Jump to content

Det ballade ur i år också...


Vildmannen

Recommended Posts

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Det kan inte vara nån överraskning för någon alls.

 

Dom har aldrig varit ute efter att demonstrera eller liknande. Ställa till med jävelskap i skydd av massan är enda syftet. Att diverse politiska falanger är så desperata efter anhängare att dom tar dom under sina vingar är bara patetiskt.

Intressant om man själv skulle skylla på att man blivit provocerad så fort man blir anklagad för något.

 

Tv4 följde upp inslaget från stockholm med ett inslag från Irland. De eu-motståndare som tagit sig dit blev välkomnade av 7000 soldater o poliser.

Resultatet hade blivit där efter också. Citat speakern TV4 "Demonstranterna hade inte en chans"

Link to comment
Share on other sites

Vc_ 90, nu blandar du päron och äpplen...

 

Det finns två liknande organistaioner, Reclaim the streets och reclaim the city, varvid Reclaim the city har som politisk stådnpunkt att "sabotera, klottra och snatta" i protest mot det "kapitalistiska, odemokratiska samhället som sverige blivit".

 

medan Street är en vänsterorg. är city mer en anarkistorg. Dock flyter dessa org ofta ihop....

 

Reclaim the streets har aldrig haft manifestationer i Sverige...

Link to comment
Share on other sites

Vet ej vilka dessa heter (streets/city?) men just nu håller de på att förstöra min stadsdel. Som tur var kom ngra biffiga civilare i svarta suv:s och banka skiten ur dem. Fan vad glad jag blev. Det är en sådan är dag jag vill bli polis.

 

:/

Link to comment
Share on other sites

Tv4 följde upp inslaget från stockholm med ett inslag från Irland. De eu-motståndare som tagit sig dit blev välkomnade av 7000 soldater o poliser.

Resultatet hade blivit där efter också. Citat speakern TV4 "Demonstranterna hade inte en chans"

Jag tror problemet är att den svenska polisen tänker för kortsiktigt, liksom alla andra myndigheter och företag som hetsar inför kvartalsrapporterna. Om polisen skulle satsa hårt och se till att övernumrera "demonstranterna" och tydligt påvisa en obefintlig tolerans mot lagöverträdelser skulle det bli mycket dyrt – kortsiktigt sett. Men efter hand skulle det med all sannolikhet resultera i färre eller inga demonstrationer av denna art, och således skulle även den ekonomiska effekten för polisväsendet bli positiv – långsiktigt sett.

 

Edit: Syftningsfel.

Link to comment
Share on other sites

Förmodligen skulle det löna sig ekonomiskt att spärra in de som gör något under längre tid. Men då skulle Pravda och andra liknande tidningar snacka om polisstat, våra folkvalda skulle bli rädda att inte bli omvalda och allt börjar på nytt.

Link to comment
Share on other sites

Förmodligen skulle det löna sig ekonomiskt att spärra in de som gör något under längre tid. Men då skulle Pravda och andra liknande tidningar snacka om polisstat, våra folkvalda skulle bli rädda att inte bli omvalda och allt börjar på nytt.

är det inte på väg åt det hållet då?

Är lönsamhet det asbolut viktigaste?

(inga påersonliga åsikter inlaggda)

Link to comment
Share on other sites

Är lönsamhet det asbolut viktigaste?

Lönsamhet är bra!

 

I de här fallen är det ju en oerhört lönsam affär för t.ex. glasmästare och gatsopare som får mängder av övertidstimmar, men jag är ju inte säker på att det är riktigt rätt ändå... eller?

Link to comment
Share on other sites

Är lönsamhet det asbolut viktigaste?

Lönsamhet är bra!

 

I de här fallen är det ju en oerhört lönsam affär för t.ex. glasmästare och gatsopare som får mängder av övertidstimmar, men jag är ju inte säker på att det är riktigt rätt ändå... eller?

Jag har en poäng också ;)

 

Tänkte vänta med den till imorron

Link to comment
Share on other sites

Självklart är lönsamhet inte det viktigaste. Jag stärkte nog mer Froddans synpunkt.

Min förståelse för hur man kan tillåta att sådant fortlöper och vid ingrepp fördömma ingreppet är inte särskilt stort. Dessa människor säger sig vara emot samhället, dess värderingar och strukturer. Dock så verkar det som om ett försvar av just dessa strukturer och värderingar är oacceptabelt, ja odemokratiskt. Så länge vi har en demokrati så skall den skyddas. Ansvaret för att sådant som Gtbg osv får ske, tillåts ske i denna omfattning har media som skapar opinion och därgenom styr politiska beslut.

 

-Blågul får gärna redigera om de anser jag gått för långt.

Link to comment
Share on other sites

Det finns ju inga poliser kvar ju. De kostar pengar. :ph34r:

 

Hellre en polis/militärstat än att det här får fortlöpa länge till säger jag.

 

Skulle det inte vara en bra "övning" för MParna att assistera riktiga polisen i sådana här fall? Eller vilka andra militärer som helst för den delen. Eller tänker jag statsfientligt? Jag menar att militären skulle kunna assistera polisen så att det blir mer av ordningsmakten än av dessa snälla demonstranter som bara vill få fram sin åsikt.

Link to comment
Share on other sites

Reiclam the streets är egentligen en organisation från USA som bestämde sig att ordna gatufester på ställen som normalt "tillhörde" knarklangare mm.

 

Alltså ta tillbaka gatan från brottslingarna. I sverige är det tvärtom där är det brottslingar som försöker ta gatorna från vanligt folk.

Link to comment
Share on other sites

Ja, tror det var 5 man som blev ihjälskjutna av militär. Jag tycker de borde lyfta det förbudet nu då jag tror kvalitén på personalen har gått upp några snäpp plus att klasskillnaden inte finns längre. Och nu menar jag inte att vi ska beväpna dom med skaprladdade AK5:or och CV9040 som kör omkring och skjuter skarpt, utan att de har liknande utrustning som polisen.

Link to comment
Share on other sites

Militär personal/materiel får inte användas mot svensk befolkning, det är en rest av någon grunka som hände i Ådalen...

Jag läste någonstans på forumet att en sådan lag inte finns. Det är egentligen bara en "oskriven" lag... Alltså finns det ingen lag upphäva....

Link to comment
Share on other sites

Tycker att det verkar som om RTC/RTS mest består av obstinata ungdomar som är ute efter att vandalisera. De "gatufester" som de anser sig själva ordna är inget annat än legitima skäl för att vandalisera. Har man med sig brandbomber, batonger, knivar, påkar och sprayfärg så har man annat i syfte än att festa.

Att sedan dra fram som Egyptens gräshopper genom staden och förstöra allt i deras väg skapar inga sympatier.

Det verkar heller inte som om rättsväsendet gör för mycket för att förhindra det hela. Polisen verkar mest omhänderta och bussa iväg. Borde inte vandalisering leda till åtal och fällande domar? Om de flesta som vandaliserar också blir fällda i domstol skulle de nog inte upprepa sina bärsärkargångar genom gatorna.

Link to comment
Share on other sites

Vad säger ni gubbar, ska vi soldfare slänga på oss m90n nästa gång sådant här händer, så blir vi hyllade som i Kellys heroes, fast ingen vet vem man ska hylla, för det är inte officiellt att armen tar hand om det..

 

Obs: de som har AK4 hemma tar med den :bash:

Link to comment
Share on other sites

Vad säger ni gubbar, ska vi soldfare slänga på oss m90n nästa gång sådant här händer, så blir vi hyllade som i Kellys heroes, fast ingen vet vem man ska hylla, för det är inte officiellt att armen tar hand om det..

 

Obs: de som har AK4 hemma tar med den  :camo:

Ja det låter ju bra!

:bash:

Då kan vi ju räkna med att hemvärnet läggs ner ungefär 3 timmar efteråt.

Link to comment
Share on other sites

Militär personal/materiel får inte användas mot svensk befolkning, det är en rest av någon grunka som hände i Ådalen...

Jag läste någonstans på forumet att en sådan lag inte finns. Det är egentligen bara en "oskriven" lag... Alltså finns det ingen lag upphäva....

Då jävlar tycker jag att farbror staten kan sätta in lite militär nästa gång! Kanske spärra vissa gator med bredsidan på en Leo II eller så. Kanske ringa in dom totalt med pansar, och kyla ner dom lite med vattenkanoner som monterats på tornen.

 

Det kommer bli jordens gnäll, Debatt kommer bjuda in Sveska Freds och nå FM-pamp, Aftonblaskan o sexpressen kommer skriva som den att hur orättvist de blev behandlade. Men jag tror Reclaimarna tar det lugnare nästa gång. Om inte kan man ju altid beordra Gör om gör rätt till de som sitter i vagnarna.

Link to comment
Share on other sites

Äh, dags för att fila bort numret på kravall hjälmen och skära av gummit på batongen så är det bara att veva med armen.

Eller hur är det han säger?

 

RTS är Sorungar som fått för lite uppmärksamhet när deras pappor jobbat på sitt fina företag och tjänat mer än 20 000:- efter skatt. Så då får dom för sig när dom fyller 13-14 att dom skall göra revolt. Sen håller det i sig tills 19 års ålder ungefär. Om det inte kommer nåt annat häftigt emellan som man kan skola om sig till, t ex nazist. Är som en gammal volvo, man vet inte om det blir folkrace banan eller skroten, är slumpen som avgör vem som blir vad.

Link to comment
Share on other sites

Vad säger ni gubbar, ska vi soldfare slänga på oss m90n nästa gång sådant här händer, så blir vi hyllade som i Kellys heroes, fast ingen vet vem man ska hylla, för det är inte officiellt att armen tar hand om det..

 

Obs: de som har AK4 hemma tar med den  :bash:

Idén är underbar, bortsett från vapen och uniform.

 

Samla ihop ett par hundra gubbs och råka vara på rätt ställe.

Link to comment
Share on other sites

En variant av "plogbils-aktivist" Man köper in sig på ett antal plogbilar, sen framför man dessa i hög hastighet GENOM de glada ungdomarna och vipps har man en

Plogbil OCH "reclaim the streets" festival...I ett så att säga...

Som ett demonstratíonstågen kinderägg..

Roligt gott sen kvävs du av leksaken....

:bash:

Link to comment
Share on other sites

Är lönsamhet det asbolut viktigaste?

Lönsamhet är bra!

 

I de här fallen är det ju en oerhört lönsam affär för t.ex. glasmästare och gatsopare som får mängder av övertidstimmar, men jag är ju inte säker på att det är riktigt rätt ändå... eller?

Jag har en poäng också ;)

 

Tänkte vänta med den till imorron

Min päng var att dom som är i City-fraktionen idag anser att Sverige (och världen med den) idag är en kapitalistisk polisstat, där alla rättigheter är förbehållna dom rikna mm.

 

Genom att skicka tung piket och liknande skapar man tyvärr bara martyrer...

 

Jag ser det lite som statens misslyckande...

Link to comment
Share on other sites

Jag ser det lite som statens misslyckande...

Tveklöst är det ett misslyckande.

 

De ska plockas in för förberedelse till misshandel/skadegörelse/våldsamt upplopp så fort de böjser sig ner för att plocka upp en gatsten.

 

DÄR har vi misslyckandet.

De får härja för fritt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...