Jump to content

vad är militär anknytning


Recommended Posts

Sitter och mailar med ett företag om att köpa viss typ av utrustning av dem direkt, som de även säljer till FM. det svar jag fick från de var att det gick bra att köpa direkt av dem så länge man har militär anknytning.

 

 

Så nu är frågan vad menas med militär anknytning?

Link to comment
Share on other sites

Sitter och mailar med ett företag om att köpa viss typ av utrustning av dem direkt, som de även säljer till FM. det svar jag fick från de var att det gick bra att köpa direkt av dem så länge man har militär anknytning.

 

 

Så nu är frågan vad menas med militär anknytning?

Säger man A får man säga B. Vad skall du köpa?

 

Man blir ju nyfiken förstår du väl!

Link to comment
Share on other sites

Sitter och mailar med ett företag om att köpa viss typ av utrustning av dem direkt, som de även säljer till FM. det svar jag fick från de var att det gick bra att köpa direkt av dem så länge man har militär anknytning.

 

 

Så nu är frågan vad menas med militär anknytning?

Säger man A får man säga B. Vad skall du köpa?

 

Man blir ju nyfiken förstår du väl!

sitter och mailar med ALVIS/Hägglunds om att få köpa en CV9040C

 

:P

 

När affären är fixad så ska jag tala om vad det var för ngt. just nu är det lite känsligt läge eftersom det inte finns så många exemplar att tillgå, och man vill inte få sveriges förenade MÖP:ar motsig vid en ev. budgivning av detta exemplar. :lol:

 

Och det hela är ngt som står högt upp på varje MÖP:s önskelista :baskerHV:

Link to comment
Share on other sites

Guest Dedicated

Tror fasen ta mig att jag vill lägga mig i den budgivningen; hustrun behöver ett nytt fordon efter att ha kvaddat sin SEAT med hjälp av en annan kvinna i en Golf i går! En 9040 kan nog inte ens hustrun kvadda........och i den sitter nog både hon och bebisen i magen säkert. Snacka om skrämselhicka.........

Link to comment
Share on other sites

Tror fasen ta mig att jag vill lägga mig i den budgivningen; hustrun behöver ett nytt fordon efter att ha kvaddat sin SEAT med hjälp av en annan kvinna i en Golf i går!  En 9040 kan nog inte ens hustrun kvadda........och i den sitter nog både hon och bebisen i magen säkert. Snacka om skrämselhicka.........

Bli inte ovän med hustrun bara om hon har fått sig en egen 9040 vagn!

Det kan få riktigt tråkiga konsekvenser :)

Link to comment
Share on other sites

När affären är fixad så ska jag tala om vad det var för ngt. just nu är det lite känsligt läge eftersom det inte finns så många exemplar att tillgå, och man vill inte få sveriges förenade MÖP:ar motsig  vid en ev. budgivning av detta exemplar. :}

Vad var det?

Link to comment
Share on other sites

Inte klart ännu, men när det blir klart, och kanske om det blir klart så ska jag berätta :lol:

Det där kommer jag att ta som ett löfte när vi ses på Äventuren!! ;)

Det kommer jag att göra, Men du måste ju anmäla dig först

 

:P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...