Jump to content

Snusdosor

Scribe

Recommended Posts

Eftersom ni riktiga MÖP-are snusar så tänkte jag ställa en lite fråga. Enda sedan jag började snusa för en herrans massa år sedan så har jag hört att om man samlar tio snusdosor med koden C-10 i locket (i locket på varje snusdosa finns det en kod bestående av en bokstav plus två siffror) så ska man skicka in dem till Swedish Match och så får man gratis snus under ett helt år. Jag har hört detta under alla år och från personer utan någon som helst anknytning till varandra. Hur är det har ni hört samma skröna?

Eller det kanske inte är en skröna, det är sanning......?!

Eftersom ni riktiga MÖP-are snusar så tänkte jag ställa en lite fråga. Enda sedan jag började snusa för en herrans massa år sedan så har jag hört att om man samlar tio snusdosor med koden C-10 i locket (i locket på varje snusdosa finns det en kod bestående av en bokstav plus två siffror) så ska man skicka in dem till Swedish Match och så får man gratis snus under ett helt år. Jag har hört detta under alla år och från personer utan någon som helst anknytning till varandra. Hur är det har ni hört samma skröna?

Har jag alldrig hört, sammlade på snusdosor förr... dock målade jag på alla så det har nog ingen betydelse :angry:

Gills säkert inte då...

HÖrde historien INNAN jag började snusa. Känner en massa som snusar, men jag känner ingen, har heller ej hört talas om någon, som fått gratis snus i ett år så jag avfärdar det som "urban myth" (kommer ej ihåg vad det heter på svenska)

om så hade varit fallet så skulle dom nog annonserat ut det mer!

Myt, skröna , påhitt = ignorera

Har aldrig hört den om koden i locket men jag har däremot ringt till swedish match när mina prillor var ihopsydda och gnällt vilket resulterade i att jag fick en stock snus på posten.

Snus är både gott och nyttigt. Stärker underliv och överkropp, samt gör huden ren och klar...

Alltså inget för Bodensare. Men för smålänningar...snuset uppfanns för övrigt i Småland. Och skiftnyckeln. Och alla andra bra grejor. Och smålänningar grundade Ryssland, därför heter staden just "Smolensk"... :camo:

Och se hur det gick, bara för att han dolde sin snus så fick han inga tjejer...

Åjo - han umgicks flitigt med skökor, det framgår tydligt av Bibeln.

Däremot kunde han ej njuta snus under förhuden då han var omskuren...

Och se hur det gick, bara för att han dolde sin snus så fick han inga tjejer...

Hördu flygarn, kan du inte ägna dig åt nå´t konstruktivt istället för hädelse. Skicka maj ett PM om vad du gör i sommar! ,O

Hörru C 2a pjäs!

Inte var skiftnyckelns uppfinnare smålänning??? Han var ju född i Vårgårda (Västergötland) och bodde i Enköping när han uppfann skiftnyckeln....

Nä. Han var född i Vårgårda i Ljungby församling i Småland! Du måste....öh...ha förväxlat orterna... :lala: Och så...hrm...bodde han i...Gladhammar...när han uppfann skiftnyckeln... Och Alfred Nobel föddes och verkade i Oskarshamn, som bekant. Sluta kolla opp mina uppgifter! :(

Inget ont om smålänningar (nåja) men lite måtta får det väl ändå vara :D

Måtta, varför då? Okej om jag kanske var lite okritisk med mina presentationer av kända smålänningar, men ASTRID LINDGREN är vår, bara vår! ,O

Vaddå "sluta kolla upp mina uppgifter"??? Är det förbjudet att inte veta att det finns fler än ett Vårgårda i Sverige???

"1886 flyttade J. P. till Enköping och grundade Enköpings Mekaniska Verkstad. Till en början hyrde han en smedja, men efter ett år köpte han ett stycke land 2 kilometer utanför staden där han byggde sin första verkstad.

Den 17 augusti 1888 fick J. P. patent på rörtången. Det var hans första uppfinning av betydelse, men redan något år därefter uppfann han sin första skiftnyckel, som kom att följas av ytterligare en."

Jag tolkar iofs detta som om han bodde utanför Enköping när han uppfann skiftnyckeln...

Nu blev det VÄLDIGT OT här...

"1886 flyttade J. P. till Enköping och grundade Enköpings Mekaniska Verkstad. Till en början hyrde han en smedja, men efter ett år köpte han ett stycke land 2 kilometer utanför staden där han byggde sin första verkstad.

Ehh..du är med på att tonen i inlägget om Smålands förträfflighet är aningen raljerande va´? Det finns, mig veterligen, bara ett Vårgårda, du har rätt! Min uppmaning att "sluta kolla mina uppgifter" var ett försök att på ett humoristiskt sätt tala om att du hade fullständigt rätt. Mitt inlägg ska tas som ett försök till skämt. :lala: Fast en kul grej, som inte många känner till, är att Clint Eastwood är född i Småland. I Västervik, för att vara exakt!

However, Smålands förträfflighet kvarstår :lol:

C 2a Pjäs:

Du kan tro att jag kliade mej i huvet tills jag fick stickor i fingrarna...

Trots att jag per definition tillhör den ironiska generationen så gick ditt inlägg inte hem... sorry!

Nåväl, uppväxt i djupaste smålandsskogarna håller jag till viss del med dej om smålands förträfflighet. På sommaren åtminstone.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...