Lord Posted April 30, 2004 Report Share Posted April 30, 2004 (edited) Jag hade just kommit hem från skolan då mamma ropar på mig och säger att jag har fått ett brev från pliktverket. NEJ tänker jag. Det är ett brev där jag har blivit satt på utbildningsreserven..nej nej nej!! Det är med mycket darrande händer jag öppnar brevet och vill nästan inte läsa vad som står "Information om nya uppgifter" lyder rubriken. Och under står det "Försvarsmakten har ändrat utbildningstiden för amfibiesoldater från 7 till 10 månader" jag tror aldrig jag har varit så glad eller lättat i hela mitt liv nästan! Sitter här just nu och skakar fortfarande men är mycket nöjd och glad! Den här kvällen kommer nog bli rätt bra iaf /Lord Edited April 30, 2004 by Lord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HVU Forces Posted April 30, 2004 Report Share Posted April 30, 2004 7-10? hur kommer detta sig ?? Grattis iaf! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted April 30, 2004 Author Report Share Posted April 30, 2004 Tydligen så har de bästämt sig för att höja utbildningstiden. Varför vet jag tyvär inte men det gör detsamma för jag är otroligt glad ( Grattis kungen! ) /Lord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wehrwolf Posted April 30, 2004 Report Share Posted April 30, 2004 De har varit skriverier om det pga att Amf beställde en massa GB från Pliktverket för att de tyckte att 7 mån var för lite. Detta var visst taskigt mot alla som inte fick basa över egen grp. Nu har väl det nödvändiga politiska beslutet tagits. Tror jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted April 30, 2004 Report Share Posted April 30, 2004 Bra för dom "icke gb uttagna amfarna" som vill bli officerare också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunn0r Posted April 30, 2004 Report Share Posted April 30, 2004 Försvarsmakten har ändrat utbildningstiden för amfibiesoldater från 7 till 10 månader Grattis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustavsson Posted May 2, 2004 Report Share Posted May 2, 2004 Härligt! Fattar inte att de fortfarande har kvar 7.5 månaders tjänster!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted May 4, 2004 Author Report Share Posted May 4, 2004 (edited) Bra för dom "icke gb uttagna amfarna" som vill bli officerare också Typ jag dåra /Lord Edited May 4, 2004 by Lord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenny Posted May 23, 2004 Report Share Posted May 23, 2004 Grattis! Fan vad skönt för dig... Känner igen din känsla då man öppnar brev som angår Sommarkurser :P inte alls samma sak men Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts