Jump to content

SIB Halmstad v. 29


Guest Dedicated

Recommended Posts

Nej.

 

Vi drar direkt ut på stdens gator som vanliga män.

 

:lol:

Vanliga män??? Definiera vanliga, tack... :lol::ak:

Speciellt med tanke på att den gode Heiho förra året hade ett svärd med sig.....

Japp det stämmer.

Skulle vidare upp till Trollhättan. En god vän och hemvärnare skulle gifta sig ( med en hemvärnarinna).

Man kan naturligtvis inte gå på militärbröllop utan svärd.

Eftersom jag förärats en katana av en god vän så har man naturligtvis denna som sidovapen och inte "di därnia tanapetarna" som försvarsmakten tillhandahåller.

 

C Bohusdalgruppen tyckte att det var ett vackert svärd, snyggare är FM's.

 

Mandrake!

En shinobi gatana passar bättre till ninjadräkt, jag har även en sådan om du vill låna. Kanske skall vi ta en match ;-)

 

:/

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 376
  • Created
  • Last Reply

@Heiho

 

Gärna en Ono, stridsyxan om du har en sådan liggandes??? ;)

 

Eftersom det jag tränat inom Ninjutsu mestadels var inriktat på Taijustu så tror jag det är lämpligast att vi inte tar en match, men ser fram emot en trevlg diskution angående svärd etc. Naturligtvis efter att vi har krossat och förnedrat er fullständigt!!!! :camo::D B) :banana

 

Mvh

Fk.Mandrake aka.Grådvärgen

 

edit:fippelfingrar.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dedicated
Naturligtvis efter att vi har krossat och förnedrat er fullständigt!!!! :ph34r::D B) :baskerKav:

 

Mvh

Fk.Mandrake aka.Grådvärgen

Min herre har vimlat bort sig i fria fantasier.....grådvärgar etc......jag säger då det.......

 

Någon som vet var vi ska hålla till? Skolan?

Link to comment
Share on other sites

@ Dedicated

Senast jag pratade med vår b-styke ansvariga i Halmstad ( Hans initsialer R.O)

Så hade ett par uteliggare grillat korv inne på skolan så den vart mycket förstörd så det blir antagligen en nerlagd snickeri fabrik norr om Halmstad (Torup) .

 

Kan ta reda på detta 100% till nästa måndag då R.O är på semester .

Link to comment
Share on other sites

Jag bor i Halmstad. :clap:

 

Vad är SiB? Är det den där övningsgrejen civila kan komma och titta på?

Hehehe, SiB = Strid i Bebyggelse

Är det det när det rullar runt en massa stridsvagnar på gatorna (och lämnar stora jack :/) och soldater står lite här och var, alltså?

 

När är det?

Link to comment
Share on other sites

@Heiho

 

Gärna en Ono, stridsyxan om du har en sådan liggandes??? ;)

 

Eftersom det jag tränat inom Ninjutsu mestadels var inriktat på Taijustu så tror jag det är lämpligast att vi inte tar en match, men ser fram emot en trevlg diskution angående svärd etc. Naturligtvis efter att vi har krossat och förnedrat er fullständigt!!!! :banana:D B) 0:)

 

Mvh

Fk.Mandrake aka.Grådvärgen

 

edit:fippelfingrar.

@ Fk. Mandrake

 

Då är vi "bröder" på mer än ett sätt. :) Började själva träna ninjutsu 1983, tränar du fortfarande?

Du har rätt inställning ser jag " andraplatsen finns inte" synd bara att det inte hjälper, jag har samma inställning. Heiho :dong: Fk. Mandrake

 

Jag följermed som Bitr övningsledare, om inte killarna kan slå ut dig så får jag väl dömma ut dig. Det viktiga är inte att delta utan att vinna, att säga något annat är bara loserns sätt att skylla ifrån sig. :}

Link to comment
Share on other sites

@Heiho

 

Nej, tyvärr tränar jag ingen kampkonst längre. Hoppas att kunna göra ett försök med Kali efter sommaren, en stil jag länge velat testa mera seriöst än vad jag innan haft tillfälle till.

 

Hur var det Sean Connery sa i "The Rock": -Loosers always did their best. Winners go home and f*** the promquen!

Inte för att jag nu har någon baldrottning hemma....vid närmare eftertanke så är det bara jag hemma.....men ni förstår vad jag menar!!!! :banana

Link to comment
Share on other sites

Guest Dedicated
Inte för att jag nu har någon baldrottning hemma....vid närmare eftertanke så är det bara jag hemma.....men ni förstår vad jag menar!!!! :banana

Japp, du har ändå inget att leva för så då kan du ju lika väl DÖ! Och har vi blå-gula på den goda sidan blir det nog så.......

Link to comment
Share on other sites

@Dedicated

 

Vi skola alla den vägen vandra....det handlar enbart om hur många man tar med sig på vägen! Även om det nu inte bor någon baldrottning här i min buffertzon mot det civila mörkret så betyder detta inte att man då och då tillfälligtvis lånar in instruktörer och befäl för att lösa uppdragsspecifika uppgifter. Eller att man efter tex. övningar i SIB ,Strid I Barmiljö, innästlar motståndsnäste på tidigare okänt anfallsmål. ;)

 

Slut, frågor?

Link to comment
Share on other sites

Jag bor i Halmstad. :/

 

Vad är SiB? Är det den där övningsgrejen civila kan komma och titta på?

Hehehe, SiB = Strid i Bebyggelse

Är det det när det rullar runt en massa stridsvagnar på gatorna (och lämnar stora jack :camo:) och soldater står lite här och var, alltså?

 

När är det?

Du tänker nog på när IB16 körde en av sina sista övingar innan nedläggningen år 2000. Det är inte en sådan detta gäller. Eller har jag fel?

Link to comment
Share on other sites

Guest Lt. Payne
Vi blir nog rejält byxade med folk! NSDG är 45 anmälda!

Räcker B-styrkan till alla då? Verkar som om vi blir många om att hugga bitar ur varje fi! B)

Link to comment
Share on other sites

Jovisst räcker b-styrkan . :)

 

Har ej fått nått svar om vart övningen ska hållas ännu ska testa att ringa efter jobbet igen !

 

Har en liten funderning på att göra en soldf flagga som vi kan använda som samlings punkt efter stridigheterna kan detta vara intressant ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Dedicated
Har en liten funderning på att göra en soldf flagga som vi kan använda som samlings punkt efter stridigheterna kan detta vara intressant ?

Det var en fånig fråga; SÅKLART vi ska ha en SoldF-flagga! Du är ju en rackare på symaskin så......

Link to comment
Share on other sites

Bra initiativ. SISU.

Klart vi får ha en flagga.

 

Nu hoppar jag på kryckor men det är ju en månad kvar.

Så önska mig lycka till.

 

Jag kommer inte vara snabb så jag får väl ta med mig ett gäng mag.

 

Kjellberg- :wub::wub: -A-styrka

 

V29 snart är vi där :wub:

Link to comment
Share on other sites

Guest Lt. Payne

Kul med flagga!

 

Tar nån med en kamera så vi kan få ett gruppfoto på oss allihop efteråt?

Kunde ju vara kul för övriga forumsmedlemmar att se.

 

För vi har ingen Pvt. Rafterman med? B)

 

/Tillägg.

 

Ni som sett Full metal jacket vet vem jag menar.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dedicated
Eller att man efter tex. övningar i SIB ,Strid I Barmiljö, innästlar motståndsnäste på tidigare okänt anfallsmål. ;)

 

Slut, frågor?

INGA!

 

Gottegris.......!!!

Link to comment
Share on other sites

Jag lämnar utformandet av flaggan/fanan med fullt förtroende till dig , SISU! Dessutom är du ju numera min gruppchef i stället för tvärtom, så jag måste ju lita på dig! :wub:

 

Jag ska med på övningen och sedan jobba på natten, alltid härligt med ett nattpass utan föregående sömn! :wub:

 

Jag kan dessutom plocka med mig min lilla digitalkamera så vi kan få en fin gruppbild...

 

SISU är ju känd som Gomer Pyle så jag kan väl vara Rafterman då... :wub:

Link to comment
Share on other sites

Guest sgt_swebat

Detta slag om Halmstad är jag också anmäld till !! :blink:

 

Efter att läst igenom tråden tror jag mig känna igen ett antal "nicks", vem är ifrån Malmö här?

 

Är vi ifrån Malmö A eller B styrka?

 

Kan även tips de som är ifrån Malmö om vårat forum http://insats.maas.se

Link to comment
Share on other sites

Detta slag om Halmstad är jag också anmäld till !! :camo:

 

Efter att läst igenom tråden tror jag mig känna igen ett antal "nicks", vem är ifrån Malmö här?

 

Är vi ifrån Malmö A eller B styrka?

 

Kan även tips de som är ifrån Malmö om vårat forum http://insats.maas.se

Korkad fråga. Naturligtvis tillhör Malmöbataljonens personal A-TEAM. :dong:

Link to comment
Share on other sites

@ Kingecho1 vilket kompani låg du på BA 03 ? Jag låg på 8:e .....

Jag låg på Stab/ing under Ba03. Men har en kille i min grupp som låg på 8:e under 03 och 04:an, Magnusson. Har även en i gruppen som låg på 9:e under Ba03. Var tider det....Nu blir det Liberia i Augusti!!

 

Hmmm är det så att A-trupperna kommer att ledas in i hjältarnas land och flickornas hjärtan när de piskar mattan med B-trupperna tack vare de fina ledarinsatserna som man kommer bidra med?

 

:baskerHV:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...