

Vad vill ni mer ha på flaggan ?

 

Konturer på texten ?

 

Siktet i bakgrunden ?

 

Någon annan text ?

 

Så kom in med era åsikter !

 

Jag hade tänkt från början att det skulle stå SIB 2004 på flaggan men den kanske ska användas vid andra MÖP tillfällen !

 

Edit har tagit bort flaggan ny bild längre ner !

Link to comment
Share on other sites

->SISU<

du är ju överjävlig på symaskinen... ligger det i generna? :D

 

det kanske inte behövs mer folk, och det är kanske lite sent att anmäla sitt intresse men sugen blir man ju helt klart..

Link to comment
Share on other sites

Nu var flaggan färdig inklusive siktet snyggt om jag får säga det ......men jag har ingenstans att lägga upp den de vanliga ställena ligger nere , lägger upp den så fort som möjligt .

Link to comment
Share on other sites

Guest Dedicated

Vi får allt se till att samlas, åtminstone till lunch-uppehållet om det nu blir något sådant.....förra året var det en mängd SoldF-are som missade att lära känna varandra!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...