Jump to content

SIB Halmstad v. 29


Guest Dedicated

Recommended Posts

Förra året var jag ju stridsparskamrat med Rangerteddy och då klarade han ju sig. :rocketl:

 

I år ser det ut som om jag och Fk. Mandrake är stridspar :o  :uzi

 

Statoil@ Pm.:a mig så kan jag guida dig vidare.

B-styrka är nog kört men A-styrkan brukar fyllas upp med B-styrkemat. :ph34r:

B-styrkemat??? Era magar är väl inte tillräckligt härdade för den födan... :P

 

Verkar som Fu Kjellberg är kandidat till årets jakt... :ak:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 376
  • Created
  • Last Reply

Anmälan bör ske i det närmaste. För A-sidan gäller fullständig REGLEMENTERAD svensk stridsutrustning (dock ej ryggsäck mtsv). Camelback är tillåtet att använda, då det både kan bli djävligt varmt och torrt. Förra året var deltagare från Soldf utmärkta med vitt maskeringstejp på höger ärm.

 

@SBP: Uppfattat. Fu Kjellberg blir årets villebråd! ;)

Link to comment
Share on other sites

@Ragulin och SBP

 

Nu skall vi ta det lite lugnt här.....eftersom jag nu är stridspar med Fu Kjellberg så vill jag nog ha en skriftlig anhållan, signerad i tre exemplar där ni för det första anhåller om att få jaga min stridsparskamrat. Denna kommer att läsas igenom, beaktas och tänkas över för att sedan användas som tp i lämplig buske! Det är nu ingen snäll liten Rangerteddy ni kommer att ha efter er utan en ilsken, illaluktande grådvärg som försvarar de sina skoningslöst!!! ;)

 

Ps. SBP, kan vara kul att träffas och prata lite om "den blå världen"Ds.

 

Mvh. Fk.Mandrake aka.Grådvärgen

Link to comment
Share on other sites

Guest Lt. Payne

@ FK. Mandrake

 

Jag går inte på ditt handgranattricks i år. Alla ur B-styrkan som är eller spelar sårade kommer att skjutas i förebyggande syfte. ;)

 

Heiho hjälper nog mig att komma ihåg om jag skulle glömma det. :uuh:

Link to comment
Share on other sites

Nu verkar det ju som ni har det folk ni behöver men tråden fick mig att fundera på en sak:

 

Vad är det för regler och tillvägagångsätt som gäller om man i en sådan här övning skullev vilja ha med Hv-soldater från en annan del av landet? Går det överhuvudtaget och vem är det som måste prata med vem osv?

 

I första hand så är detta en ren hypotetisk fråga och i andra hand OM det skulle behövas mer folk så finns det nog ett par stycken från en insatspluton i Livgardesgruppen som gärna kommer ner och hjälper till... ;)

 

:uuh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Lt. Payne

@wilk

 

Pm:a Raqulin, Heiho, Mandrake eller kjellberg så kan nog nån av dom lotsa dig vidare.

 

Jag tror inte att det ska vara nåt större problem, enda villkoret är att du som soldf:are Har vit tejp runt höger underarm.

Link to comment
Share on other sites

Här rullar det på...

 

Vit tejp är taget.

 

@ Fk Mandrake

 

Det hade varit trevligt med en pratstund. Före eller efter? Vi får väl fixa en samlingsplats för SoldF:are...

 

Ansökan??? :rocketl::lol: Per automatik så lär du oxå hamna i hårkorset... hehe :ak:

 

OM en ansökan lämnas in så passa dig, för den lär vara preparerad med något som gör att du får en lämplig luftfärd... :lol::lol::lol:

 

Måste säga att det här ska bli kul. Riktigt kul.

Link to comment
Share on other sites

@Lt Payne

 

Det är lugnt. Jag har lärt mig några nya trix! ;)

 

@SBP

 

Enklast att ta det efter det stora slaget! Hoppas du slipper se mig i hårkorset....det är ett öde jag inte önskar min värsta ovän. Att se så obeskrivligt fula saker uppförstorat leder automatiskt till posttraumatisk stress, psykvård och ensama nätter sittandes ylande mot en kall måne!!! :lala:

Link to comment
Share on other sites

Guest Dedicated

Har idag anmält 8 personer till övningen ur våran Insatspluton. SolF-are är de nästan allihop dessutom...........råder B-styrkan kolla sina testamenten, vi KAN ju råka ta i lite för hårt...........

Link to comment
Share on other sites

Väntar glatt på besked från heiho om jag och "mina" gubbar kommer med. Känner ett visst behov av att få kriga av mig lite. :dong: Förövning nästa helg med 41:a komp. Malmöbat. i kulissbyn på Björka. Men då har man tillfälligt blivit snabbefordrad så man får väl inte skjuta ett skott. :(

Link to comment
Share on other sites

@SBP

 

Enklast att ta det efter det stora slaget! Hoppas du slipper se mig i hårkorset....det är ett öde jag inte önskar min värsta ovän. Att se så obeskrivligt fula saker uppförstorat leder automatiskt till posttraumatisk stress, psykvård och ensama nätter sittandes ylande mot en kall måne!!! :uzi

*asg* :lol: Då slipper jag kanske dom små gula pillren jag äter nu då??? :P

 

Efteråt låter nog bäst, ja. Dags att beställa ett SoldF-märke då... Har liasom inte blitt ännu...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Dedicated
Nej.

 

Vi drar direkt ut på stdens gator som vanliga män.

 

:blink:

Vanliga män??? Definiera vanliga, tack... :):lol:

Speciellt med tanke på att den gode Heiho förra året hade ett svärd med sig.....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...