Statoil Posted May 3, 2004 Report Share Posted May 3, 2004 Tjena tjena. Jag har haft en för soldfforum, för stor, kilobytemässigt sett, avatar. Jag har länkat den direkt från Livgardets hemsida, men har nu alltså fått ta ner den och göra den lite mindre i datorn. Däremot har jag ingenstans att lägga upp den... Passagen har jag, men av erfarenhet brukar bildlänkning fungerara mycket modest där... Någon som har plats över nånstans för en liten JPG eller tips på var jag kan ladda upp den? mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted May 3, 2004 Report Share Posted May 3, 2004 Maila den till mig så kan jag läggaupp den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted May 19, 2004 Report Share Posted May 19, 2004 Jag har problem med att få min avatar att "sitta kvar". Efter att ha knappat in en länk till min avatar så syns den i ungefär ett dygn. Efter det så blir jag avatarlös :( tills jag knappar in den igen. Varför försvinner den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joppe Posted May 19, 2004 Report Share Posted May 19, 2004 Jag har problem med att få min avatar att "sitta kvar".Efter att ha knappat in en länk till min avatar så syns den i ungefär ett dygn. Efter det så blir jag avatarlös :( tills jag knappar in den igen. Varför försvinner den? var är bilden upplagd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted May 19, 2004 Report Share Posted May 19, 2004 var är bilden upplagd http://www.e.kth.se/~eskil/avatar.gif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted May 20, 2004 Forumsledning Report Share Posted May 20, 2004 Alla medlemmar skall kunna ladda upp avatarer i sin kontrollpanel och inte bara länka in avatarer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlåGul -1 9x19 Posted May 21, 2004 BlåGul -1 Report Share Posted May 21, 2004 Jag har problem med att få min avatar att "sitta kvar".Efter att ha knappat in en länk till min avatar så syns den i ungefär ett dygn. Efter det så blir jag avatarlös :( tills jag knappar in den igen. Varför försvinner den? Länken till din avatar togs bort (fyra gånger inom loppet av en kväll) av den enkla anledningen att du inte har rätt att använda den som avatar, något du som anställd på KTH bör vara mycket medveten om. Naturligtvis skulle jag PMat dig om detta, men glömde bort det. Förslagsvis byter du ut den. Reglerna för användning av KTHs logotyp finns på http://www.kth.se/internt/grafiskprofil/index.html //9x19 Blågul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted May 21, 2004 Report Share Posted May 21, 2004 (edited) Hade jag fått PM om det så hade det inte varit något konstigt. Nu försvann den bara, vilket jag tyckte var väldigt konstigt. Den logotypen och den tillhörande "grafiska profilen" är väligt ny och hur/var/när man kan använda den är fortfarande inte helt utarbetat. Eftersom jag har logotypen på mina visitkort (som jag har fått av KTH) så tyckte jag att det var jämförbart med att den som avatar här. Vad det gäller reglerna för den grafiska profilen så har jag fått läsa dem till förbannelse för att kunna applicera den "rätt" i div. officiella sammanhang (websidor och dylikt). Det är kanske därför jag är van att tumma lite på den. Eller av ohejdad vana, den gamla loggan fick man använda lite hur man ville. Dock, om forumsledningen anser att KTHs logga är olämplig som avatar så kommer jag naturligtvis att välja en annan. Edited May 21, 2004 by eskil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ignis nitidus Posted May 22, 2004 Report Share Posted May 22, 2004 förövrigt, hur är det med bilder från SoldF.com? får man använda dem som avatar eller skyddas de av ngn lag? (klart de skyddas av upphovsrättslagen men blir ngn sur?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlåGul -1 9x19 Posted May 22, 2004 BlåGul -1 Report Share Posted May 22, 2004 förövrigt, hur är det med bilder från SoldF.com?får man använda dem som avatar eller skyddas de av ngn lag? (klart de skyddas av upphovsrättslagen men blir ngn sur?) Nämen titta, det stod på den där siten SoldF.com! http://www.SoldF.com/copy.html Text, logotyper, grafik, ljud, fotografier och bilder från SoldF.com:s sidor får inte kopieras eller vidarebefordras utan uttryckligt tillstånd från SoldF.com (Henrik Svensk). Brott mot ovanstående beivras och du kan komma att dömas till skadestånd eller fängelse i max 2 år. Alltså: Nej, du får inte låna bilder utan tillstånd. Är det bara här du ska använda den, så borde det dock inte vara något problem, bara en aning fantasilöst. ..men kolla med Henke först. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ignis nitidus Posted May 22, 2004 Report Share Posted May 22, 2004 Är det bara här du ska använda den, så borde det dock inte vara något problem, bara en aning fantasilöst. ..men kolla med Henke först. Jooo, det var ju det jag på någe vis försökte på någe halv-otydligt sätt fråga här men jag skriver så tokigt så, my misstake! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts