Vildmannen Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 "De hade inte sett att det fanns blåljus- eller sprit i bilen." http://www2.unt.se/avd/1,2883,MC=1-AV_ID=315343,00.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaffeKalle Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Hembränt-jouren på utryckning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Att en del ens försöker med bortförklaringar. Visst, det finns säkert exempel på fall där man kommit undan, men ändå... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Ganska vanligt... -"Det var inte jag som körde, det var en kompis." -"Jaha, vad heter den kompisen då?" -"Eeeh, Nisse...?" -"Var är Nisse nu då?" -"Alltså...han skulle... han gick..." -"Jaha, men vad heter Nisse mer än Nisse då?" -"Eeh, jag vet inte..." osv... Otroligt vad det finns många som hoppar in i bilar som körs av helt okända människor eller lånar ut sin bil till folk de precis har träffat. ;) Ett exempel ur verkligheten (vi har stannat vid en känd "busbil", med en känd buse i förarsätet, cirka 03.30 mitt i vintern): -"Det var Nisse som körde!" -"Var är Nisse nu?" -"Han gick till skogs!" -"Jaha, är han scout eller?" -"???" Link to comment Share on other sites More sharing options...
madog Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Hembränt-jouren på utryckning? ...eller festakuten (ur Hipp Hipp!). ;) Kul föresten att de hade varit i Norrland där det enligt myterna ska vara ganska enkelt att få tag i hembränt var man än befinner sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klargplutte Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Va , vadå.......va menar du Det är ju ett ganska välkänt faktum att ju längre norrut (och längre från större orter typ lule) man kommer ju bättre blir hb´n Link to comment Share on other sites More sharing options...
lvkv skytt Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Och när man kommer söderut så kommer man över smuggelsprit lite överallt. Varför gå igenom besväret att göra själv när man kan köpa billigt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 @Fu Frippe Dessutom tror dem att dem är de första som kommit på den där "skitbra" förklaringen oxå... Tips till allmänheten: Ljug aldrig för en polis, dem avslöjar dig tämligen fort. Dem hanterar ju många lögnare i sitt jobb. Ljuga är dumt, för "sheriffen" blir bara sur/arg och då är det roliga slut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Håkan Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Hembränt-jouren på utryckning? ...eller festakuten (ur Hipp Hipp!). ;) Kul föresten att de hade varit i Norrland där det enligt myterna ska vara ganska enkelt att få tag i hembränt var man än befinner sig. OT "festakuten" blev stoppade av en polisbil när dom körde runt men blåljuset på, tur var att poleserna var riktiga fantaster av hipp hipp så dom fick köra på som inan. Slut OT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 (och längre från större orter typ lule) bah! snuten haffade ju nån jeppe med nån kubik sprit i lule för bara några månader sedan. Ljuga för polisen är sketa dumt, man ska hålla med i allt dom säger utan att erkänna något. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt Hmmm Posted April 26, 2004 Report Share Posted April 26, 2004 Ett exempel ur verkligheten (vi har stannat vid en känd "busbil", med en känd buse i förarsätet, cirka 03.30 mitt i vintern): -"Det var Nisse som körde!" -"Var är Nisse nu?" -"Han gick till skogs!" -"Jaha, är han scout eller?" -"???" En annan lysande bortförklaring, hämtad från verkligheten klockan 0330 en lördagnatt. "Va, nej, jag har inte schlagit någon på schäften... jag har ju jobbat som taxischafför i femton år" Och vad hade det med saken att göra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.