Smergo Posted April 30, 2004 Report Share Posted April 30, 2004 Jag antar att det finns lite skrivbordsstrageger här, ville bara tipsa om att det kommit ett demo av Codename Panzer, ett strategi spel i WWII miljö, 3D, miljön är delvis påverkbar (träd kan fällas/sprängas o.s.v). Verkar lovande, dock inte provat själv än. Kom precis hem och såg detta http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel/coden...s_sp_demo_1.exe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Visper Posted April 30, 2004 Report Share Posted April 30, 2004 Gött, det här har jag väntat på, ska testas imorgon, vid ett mera vaket tillstånd /Visper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smergo Posted May 1, 2004 Author Report Share Posted May 1, 2004 Var lite väl arkadaktigt men rätt snyggt ändå: Känns skönt att fordon kan köra över träd, lyktstolpar, staket och annat som kan tänkas komma ivägen. Trevligt också med understöd från flyg o.s.v. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klargplutte Posted May 1, 2004 Report Share Posted May 1, 2004 Kan soldaterna typ bara stå upp eller? det ser lite skumt ut på bilden , Sherman vagnen längst ner på bilden ser ut att vara i trubbel , den får nog smaka på 88a mycket snart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smergo Posted May 1, 2004 Author Report Share Posted May 1, 2004 Nej, de kan inte bara stå upp. Kolla på soldaten närmast t.ex. som är knåstående, de kan även ligga ner och krypa. Det är väl som i de flesta strategispel nu för tiden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Visper Posted May 1, 2004 Report Share Posted May 1, 2004 En rolig och bra sak är att man kan skicka in soldater i ett hus som är taget av fienden och rensa det, sen ockupera det själv, samt att taket "försvinner" så man ser in i huset och hur soldaterna agerar. En tråkig sak däremot är att man bara kan skicka in en enhet i huset. /Visper, som gillar spelet starkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAS Posted May 1, 2004 Report Share Posted May 1, 2004 Laddade ner från länken men det vill inte starta. Jag får felmeddelandet att filen d3d9.dll saknas... Någon som kan hjälpa? /JAS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Carlsson Posted May 1, 2004 Report Share Posted May 1, 2004 Laddade ner från länken men det vill inte starta. Jag får felmeddelandet att filen d3d9.dll saknas... Någon som kan hjälpa? /JAS Du behöver ha DirectX version 9.0 eller senare för att det ska fungera. Du kan hitta det här edit: Glömde ju säga att jag gillar spelet oxå ju.. Väldigt trevligt förutom att jag skulle vilja ha möjligheten att kunna tilldela eldställningar i specifika riktningar och på olika våningar i husen samt att fler än en enhet (grupp) skulle kunna få plats i husen. Tex en ksp grupp eller ett prickskytte par i ett kyrktorn och en skyttegrupp i själva kyrkrummet osv. :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAS Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 Rätt häftigt spel, snyggt men mycket olika saker att hålla reda på samtidigt. @Fu Carlsson Stort tack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myran Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 Ser tufft ut! laddar ner ! B) EDIT : Nej, jag kan inte stava. Ja, jag glömer bokstäver som.. R i laddaR ner.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
madog Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 Ganska coolt. Roligt att soldaterna faktiskt snackar tyska och inte engelska med tysk brytning, kanske inte nått nytt för just det här spelet, men iallafall... Måste dock medge att jag tycker det är aningen svårmanövrerat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[Bedlam] Posted May 5, 2004 Report Share Posted May 5, 2004 man kan ställa riktningen på gubbarna.höger mus och dra riktningen. fast jag tror inte det funkar i husen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.