joppe Posted May 3, 2004 Report Share Posted May 3, 2004 hur får man det att funka så man kan ladda upp o ner bilder teman eller ring singnaler jag har en t630 och ska koppla ihop den med min dator med en usbsladd men jag får inte det att funka så jag bevöver lite hjälp Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted May 4, 2004 Report Share Posted May 4, 2004 hur får man det att funka så man kan ladda upp o ner bilder teman eller ring singnaler jag har en t630 och ska koppla ihop den med min dator med en usbsladdmen jag får inte det att funka så jag bevöver lite hjälp Vilket sammanträffande, det har jag också. Jag gjorde så här; köpte en bluetoothadapter till min dator eftersom den kostade bråkdelen mer än USBsladden. pluggade i blåtanden i en av USB portarna, slog på bluetooth i "inställningar", klart! allt funkar perfekt. Sedan laddade jag ner Salling Klicker: http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/ vilket är ett absolut ascoolt program att ha till sin T630 och bärbara dator. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted May 4, 2004 Report Share Posted May 4, 2004 hur får man det att funka så man kan ladda upp o ner bilder teman eller ring singnaler jag har en t630 och ska koppla ihop den med min dator med en usbsladdmen jag får inte det att funka så jag bevöver lite hjälp Hmmm hade själv samma problem, jag har en sony ericsson orginalkabel till min T630 och programvara skickar ju dom som sagt inte med kabelpaketet. Kan säga direkt att programvaran som SonyEricsson har för nerladdning på sin hemsida är skit och inte värt mödan att ens tänka tanken att ladda ner då den bara stödjer uppladdning (dator---->telefon). Ladda istället hem Float´s Mobile Agent som funkar glockrent.. det ger dej access till allt på telefonen, det funkar jättebra hos mej. Se dock till att drivrutinerna för kabel är riktigt installerade innan.. Float´s Mobile Agent /JBP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted May 4, 2004 Report Share Posted May 4, 2004 hur får man det att funka så man kan ladda upp o ner bilder teman eller ring singnaler jag har en t630 och ska koppla ihop den med min dator med en usbsladdmen jag får inte det att funka så jag bevöver lite hjälp Testat att läsa manualen? ;) http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&...ps1_1&pid=10117 Precis som imint rekommenderar jag en Bluetooth-dongle. Finns från 399:- på Kjell & Co. Smidigheten själv och inget djävla bråkande med sladdar. http://195.67.69.169/kocny/infovisa.asp?31152 OBS: Vad du än gör, använd inte XTND's djävla skitprogramvara till Bluetooth (XTND Connect till 630 funkar rätt ok... det är bara BT-programvaran från XTND som suger). Om det inte följer med (vilket jag tror det gör för den dongeln jag länkade till) så skaffa My Bluetooth Places. Finns bland annat att ladda hem från MSI. Oerhört smidig programvara. Finns att ladda hem här. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted May 4, 2004 Report Share Posted May 4, 2004 Jag gjorde så här; köpte en bluetoothadapter till min dator eftersom den kostade bråkdelen mer än USBsladden. pluggade i blåtanden i en av USB portarna, slog på bluetooth i "inställningar", klart! allt funkar perfekt. Sedan laddade jag ner Salling Klicker: http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/ vilket är ett absolut ascoolt program att ha till sin T630 och bärbara dator. ;) Så gör jag med min P800. Funkar så fint så fint att skicka filer med Bluetooth Filöverföring. Clicker är för övrigt det bästa som hänt i programväg gällande dator<->mobil sedan iSync! Inte så underligt att Jonas Salling fått en massa priser. Mobilen blir ju världens mest avancerade och smidiga fjärrkontroll! Helt outstanding när man sitter i solen på balkongen och spisar plattor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joppe Posted May 5, 2004 Author Report Share Posted May 5, 2004 jag köpte bluetoothadapter som ni tipsade om och nu lyckades jag få kontakt mellan telefonen o datorn jag tackar för hjälpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.