mönstersoldat Posted May 3, 2004 Report Share Posted May 3, 2004 (edited) Tja! Vet nån här var man kan köpa ventilanordning till fältflaska så man kan dricka ur skyddmasken.Helst över nätet Edited May 3, 2004 by mönstersoldat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torak Posted May 3, 2004 Report Share Posted May 3, 2004 Har letat efter detsamma, det far nog bli att forsoka hitta en "riktig" vattenflaska 90. Om du hittar en, sag till mig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted May 3, 2004 Report Share Posted May 3, 2004 Tillhör du Hv eller något annat förband med den gamla fältflaskan skall du få ut den på förrådet, om inte så gå tjänstevägen. Om du inte tillhör något förband ser jag inte syftet med att ha den funktionen på en fältflaska och skulle jag betala för det skulle jag valt en camelbak med samma ventil istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
san Posted May 4, 2004 Report Share Posted May 4, 2004 Tillhör du Hv eller något annat förband med den gamla fältflaskan skall du få ut den på förrådet, om inte så gå tjänstevägen.Om du inte tillhör något förband ser jag inte syftet med att ha den funktionen på en fältflaska och skulle jag betala för det skulle jag valt en camelbak med samma ventil istället. Är det nån som har koll på det? Jag har för mig att NATO "ventilen" är lite smalare än våran, men jag har varit förvirrad förut... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jark Posted May 4, 2004 Report Share Posted May 4, 2004 Hmm..... Är det inte så att den ventil du pratar om bara var en testpryl, innan de bestämde att det var bättre att satsa på ny flaska? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
san Posted May 4, 2004 Report Share Posted May 4, 2004 Hmm..... Är det inte så att den ventil du pratar om bara var en testpryl, innan de bestämde att det var bättre att satsa på ny flaska? Jag måste forska mer i det men jag har för mig att "någon" (Hv) i bekantskapskretsen enligt principen "behovsställd utrustning blir man törstig av att vänta på" skaffade en amerikansk fältflaska med NBC-kork för att använda till den nya skyddsmasken när dom började delas ut här utan att nån hade en tanke på att ersätta aluminiumfältflaska m/Ä , men att det inte funkade som man kunde ha hoppats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mönstersoldat Posted May 4, 2004 Author Report Share Posted May 4, 2004 okej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Innuendo Posted May 4, 2004 Report Share Posted May 4, 2004 Det kan nog hända att de som har varit med i HV ett tag inte har fått ut den på grund av att de inte varit på förrådet. Några andra i HV blev grymt avundsjuka när jag lyckades få ut de gröna kalsongerna. Men det var bara att gå dit och byta. Men annars så är det så att man får ut den här ventilanordningen till den gamla fältflaskan i HV. Var den finns at köpa har jag ingen aning om. *nyfiken* Vad ska du med den till om du inte är med i HV? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mönstersoldat Posted May 4, 2004 Author Report Share Posted May 4, 2004 ha hemma och leka med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Bäckman Posted May 8, 2004 Report Share Posted May 8, 2004 Tja! Vet nån här var man kan köpa ventilanordning till fältflaska så man kan dricka ur skyddmasken.Helst över nätet Dricka ur skyddsmasken?????????????????? Hur f-----an gör man det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BUCK Posted May 8, 2004 Report Share Posted May 8, 2004 Dricka ur skyddsmasken?????????????????? Hur f-----an gör man det. Det är inte lätt... men det går ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mönstersoldat Posted May 8, 2004 Author Report Share Posted May 8, 2004 titta här Fk Bäckman http://c4hvbat.origo.net/hvindex.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mönstersoldat Posted May 25, 2004 Author Report Share Posted May 25, 2004 dom säljer två vattenflaskor på tradera just nu med ventilanordning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts