Jump to content

Tröjvikning

foppa_1985

Recommended Posts

Inte så jag fick lära mig i alla fall.. eftersom utrymmet i skåpen är begränsat är det obra att vika tröjor mm så att de tar mycket plats på bredden. Bättre att vika så de blir smalare...

Om det nu finns något reglementerat sätt att vika :P

Oh, hightech med instruktionsvideo! Hur länge fick du googla efter den då? :/

Enklast är att lägga tröjan med ryggen uppåt, placera en lämplig tidskrift (t ex Café) alldeles under halskragen, vik in tröjärmarna över tidningen, vik över tröjans nedre del så att tidningen är inslagen. Dra ut tidningen vid halskragen och - Voila! - så har du en snyggt vikt tröja!

Efter lite övning behöver du ingen tidning... Anpassa vikningen efter tilldelat utrymme i skåpet.

Mvh,

Foxtrotcharliegrg

[snip]

... placera en lämplig tidskrift (t ex Café) alldeles under halskragen, vik in tröjärmarna över tidningen, [snip] Efter lite övning behöver du ingen tidning... Anpassa vikningen efter tilldelat utrymme i skåpet.

Mvh,

Foxtrotcharliegrg

Café i all ära, men SoldF är väl ändå den fastställda bredden!? Då blir det vackert i skåpet och den här sergeanten lär inte klaga. (Nu _går_ det ju misslyckas ändå :P )

Café i all ära, men SoldF är väl ändå den fastställda bredden!? Då blir det vackert i skåpet och den här sergeanten lär inte klaga. (Nu _går_ det ju misslyckas ändå  :P )

Jag har varit för länge i det civila mörkret och avmöpifierats. ;)

@foppa_1985

Självklart ska du, som Darkstar säger, använda tilldelad litteratur när du rycker in. Café duger att öva med som civilist :bash: