Jump to content

Bästa "tjejdrinken"

|lj|

Recommended Posts

Utan att på något sätt mena något illa om det (för mig) motsatta könet.

Det är så att min flckvän inte är allt för förtjust i "smaken" av alkohol, min fråga är därför som följer;

Vilken drink är godast, i detta fall, smakar minst alkohol?

Konstig fråga kan tyckas, men, jag frågar endå?

Utan att på något sätt mena något illa om det (för mig) motsatta könet.

Det är så att min flckvän inte är allt för förtjust i "smaken" av alkohol, min fråga är därför som följer;

Vilken drink är godast, i detta fall, smakar minst alkohol?

Konstig fråga kan tyckas, men, jag frågar endå?

Upptäckte nyligen att Fanta med fläder och vanlig sprit smakar bra enligt min mycket kräsna flickvän, och jag själv tycker att den "groggen" är fin.

- Absolut kurrant (Eller hemagjord svartvinbärssnaps går också bra)

- Svart vinbärsjuice (Mer eller liknande)

- Is

- En "twist" citron

Förutsatt att du gillar svartvinbär så är detta en pärla. Spritsmaken går inte igenom alls. Dessutom är den riktigt god. Är dessutom alla ingredienserna kalla så minskas spritsmaken ytterligare.

Testade något nytt på krogen i fredags, Bacardi Raz + fruktsoda(?). Fanns ingen tydlig spritsmak vad jag kände, beror väl lite på blandningen också. Personligen var jag inte speciellt förtjust i smaken av Bacardi Raz, men flera av de andra i sällskapet uttryckte sin förtjusning. Speciellt tjejerna. Kanske kan vara något?

Bacardi Razz (nr 719) 

Färg Vattenklar.

Doft Ren doft med tydlig karaktär av hallon, inslag av arrak och vanilj.

Smak Ren, harmonisk smak med tydlig sötma och karaktär av hallon.

Helbutelj 700 ml (321.42) 225.00

Alkoholhalt 32,0 %

Användning

Serveras med krossad is eller används som drinkingrediens.

Guest strvkomp

Den bästa drinken är tveklöst P2.

En del Apple Sourz

En del Cariel Vaniljvodka

Resten fruktsoda eller sprite

En pressad limeskiva

Mycket is

Kan inte slå fel!

Päronbomb.

De flesta som åkt fyllepråm till Åland/Finland har väl säkert provat den. Det är helt enkelt en grogg på päronkonjak och päroncider. Serveras väl kyld och gärna med lite is i såhär till sommaren. Det normala är ju alltså att man har mer cider än konjak men den som känner för att utmana ödet vänder på proportionerna.

Något annat som är läskande varma dagar är grogg på gin och Schweppes Indian Water alternativt Schweppes Tonic. Skall också serveras kall och med lite is i.

Drinkar ska överlag vara enkla anser jag :baskerFN:

Ursäkta min korkade fråga, men vad är meningen med att dricka alkohol överhuvudtaget om man inte gillar det? (Förutom att man garanterat kommer ha roligare med lite alkohol i kroppen)

Blir ju betydligt billigare att dricka (nästintill)alkohofri cider eller saft/läsk motsv isf.

Men eftersom jag är tjej (och gillar drinkar) så delar jag med mig av några enkla 'göra hemma' favoriter:

Baileys + mycket mjölk (smakar typ oboy)

Vodka cranberry

Allting med vaniljvodka :baskerFN: (tex P2, Vanilla sky, Vanilla Passion, eh kommer inte på några fler men så länge det är TQ-vaniljvodka i så smakar det inte speciellt spritigt)

Päroncognac och sprite

Vitt vin och sprite

Vodka + Sanfranciscomix + Fanta =söt söt söt!

Goffamn, White Russian är det ju ingen som nämnt! tar man en 4:a vitryss så smakar den nästan ingen sprit alls. Drog tre raka 6:or i helgen och det var som balsam för en öl-härjad strupe.....

Guest J-Star

Är det bara jag som blir nojig när någon ber efter recept på drinkar som inte smakar alkohol för att bjuda tjej(er) på? ;)

Just kidding... tycker själv inte heller om smaken på alkohol. Förstår henne mycket väl. :camo:

Grasshopper: Lika delar grädde, Crème de Menthe (mintlikör) och White Cacao (receptet i Ronin är fel. ;) )

SoCo: Lika delar Southern Comfort och lime. Skakas rejält med is.

Baileys, Amarula, Dooley eller andra liknande gräddlikörer.

San Francisco. Sök på nätet... väldigt vanlig.

/J

Ett stort glas mjölk...

Skämt å sido, någon varriat på gammal hederlig buffel borde funka fint.

För en liter behövs följande:

2,5 deciliter Kir

2,5 deciliter vitt vin

5 deciliter fruktsoda.

Serveras iskall.

Vill man ha lite mer drag går det fint att spetsa med valfri mängd Vodka.

Frågar du mig så smakar det skit, men lättdrucket är det.

Guest Dedicated

Kolla för tusan upp att tjejjen INTE är diabetiker innan ni trattar i henne drickat, varenda pryl ni raddat upp här hade föranlett en akut-tur till sjukan pga skyhögt blodsocker.......

Guest J-Star
Kolla för tusan upp att tjejjen INTE är diabetiker innan ni trattar i henne drickat, varenda pryl ni raddat upp här hade föranlett en akut-tur till sjukan pga skyhögt blodsocker.......

Slutsats: socker är bra för att dölja alkoholsmak. :camo:

/J

Guest Dedicated

Slutsats: socker är bra för att dölja alkoholsmak. :camo:

/J

Slusats två; det är egentligen inte smaken man är ute efter, det är restverkan i målet......vilket å andra sidan Karin redan konstaterat, vid närmare eftertanke.

Hade själv ett rent helvete övertala hustrun att börja dricka rött vin, vilket resulterat i att jag inte längre får behålla min Rioja för mig själv längre....men hon kunde bli "vuxen" hon också!

ingen som ens tänkt tanken på färdigblandat??? Smirnoff Ice är fruktansvärt god och smakar ingen sprit alls....

/JBP

Det är här man märker könsrollerna....

Manligt kön 20-35 år: Öl, billig öl på burk

Kvinnligt kön 20-35 år: Cider och alkoläsk

Pris exempel:

Glad kille med 10 st 50cl burkar Kung( Harboe,Blågul) + en kasse = 90 kronor

Fundersam tjej med 10 st 27,5cl Bacardi Breezer + kasse = 250 kronor

Såååå, vem sitter på köpkraften...eller övertalningsförmågan? ;)

Det är här man märker könsrollerna....

jasså? Det var ju en karl som skrev det.

Och svaret på din fråga ang köpkraft och övertalningsförmågan verkar du ju redan ha svaret på sååå.........

Sjalv avskyr jag alkohol, forutom san dar treprocentig paroncider... Haller dock pa och forsoker lara mig att tycka om whisky, eftersom det har klass och man behover inte dricka sa mycket av det for att synas dricka...

Syrran ar dock fortjust i Aftershock och "Vodka Mudshake", vad tusan de nu ar.

Sockerdricka och Hb alt. Renat! Funkar stenhårt! Behöver inte ens blandas i glas utan man tar en rejäl klunk sprit och sedan en slurk sockerdricka och skakar sedan på huvudet och sväljer. Kanongott! :uuh:

En klar favorit bland tjejkompisarna på lärarhögskolan (alla föräldrar tar sig åt hjärtat!) :o

OT Hög alkoholhalt lika med lågt blodsocker, levern har annat att göra än att släppa ut socker i blodet när den får alkohol att ta hand om. Väldigt förenklat.

Sen tror jag en diabetiker mår bra av att stunta i alkoholen just pga att det belastar levern och ger skumma blodsockernivåer i framtiden men inte just när man dricker.

Sen tenderar man att göra dumma saker när man är full och det kan ju innefatta att missa en måltid eller två eller att äta fel saker. /OT

Drink för att dölja alkoholsmaken?

Mintuu på is

Godisshots av olika typer

Eller varför inte kolla på en lista och testa lite själv? http://drinkar.nu/

Guest J-Star
F.ö. anser jag att Absolut smakar aceton jämfört med vadsomhelst, t.o.m. aceton  :uuh:

Amen to that... starksprit ger mig alltid tankar till det medel mot finnar jag hade en gång i tiden.

/J

Här ska ni få höra det galnaste i drinkväg, hopkokat av undertecknad!

Julstämning i fulblandning är den makalösa titeln på:

2cl Apple Sours (samma som P2)

2cl Vaniljvodka (samma som P2 igen)

3cl Finglögg (starkspritsvarianten)

Fyll upp med julmust.

Garnera med grankvist.

På med tomtehatten.

Det låter fullständigt vansinnigt och jag bävade inför att provsmaka denna min frankensteinblandning, men det smakar verkligen julafton... :uuh:

Har själv en favorit, förutsatt att man gillar redbull.

Bull Hunter

4-6 cl Jägermeister

Red Bull

Häll Jägermeister i ett highball-glas

Fyll upp med Red Bull

Dekorera med citron eller lime

En annan variat om man vill ha alkoholsmak

Lappland sunrise

Ett stort jävla glas med hembränt

Dekorera med en falukorvsskiva

SKÅL!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...