Fk Satan Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Hells Angels-ledaren Tomas Dahlén dömdes till samhällstjänst för misshandel. Nu har Kriminalvården beslutat om en arbetsplan. HA-ledaren ska träna unga pojkar i kickboxning - inom en klubb som stöds av hans eget mc-gäng. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ibsen Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Och så passar han på att värva nya MC-sugna ungdomar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Jag är inte riktigt familjär med hur HA rekryterar medlemmar, men vad jag har förstått så blir man inte bara medlem för att man har en mc och kan slåss. Det brukar i dom här kretsarna krävas att man antingen har något att bidraga med (något som genererar pengar vanligtvis) eller visar att man är beredd att göra att sticka ut hakan för brödraskapet. Typ utföra ett rån, fimpa en antagonist, ta på sig skulden för någon annans brott eller dyl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ibsen Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Ja, det är ju bara att berätta hur coolt HA är och säga att Såhär gör du för att du ska bli medlem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 HA och liknande organisationer, ser sig inte som "coola killar" utan snarare som affärsmän. OCh dom brukar vara väldigt seriösa i sin "affärsverksamhet" eftersom att dom riskerar att hamna i fängelse om dom schabblar. Dom tjänar alltså inte på att rekrytera småkillar som inte pallar när det hettar till. Däremot så utnyttjar dom gärna "supporters" som tex chauförer och för vakthållning vid brott. Efter att man knegat på ett tag med sådant och bevisat att man pallar pressen, så kan man möjligen bli upptagen i organisationen, under förutsättning att man har något att bidraga med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ibsen Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Och med ens har de flera möjliga möjliga medlemmar... Hm, det känns som om vi går lite i cirklar här. Eller Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 För att återgå till ursprungsämnet, det verkar helt klart olämpligt att Dahlén ska jobba inom en klubb som stöds av ett brottssyndikat där han själv har en framträdande roll. Men citatet "HA-ledaren ska träna unga pojkar i kickboxning" är väll aningens vilseledande, han skulle väll i första hand arbeta med vardags sysslor i klubbens lokaler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn- Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 !OT! Thailänsk kickboxning? Är inte det samma sak som thaiboxning lr Muai Thai(stanving?) Där jag tränar Karate är sparkar mot huvet ochså tillåtet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Muay Thai ja det är Thai boxning, tillåter låga sparkar och knä är tillåtna, Muay thai är fullkontakt, låter ju som ett lämpligt straff. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Bodin Posted April 24, 2004 Report Share Posted April 24, 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjornaow Posted April 25, 2004 Report Share Posted April 25, 2004 Åter igen detta är ju Sverige i ett nötskal snart så har vi pedofiler som får tjäna av sitt straff på kollo eller dagis!! Men det är ju bara att kämpa på och hoppas att det blir bättre i detta land Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn- Posted April 27, 2004 Report Share Posted April 27, 2004 Han fick tydligen domen utbytt för att det va en HA-klubb såg det nånstans.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted January 4, 2006 Report Share Posted January 4, 2006 Nu är han på tapeten igen http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=6 Enligt artikeln har han ett förflutet som yoff. Någon som vet mer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jolle Posted January 4, 2006 Report Share Posted January 4, 2006 Är det samme kille som fick kicken för ett par år sedan just pga att man ansåg att rollen som Yoff inte gick att kombinera med medlemskap i mc-klubb? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BARBIE Posted January 4, 2006 Report Share Posted January 4, 2006 Man kan undra vilken förebild han kan vara för unga killar i en thaiboxningsklubb? Vad tänkte man med? hur resonerade man när man tog det här beslutet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted January 5, 2006 Report Share Posted January 5, 2006 Om jag inte minns helt fel så jobbade han på I1 när han fick sparken från FM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flamdämpare Posted January 5, 2006 Report Share Posted January 5, 2006 Jag är inte riktigt familjär med hur HA rekryterar medlemmar, men vad jag har förstått så blir man inte bara medlem för att man har en mc och kan slåss. Det brukar i dom här kretsarna krävas att man antingen har något att bidraga med (något som genererar pengar vanligtvis) eller visar att man är beredd att göra att sticka ut hakan för brödraskapet. Typ utföra ett rån, fimpa en antagonist, ta på sig skulden för någon annans brott eller dyl. ALLT handlar om den nya medlemmens mentala iställning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pansarbrand Posted January 10, 2006 Report Share Posted January 10, 2006 Om jag inte minns helt fel så jobbade han på I1 när han fick sparken från FM. Var det inte i samband med nån stöld är?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted January 13, 2006 Report Share Posted January 13, 2006 Har för mig att rekryteringen går till enligt följande: Först är man en sk "Hangaround" Efter några år kan man bli upp tagen till "Prospect" Sedan kan man möjligtvis bil Fullvärdig medlem. Tar dock inte gift på detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellbeck Posted January 13, 2006 Report Share Posted January 13, 2006 Har för mig att rekryteringen går till enligt följande: Först är man en sk "Hangaround" Efter några år kan man bli upp tagen till "Prospect" Sedan kan man möjligtvis bil Fullvärdig medlem. Tar dock inte gift på detta. Jag tror inte att du är helt fel ute där. Har hört något liknande men jag ska nog inte kalle det för säkra källor. Men måste ändå säga att termerna låter bekanta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SBP Posted January 13, 2006 Report Share Posted January 13, 2006 Har för mig att rekryteringen går till enligt följande: Först är man en sk "Hangaround" Efter några år kan man bli upp tagen till "Prospect" Sedan kan man möjligtvis bil Fullvärdig medlem. Tar dock inte gift på detta. Jag tror inte att du är helt fel ute där. Har hört något liknande men jag ska nog inte kalle det för säkra källor. Men måste ändå säga att termerna låter bekanta. Enligt Wikipedia så stämmer det förfarandet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.