Jump to content

Vad är detta för strumpor

Recommended Posts

Pa tal om stalgra, jag har just fatt tva par stalgra... med gul rand. Nar jag lag inne sa forradet att de bruna var de storsta, men nar jag provade dessa upptackte jag att de verkade annu storre an mina bruna.

Nar infordes gul rand? Ar de storre an de bruna "officiellt"?

Enligt SoldR Mtrl P 2003 är gult den minsta storleken och skall i skostorlek motsvara 34-36 eller 215-230 mm.

Ordningen på strolekarna från den minsta till den största är:

Gul

Blå

Röd

Grön

Brun

Svart (stridsuniform, inte strump- och skostorlek)

Hmm, det var det jag trodde... lustigt att de ar storre an mina gamla bruna. :camo:

Det finns vita också Torak! Dom är större än bruna... Kan vara dom du har kommit över.

Edit: Klisterfingrar

Nja, tror inte det. De ar splitter nya, det ar definitivt en gul rand, och det star "12" tryckt i vitt pa undersidan.

Gult är i allra högsta grad en liten storlek, om nu inte ngn tänker påstå att mina fötter är i storleksordningen 45++...

Det är helt korrekt att de är de minsta sockarna dessutom, hade blå ett tag i lumpen till de fick in nya gula...

Guest Hallux

angående storleks färgmarkeringen på strumpor så är den bortagen den färgranden som finns i överkanten står för tillverkningsår och inte storleken. Storleken benäms alltså med tryckta siffror detta är riktigt idiotiskt för storlekstrycket försvinner efter x antalet tvättar måste varit nått riktigt ess som kommit på den smarta ändringen.

Källa serviceförådet i Räppe

Jag köpte ett par stålgrå i överskottsbutiken. Jag har normalt storlek brun, dvs 45+.

Jag frågade efter ett par bruna, eftersom jag inte hittade. Han menade då att jag skulle ha de med gult, och de var tydligen storlek 12 (det var även tryckt 12 längre ner). Han menade på att man hade uppdaterat färg-storlek-systemet.

edit: Ja, nu vet jag inte om jag tillförde något vettigt överhuvudtaget :blink:

Men allvarligt talat, det verkar ju helt jädra knasigt som helst om man går ifrån färg-storleks-systemet. Av vilken anledning? Jag tror snarare på att de strumpor man kan köpa i överskottsbutiker är tillverkade av annan tillverkare än de som tillverkar åt FM.

Edited by Marzocchi