BasSäk95/96 Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Jag försöker hitta information om vad som ska ingå i ROE. Det optimala vore om nån har ett dokument som jag kan utgå ifrån och sedan endast ändra textavsnitt. Jag ska ha ROE till en peacekeepingövning. Tacksam för alla ideér och hjälp! Tack på förhand. PS. Jag upprättade denna tråd här eftersom det är det som utlandsstyrkorna går efter .DS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingecho1 Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Mitt roe-card från KS04 innehåller följande delar: Användning av våld o eskaleringstrappan Huvudprinciper att beakta vid hussök, fordonssök o personvisitation Huvudprinciper att beakta vid frihetsberövande av enskilda personer Var tydligen det enda roe-cardet jag hade i ordermappen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Jag försöker hitta information om vad som ska ingå i ROE. Det optimala vore om nån har ett dokument som jag kan utgå ifrån och sedan endast ändra textavsnitt. Jag ska ha ROE till en peacekeepingövning. Tacksam för alla ideér och hjälp! Tack på förhand. PS. Jag upprättade denna tråd här eftersom det är det som utlandsstyrkorna går efter .DS. yla till så får du mitt roe-card från 7an, du har ju mitt nummer Hare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danno Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Jag har ett gammalt övnings-ROE från Swedint. Nu är scannern nedpackat men i en riktigt kris kan jag väl övertalas att ta mig ner i källaren och hämta besten. //danno (som mer är en SOFA/MOU-kind-of-guy) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerL Posted April 25, 2004 Report Share Posted April 25, 2004 ROE folder och utb underlag finns på LG/Swedint, kontakta Utb ansvarig. Jag har tidigare varit med och sätt till att dessa teknisk sätt hamnade på papper. OBS! jag har inte varit delaktig i själva innehållet. Clerk Lennartsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BasSäk95/96 Posted April 26, 2004 Author Report Share Posted April 26, 2004 Tack för all hjälp, jag uppskattar det verkligen!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danno Posted April 29, 2004 Report Share Posted April 29, 2004 Nu har jag skickat den ROE jag hade till BasSäk95/96 men jag tänkte att det kanske fanns fler som var nyfikna eller hade behovet. Orginalet är ett Swedint övnings-ROE för Kosovo som även användes på MP-ints utbildning men nu har jag putsat lite lite på det så det är mer generiskt. Övnings-ROE Mycket nöje! //Danno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BasSäk95/96 Posted May 4, 2004 Author Report Share Posted May 4, 2004 Stort tack!!! Det var kanon, har nu varit hos SWEDINT och hälsat på också fick lite mer mtrl där!! Tack för hjälpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts