Jump to content

Har det gått för långt?


Gugge

Recommended Posts

Igår när jag la mig så tänkte jag lite på ryska stridsvagnar.

Jag började drömma om att ett gäng på 5-10 strv samlades och började åka någonstans, även min FBUpolare var med i ledet. Jag satt utanpå en:

bmp2-sm.jpg

Lite längre bort såg jag IBSEN marschera, eftersom jag märkt att du är lite sprallig på olika forum ( Ta inte illa upp :P ) så skulle du upp på stridsvagnen i 50 KMH.

Ibsen sa "Sträck ut handen" på min vänstersida. Jag drog ut handen och ibsen hoppade till, han flög över hela stridsvagnen och in i banden på andra sidan, han blev en pöl och fältmössan syndes bara efter vägen med allt blod.. Stridsvagnschefen stannade och sa "Naä, vi kan inte stanna, vi vill komma fram idag"

Folk verkade tycka att det var ibsens fel att han blev ketchup, men sen när jag kom närmare målet kom skolans KURATOR och sa åt mig att jag hade mördat någon, jag sa "Men, fråga stridsvagnsåkarna vems fel det var" Hon kontrade med att säga att ibsens morsa hade sett det. Min lärare var på min sida så han skrev upp alla vittnen och faktiskt hastighet osv. Sen ungefär där tog det stopp, förutom att alla kollade skummt på mig som en mördare.

 

Jag tänkte även i drömmen att jag inte skulle få se ditt missbildade ryska plan som avatar längre.:bash:

 

Förlåt Ibsen.. :D

Link to comment
Share on other sites

Eh.... Eh.... Eh.... Vad ska man säga... Jag skulle nog försökt hoppa upp på vagnen om det hela hade varit på riktigt. Men vilka drömmar du har! Det här tyder ett starkt Ibsenhat som glöder inom dig.

 

Vet inte vad jag ska säga riktigt... Det missbildade planet är spaningsversionen på Su-37 f.ö.

 

Och om det var blött i sängen när du vaknade så behöver du seriös hjälp.

 

Och för att svara på din fråga: JA! Det har sannerligen gått för långt!

Link to comment
Share on other sites

Har mycket skumma erfarenheter av Ibsen, jag säger inte att han är en idiot utan sprallig som satan, en sådan som man skulle kunna ge en smörkniv så springer han ut i skogen och sågar ner varenda träd. :)

 

Har även drömt att jag och en nära polare sprang runt vid monte cassino och kämpade :o

Link to comment
Share on other sites

Känner igen liknande drömmar. Som dig så drömmer jag om saker jag upplevt under dagen oftast, eller om man oroar sig för något. Det roliga med drömmen är ju att den är så fruktansvärt överdriven oftast.

 

Forums folk har dykt upp i mina drömmar också, Dom jag kan komma ihåg är Kimster och Nifelhel :o

Jag och Kimster va Grg mästare och deltog i ett VM för grg skyttar, Vi va Sveriges topp lag, Man turades om skytt/laddare :)

 

Nifelhel va en annan dröm, Någon kurs med massa vapen. Han fick med mig på massa hyss, satt upp påsksmällare vid dass osv :lol:

Det roliga med den drömmen va ju att jag alldrig sett honom, inte ens på bild.

Han va kraftigt bygg och mörkhårig med välklippt skägg och mustach krans runt munnen. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Dedicated

Verkar som en hel del av er "lider" av våldsamt välutvecklad fantasi.......se istället till att drömma om era drömkvinnor (och om ni är kvinnor om era dröm-män)....så har ni ju dessutom en vettig förklaring till ev. våta fläckar i sängen dessutom!

 

Själv har jag för tillfället en ständigt återkommande dröm om en vacker flicka till häst.....det är nåt alldeles extra med häst-tjejjer!

 

(Borde vara hustrun egentligen men hon gillar varken hästar eller hundar....knepigt.)

Link to comment
Share on other sites

Verkar som en hel del av er "lider" av våldsamt välutvecklad fantasi.......se istället till att drömma om era drömkvinnor (och om ni är kvinnor om era dröm-män)....så har ni ju dessutom en vettig förklaring till ev. våta fläckar i sängen dessutom!

 

Själv har jag för tillfället en ständigt återkommande dröm om en vacker flicka till häst.....det är nåt alldeles extra med häst-tjejjer!

 

(Borde vara hustrun egentligen men hon gillar varken hästar eller hundar....knepigt.)

Sånt också. Drömmer inte bara mupp drömmar men nog händer det också :o

Link to comment
Share on other sites

Har mycket skumma erfarenheter av Ibsen, jag säger inte att han är en idiot utan sprallig som satan, en sådan som man skulle kunna ge en smörkniv så springer han ut i skogen och sågar ner varenda träd.  :/

*Ingen kommentar* :baskerFN:

 

Hur såg jag ut i drömme då? Då vi aldrig träffats heller skulle det vara kul att höra hur du tror jag ser ut. :)

Link to comment
Share on other sites

Hur såg jag ut i drömme då? Då vi aldrig träffats heller skulle det vara kul att höra hur du tror jag ser ut. :baskerFN:

Shit jag dör, nån annan pojke här på forumet som drömmer om vapen, stridsfordon, andra pojkar på forumet mm mm? Ni anmäler er hos scattergun!

Link to comment
Share on other sites

Hur såg jag ut i drömme då? Då vi aldrig träffats heller skulle det vara kul att höra hur du tror jag ser ut. :/

Shit jag dör, nån annan pojke här på forumet som drömmer om vapen, stridsfordon, andra pojkar på forumet mm mm? Ni anmäler ni er hos scattergun

Känns som att vissa på detta forum bör kraftfullt minska på sitt MÖP:ande... :baskerFN:

 

Fast å andra sidan drömmde jag för ngr nättersedan om hur jag låg på O-plats när scattergun pluton kom gående. Varvid vi öppnade eld med KSP:n och sköt ut hela plutonen på 1,4sekunder enl SIM-systemet :)

Link to comment
Share on other sites

Verkar som en hel del av er "lider" av våldsamt välutvecklad fantasi.......se istället till att drömma om era drömkvinnor (och om ni är kvinnor om era dröm-män)....så har ni ju dessutom en vettig förklaring till ev. våta fläckar i sängen dessutom!

 

Själv har jag för tillfället en ständigt återkommande dröm om en vacker flicka till häst.....det är nåt alldeles extra med häst-tjejjer!

 

(Borde vara hustrun egentligen men hon gillar varken hästar eller hundar....knepigt.)

Förlåt min dumma fråga Dedicated ,,

Att du drömmer om en vacker kvinna är ju naturligt , men hade det inte varit bättre om hon var uppsutten på en Strv 122 istället för en " havremoppe" :baskerFN::/

Link to comment
Share on other sites

Hur såg jag ut i drömme då? Då vi aldrig träffats heller skulle det vara kul att höra hur du tror jag ser ut. :/

Shit jag dör, nån annan pojke här på forumet som drömmer om vapen, stridsfordon, andra pojkar på forumet mm mm? Ni anmäler er hos scattergun!

Va! Va!? Jag? Jag drömmer INTE om det här forumet. Och inte om andra människor på forumet heller för den delen! Den enda jag skulle kunna tänka mig drömma om är Karin. Men det kommer aldrig hända, då jag aldrig drömmer.

 

(Hm, det är osanning. Jag drömde för ett tag sen att jag var nere i en källare, mitt gamla hus) och skulle lägga någonting i frysen. Då stod frysen på andra sidan där den brukade stå, och en främmande tjej står och packar ner någonting där. Jag går in i ett annat rum och lägger det jag skulle lägga ner i en bärbar frys. Sen var det någon som frågade om jag ville bli antingen yrkesofficer, reservofficer eller gå med i HV (tror ajg det sistnämnda var).

 

Men det är fanimig allt också! :baskerFN:

(Även om det är sjukt nog)

Link to comment
Share on other sites

Fast å andra sidan drömmde jag för ngr nättersedan om hur jag låg på O-plats när scattergun pluton kom gående. Varvid vi öppnade eld med KSP:n och sköt ut hela plutonen på 1,4sekunder enl SIM-systemet :/

Ja vad ska man säga.....

.....hehe....dream on!! :baskerFN: ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Dedicated
Verkar som en hel del av er "lider" av våldsamt välutvecklad fantasi.......se istället till att drömma om era drömkvinnor (och om ni är kvinnor om era dröm-män)....så har ni ju dessutom en vettig förklaring till ev. våta fläckar i sängen dessutom!

 

Själv har jag för tillfället en ständigt återkommande dröm om en vacker flicka till häst.....det är nåt alldeles extra med häst-tjejjer!

 

(Borde vara hustrun egentligen men hon gillar varken hästar eller hundar....knepigt.)

Förlåt min dumma fråga Dedicated ,,

Att du drömmer om en vacker kvinna är ju naturligt , men hade det inte varit bättre om hon var uppsutten på en Strv 122 istället för en " havremoppe" :baskerFN::/

 

No comments......

Link to comment
Share on other sites

Vet inte vad jag ska säga riktigt... Det missbildade planet är spaningsversionen på Su-37 f.ö.

Aj, man bör veta vad man har för personlig avatar.

 

Planet du har som avatar är en en Sukhoi S 37 Berkut. Det har ingen operativ roll utan är ett private venture som Sukhoi OKB gjort, alltså en prototyp. OM flygplanet skulle sättas i produktion skulle det få en "Su" designering, vilken vet jag inte, men inte Su 37 hoppas jag, då den redan varit tagen ett par gånger av diverse medlemmar i tillverkarens Flanker familj, senast var dåvarande värstingvarianten med styrbara utblås ( Su 37 som namn finns ej längre). Då maskinen inte har många skruvar gemensamt med denna familj hoppas jag de låter 37 vara. Jag tror för övrigt att maskinen aldrig kommer tillverkas.

 

Alltså:

Ingen Su 37

Ingen Su överhuvudtaget

Inget spaningsplan

 

 

En prototyp som inte är aktuell för produktion, utan mest för att utreda framåtsvepta-ving-konceptet.

 

PS: Berkut betyder enligt en rysk mekaniker "Gyllene örnen",men kan lika gärna betyda "pissmyran med hemorrojder" då han inte vara vid sina sinnens halva bruk.

DS.

 

 

Maskinen nämns även här: Ryssland Vs USA

Link to comment
Share on other sites

PS: Berkut betyder enligt en rysk mekaniker "Gyllene örnen",men kan lika gärna betyda "pissmyran med hemorrojder" då han inte vara vid sina sinnens halva bruk.

DS.

 

 

Maskinen nämns även här: Ryssland Vs USA

 

Jo, "Golden Eagle" blir Беркут om man kör en webbtranslator. Pissmyra med hemmorojder blir Муравей мочи с хаеморхоидс

 

Tänkte att ni kanske ville få detta bekräftat.

 

/Fakta-Erik

Link to comment
Share on other sites

Hur såg jag ut i drömme då? Då vi aldrig träffats heller skulle det vara kul att höra hur du tror jag ser ut. :)

Shit jag dör, nån annan pojke här på forumet som drömmer om vapen, stridsfordon, andra pojkar på forumet mm mm? Ni anmäler er hos scattergun!

:D

Link to comment
Share on other sites

Känner igen liknande drömmar. Som dig så drömmer jag om saker jag upplevt under dagen oftast, eller om man oroar sig för något. Det roliga med drömmen är ju att den är så fruktansvärt överdriven oftast.

 

Forums folk har dykt upp i mina drömmar också, Dom jag kan komma ihåg är Kimster och Nifelhel  :D

Jag och Kimster va Grg mästare och deltog i ett VM för grg skyttar, Vi va Sveriges topp lag, Man turades om skytt/laddare  :lol:

 

Nifelhel va en annan dröm, Någon kurs med massa vapen. Han fick med mig på massa hyss, satt upp påsksmällare vid dass osv  :lol:

Det roliga med den drömmen va ju att jag alldrig sett honom, inte ens på bild.

Han va kraftigt bygg och mörkhårig med välklippt skägg och mustach krans runt munnen.  :lol:

zenpsycho.jpg8-/

Link to comment
Share on other sites

Själv drömmer jag alltid helt sjuka MÖP-drömmar så fort grönkläderna kommer på. Har faktiskt ingen aning om vad det beror på. Det kanske är något speciellt med luften i militära byggnader? :baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

Det händer då och då att klockan piper mitt i en dröm då jag bekämpar Fi. Händer även att jag drömmer att jag hittar vapen som jag springer runt och pangar med. Myser som fan i drömmen vid de tillfällena...

Det har faktiskt hänt, i ett yrvaket tillstånd, att jag sprungit upp för att leta rätt på ett vapen där jag gömde det i drömmen, och blivit mäkta förbannad när det inte fanns där... Obs. yrvaket tillstånd (blind, groggy och allmänt mongo...)

 

Har jag problem? :)

 

Jag skulle vilja veta vad jag drömmer för sjuka grejer innan klockan piper. Jag kan inte ens komma ihåg när jag kunde plocka en dröm ur minnet och komma ihåg den... Mycket irriterande! Tips?

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle vilja veta vad jag drömmer för sjuka grejer innan klockan piper. Jag kan inte ens komma ihåg när jag kunde plocka en dröm ur minnet och komma ihåg den... Mycket irriterande! Tips?

Nu verkar du ju minnas en del ändå, men om du vill komma ihåg vad du drömt är ett tips att så fort du vaknat försöka erinra dig vad drömmarna handlade om.

 

Om man inte återkallar detaljerna i vaket tillstånd försvinner de snabbt. I alla fall ur min hjärna.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle vilja veta vad jag drömmer för sjuka grejer innan klockan piper. Jag kan inte ens komma ihåg när jag kunde plocka en dröm ur minnet och komma ihåg den... Mycket irriterande! Tips?

Nu verkar du ju minnas en del ändå, men om du vill komma ihåg vad du drömt är ett tips att så fort du vaknat försöka erinra dig vad drömmarna handlade om.

 

Om man inte återkallar detaljerna i vaket tillstånd försvinner de snabbt. I alla fall ur min hjärna.

Det jag minns är det som händer under en kort stund innan jag vaknar. Då kan jag komma ihåg vad som hände. Jag kan inte dra fram drömmar som jag drömt under natten, då jag inte vaknat mitt i. Jag skulle vilja veta mer om vad jag drömmer...

Link to comment
Share on other sites

Nifelhel va en annan dröm.....

.

.

.

 

Det roliga med den drömmen va ju att jag alldrig sett honom, inte ens på bild.

Han va kraftigt bygg och mörkhårig med välklippt skägg och mustach krans runt munnen.  :camo:

golz%20web.JPG?

 

alois%20web.JPG?

 

feather%20hat%20web.JPG?

 

memli%2020613072.jpg?

 

 

Nåt sånt kanske?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...