Nestor Posted April 26, 2004 Report Share Posted April 26, 2004 Jag skulle arbeta för fred, rättvisa, lika värde osv. Men först skall jag ha lite kul B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkstar Posted April 26, 2004 Report Share Posted April 26, 2004 Jag skulle arbeta för fred, rättvisa, lika värde osv. Men först skall jag ha lite kul B) Right on! Fred och rättvisa först tror jag. Om jag verkligen styrde över världen kan det väl inte ta så lång tid eller? Hur tänker du ha kul, Hendrix? "Gömma" dig i damduschen eller leka med världens alla vapensystem du samlat ihop från krigsförande dum-gubbar som numera är snälla som små lamm? Själv kan jag inte bestämma mig vad jag ska börja med... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted April 26, 2004 Author Report Share Posted April 26, 2004 Jag skall till ett ställe som kallas "Groom Lake" ligger i Nervada. Sedan så skall jag gå igenom lite gamla arkiv och kolla vad det var för ubåtar som smög omkrig i skärgården Link to comment Share on other sites More sharing options...
oz Posted April 26, 2004 Report Share Posted April 26, 2004 Som enväldig despot skulle jag först se till att grunda en stad. I den skulle jag sedan se till att bygga mig ett par barracker och ett spannmålsmagasin. Därefter lite arbetare för att få ordning på fälten och vägarna. Lite trupper skulle inte heller vara helt fel för att skydda mot eventuella barbarövergrepp och dyl. När staden sen florerar (efter ytterliggare byggen i form av akvedukter och handelsplatser) skulle jag nog utöka med ett par närliggande städer. Jag skulle sen se till att uppfinna en massa trevliga saker som krut, järnväg, stål och navigation. För att sen senare även utveckla kärnkraft, flyg, rymdprogram och kärnvapen. Men innan dess skulle jag självklart ha förklarat krig mot mina närliggande granncivilisationer. Aztekerna har jag aldrig varit riktigt förtjust i och inte heller Babylonerna. Grekerna går väl ann men Kineserna är riktigt jobbiga. Med deras städer under mitt våld och ett fullt fungerande slavrike skulle jag sen utse mig själv till Kung. Därefter skulle jag bara driva min värd, och planet, framåt och ut i ovissheten. Bortsett från det så vet jag inte riktigt vad jag skulle göra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted April 26, 2004 Report Share Posted April 26, 2004 oz, har vi spelat förmycket Civilisation eller liknadne igen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ibsen Posted April 27, 2004 Report Share Posted April 27, 2004 Om jag styrde över världen.... Först, skulle det vara resten av världens mardröm... Jag skulle ta mig en titt på varenda militärfordonsmodell som är i bruk idag. Skjuta med varenda vapen som finns. Sen skulle jag bygga ett STORT HQ i form av en rejäl fästning, sy upp 6 miljarder uniformer och dela ut till alla. Sen skulle jag satsa stenhårt på att förbättra miljön, skaffa mer kärnkraftverk som är säkrare, dra igång ett rejält j*vla rymdprogram, osv osv. Och alla skulle svära trohetseden till Överbefälhavaren, Ibsen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
atterhemskan Posted April 27, 2004 Report Share Posted April 27, 2004 Om jag styrde världen skulle jag ha en massa skoj. Väldigt få andra skulle ha skoj, däremot. Först skulle jag få giftmörda alla mina vänner, för vi har diskuterat det här och kommit fram till att om en av oss styr världen kommer någon av de andra låta giftmörda henne/honom och sedan ta över. Detta kan jag ju inte tillåta! Bäst att slå till först. Sedan skulle jag förbjuda en massa saker. Inkompetenta (opedagogiska) lärare, OUPPFOSTRANDE hundar (PLI är det som gäller), cigaretter som släpper ut rök, ineffektivitet, löjliga hipphoppare vars texter består av repetition av samma fåniga mening x250, folk som står före mig i köer, diverse irriterande slänga-in-i-mikron produkter, samt allt som vågar vara antingen "FETTFRITT!" eller "LIGHT", för jag tror inte på fettfritt, och jag har läst att LIGHT kan bryta ned hjärnmassa, ohc har en massa andra skäl som jag inte orkar ta med här. Visserligen skulle sagda beslagtagna "mat"produkter komma väl till pass med att mata politiska motståndare i fängelser. Och de som är emot mig... Jag skulle satsa på utbildning framför allt, för utbildning är bland det viktigaste som finns. Sedan skulle jag hindra populationsökningen. Jag tänker inte bli utsvält från min egen planet! Jag kommer, naturligtvis, också vara den snällaste diktatorn någonsin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ibsen Posted April 27, 2004 Report Share Posted April 27, 2004 Om jag styrde världen skulle jag ha en massa skoj. Väldigt få andra skulle ha skoj, däremot. Först skulle jag få giftmörda alla mina vänner, för vi har diskuterat det här och kommit fram till att om en av oss styr världen kommer någon av de andra låta giftmörda henne/honom och sedan ta över. Detta kan jag ju inte tillåta! Bäst att slå till först. Sedan skulle jag förbjuda en massa saker. Inkompetenta (opedagogiska) lärare, OUPPFOSTRANDE hundar (PLI är det som gäller), cigaretter som släpper ut rök, ineffektivitet, löjliga hipphoppare vars texter består av repetition av samma fåniga mening x250, folk som står före mig i köer, diverse irriterande slänga-in-i-mikron produkter, samt allt som vågar vara antingen "FETTFRITT!" eller "LIGHT", för jag tror inte på fettfritt, och jag har läst att LIGHT kan bryta ned hjärnmassa, ohc har en massa andra skäl som jag inte orkar ta med här. Visserligen skulle sagda beslagtagna "mat"produkter komma väl till pass med att mata politiska motståndare i fängelser. Och de som är emot mig... Jag skulle satsa på utbildning framför allt, för utbildning är bland det viktigaste som finns. Sedan skulle jag hindra populationsökningen. Jag tänker inte bli utsvält från min egen planet! Jag kommer, naturligtvis, också vara den snällaste diktatorn någonsin... You got my sympathies. Light o Fettfri är två riktigt FULA ord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4425 Posted April 27, 2004 Report Share Posted April 27, 2004 styra världen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.