Jump to content

Marinen och Flygvapnet


Recommended Posts

  • Forumsledning

De allra flesta av SoldF.coms sidor har jag själv gjort mellan 1997 och 2004. De flesta lades grunden till redan 1997.

För att inte enbart bli som en av alla de samlingsböcker för militär materiel som finns på marknaden har jag velat skriva om sådan jag har någorlunda hum om. Eftersom jag låg i lumpen som markstrid/skärgårdsskytte i fd Kustartilleriet är det mest saker jag kom i kontakt med då som jag fick börja med. Sedan har det tillkommit viss materiel allt eftersom en del bidragit och att jag i annan militär verksamhet haft kontakt med ny materiel.

 

Som sägs i tidigare inlägg är vi alltid intresserade av nya saker till SoldF.com. Tyvärr finns inget sätt för folk att online göra sidor till SoldF.com utan det får ske via email och Worddokument/bifogade bilder.

Även om andra bidrager så tar det rätt mycket tid för mig.

Faktagranskning, korrigera text, rättstavning, granskning av utsedd expert panel, optimering av bilder och ev. införskaffande av bilder/förfrågan av tillåtelse att publicera bilder från andra, mm. Allt detta tar flera timmar för mig.

Det jobbas med att ta fram ett nytt system där folk skall kunna skall göra sidor online och administratörer skall kunna justera sidorna. Dessutom finns det en handfull sidor som ligger i slutskedet för publicering och ett antal som är halvfärdiga, ännu fler är på planeringsstadiet bland flera medlemmar. Andra ligger på is i avvaktan på någon justering eller bilder.

 

MVH

Henke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...