Jump to content

ventilanordning


Recommended Posts

Tillhör du Hv eller något annat förband med den gamla fältflaskan skall du få ut den på förrådet, om inte så gå tjänstevägen.

Om du inte tillhör något förband ser jag inte syftet med att ha den funktionen på en fältflaska och skulle jag betala för det skulle jag valt en camelbak med samma ventil istället.

Link to comment
Share on other sites

Tillhör du Hv eller något annat förband med den gamla fältflaskan skall du få ut den på förrådet, om inte så gå tjänstevägen.

Om du inte tillhör något förband ser jag inte syftet med att ha den funktionen på en fältflaska och skulle jag betala för det skulle jag valt en camelbak med samma ventil istället.

Är det nån som har koll på det? Jag har för mig att NATO "ventilen" är lite smalare än våran, men jag har varit förvirrad förut...

Link to comment
Share on other sites

Hmm.....

 

Är det inte så att den ventil du pratar om bara var en testpryl, innan de bestämde att det var bättre att satsa på ny flaska?

Jag måste forska mer i det men jag har för mig att "någon" (Hv) i bekantskapskretsen enligt principen "behovsställd utrustning blir man törstig av att vänta på" skaffade en amerikansk fältflaska med NBC-kork för att använda till den nya skyddsmasken när dom började delas ut här utan att nån hade en tanke på att ersätta aluminiumfältflaska m/Ä , men att det inte funkade som man kunde ha hoppats.

Link to comment
Share on other sites

Det kan nog hända att de som har varit med i HV ett tag inte har fått ut den på grund av att de inte varit på förrådet.

Några andra i HV blev grymt avundsjuka när jag lyckades få ut de gröna kalsongerna. Men det var bara att gå dit och byta.

 

Men annars så är det så att man får ut den här ventilanordningen till den gamla fältflaskan i HV. Var den finns at köpa har jag ingen aning om.

 

*nyfiken*

Vad ska du med den till om du inte är med i HV?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...