Jump to content

Vill du prova på att köra F1

foppa_1985

Recommended Posts

Inte F1, men väl Formel 3 har jag kört, och det var extremt kul.

Härlig känsla.

kg01.jpg

Jodå, lite trångt om axelpartiet var det, men det glömdes bort såfort man började rulla.

kg02.jpg

kg03.jpg

Cockpit.

Paketet, som även innehöll tävlingskörning med Chrysler Neon-bilar och gocartkörning, gick på 4-5000. Fick det i födelsedagspresent.

Spontant känns 9200 kronor för F1 lite dyrt för mig, men det verkar vara billigt jämfört med andra aktörer på den marknaden. Jag var en gång på Magny-Cours (F1-bana mitt i Frankrike), och där körde man i en något år gammal Benetton. Vill minnas att paketet gick på 40-50000.

Klart häftigt Marzocchi. Antar att det främst är födelsedagspresenter mm som möjliggör provkörning av Formel 1 bilar för oss dödliga. Vore helt klart kul att någon gång i livet ha provat på !!! Något att berätta för barnbarnen om =)

:bash::D :P ;)

Läs här

Mittenpaketet på Gelleråsen var det jag körde. Det var regnigt till och från, så gocarten blev inställd (jäkligt synd), men vi fick köra slalomtävling med några små Opel Corsor istället.

Den enda nackdelen med banåkaevenemang är ju att man inte vågar åka fullt. Vill inte gärna hoppa ur ett ihopknycklat vrak. Kan bli dyrt. Med andra ord tar man det relativt lugnt i kurvorna, men drar på desto mer på rakorna.

En bild från körningen på Magny-Cours (nej, jag fick inte köra denna gången)

540BP.jpg

Det var F1 International som var arrangörer.

skulle va klart häfftigt att prova.....alla formelbilar går nog HÅRT när man inte testat dom innan....Man va väl tvungen att lätta lädret ännu mer för att köra F1:an?

själv risken är nog hög men bara hjulagrena kostar 100 000kr/st

Förra året la F1 stallen ut 19 miljarder :wub:

Har själv endast rört på en F1 bil.....(TOYOTA)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...