foppa_1985 Posted April 26, 2004 Report Share Posted April 26, 2004 http://www.sportshawaii.com/ed20041002.htm Mycket snyggt och faktiskt väldigt enkelt sätt att vika tröjor på. Eftersom jag ännu inte ryckt in vet jag inte hur behovet är men, jag tror att alla perfektionister här kommer att samtycka om att det är vackert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BUCK Posted April 26, 2004 Report Share Posted April 26, 2004 Den där klädvikningen ser ju helt reglementsvidrig ut... om du viker på det sättet är nog risken överhängande att dom vikta persedlarna börjar brinna.... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foppa_1985 Posted April 26, 2004 Author Report Share Posted April 26, 2004 reglementsvidrigt ? Var god förklara för en ännu oinvigd.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BUCK Posted April 26, 2004 Report Share Posted April 26, 2004 Inte så jag fick lära mig i alla fall.. eftersom utrymmet i skåpen är begränsat är det obra att vika tröjor mm så att de tar mycket plats på bredden. Bättre att vika så de blir smalare... Om det nu finns något reglementerat sätt att vika :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foppa_1985 Posted April 26, 2004 Author Report Share Posted April 26, 2004 okey, ligger säkert något i det ! Får man väl nöja sig med att använda det i det civila då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrotcharliegrg Posted April 26, 2004 Report Share Posted April 26, 2004 Oh, hightech med instruktionsvideo! Hur länge fick du googla efter den då? Enklast är att lägga tröjan med ryggen uppåt, placera en lämplig tidskrift (t ex Café) alldeles under halskragen, vik in tröjärmarna över tidningen, vik över tröjans nedre del så att tidningen är inslagen. Dra ut tidningen vid halskragen och - Voila! - så har du en snyggt vikt tröja! Efter lite övning behöver du ingen tidning... Anpassa vikningen efter tilldelat utrymme i skåpet. Mvh, Foxtrotcharliegrg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkstar Posted April 26, 2004 Report Share Posted April 26, 2004 [snip]... placera en lämplig tidskrift (t ex Café) alldeles under halskragen, vik in tröjärmarna över tidningen, [snip] Efter lite övning behöver du ingen tidning... Anpassa vikningen efter tilldelat utrymme i skåpet. Mvh, Foxtrotcharliegrg Café i all ära, men SoldF är väl ändå den fastställda bredden!? Då blir det vackert i skåpet och den här sergeanten lär inte klaga. (Nu _går_ det ju misslyckas ändå :P ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrotcharliegrg Posted April 27, 2004 Report Share Posted April 27, 2004 Café i all ära, men SoldF är väl ändå den fastställda bredden!? Då blir det vackert i skåpet och den här sergeanten lär inte klaga. (Nu _går_ det ju misslyckas ändå :P ) Jag har varit för länge i det civila mörkret och avmöpifierats. ;) @foppa_1985 Självklart ska du, som Darkstar säger, använda tilldelad litteratur när du rycker in. Café duger att öva med som civilist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts