Jump to content

Dagens bortförklaring

Vildmannen

Recommended Posts

Ganska vanligt...

-"Det var inte jag som körde, det var en kompis."

-"Jaha, vad heter den kompisen då?"

-"Eeeh, Nisse...?"

-"Var är Nisse nu då?"

-"Alltså...han skulle... han gick..."

-"Jaha, men vad heter Nisse mer än Nisse då?"

-"Eeh, jag vet inte..."

osv...

Otroligt vad det finns många som hoppar in i bilar som körs av helt okända människor eller lånar ut sin bil till folk de precis har träffat. ;)

Ett exempel ur verkligheten (vi har stannat vid en känd "busbil", med en känd buse i förarsätet, cirka 03.30 mitt i vintern):

-"Det var Nisse som körde!"

-"Var är Nisse nu?"

-"Han gick till skogs!"

-"Jaha, är han scout eller?"

-"???"

:)

Hembränt-jouren på utryckning?

...eller festakuten (ur Hipp Hipp!). ;)

Kul föresten att de hade varit i Norrland där det enligt myterna ska vara ganska enkelt att få tag i hembränt var man än befinner sig.

@Fu Frippe

Dessutom tror dem att dem är de första som kommit på den där "skitbra" förklaringen oxå... :lol:

Tips till allmänheten: Ljug aldrig för en polis, dem avslöjar dig tämligen fort. Dem hanterar ju många lögnare i sitt jobb. Ljuga är dumt, för "sheriffen" blir bara sur/arg och då är det roliga slut.

Hembränt-jouren på utryckning?

...eller festakuten (ur Hipp Hipp!). ;)

Kul föresten att de hade varit i Norrland där det enligt myterna ska vara ganska enkelt att få tag i hembränt var man än befinner sig.

OT

"festakuten" blev stoppade av en polisbil när dom körde runt men blåljuset på, tur var att poleserna var riktiga fantaster av hipp hipp så dom fick köra på som inan.

Slut OT

Ett exempel ur verkligheten (vi har stannat vid en känd "busbil", med en känd buse i förarsätet, cirka 03.30 mitt i vintern):

-"Det var Nisse som körde!"

-"Var är Nisse nu?"

-"Han gick till skogs!"

-"Jaha, är han scout eller?"

-"???"

:D

En annan lysande bortförklaring, hämtad från verkligheten klockan 0330 en lördagnatt.

"Va, nej, jag har inte schlagit någon på schäften... jag har ju jobbat som taxischafför i femton år"

Och vad hade det med saken att göra? :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...