simon Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Läs och förundras. Aftonblaskan Link to comment Share on other sites More sharing options...
panzerkampfwagen Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 WTF? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 OK, var ansöker man om det där tillståndet som killen blev av med och sen fick tillbaka? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Vart är världen på väg!!?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myran Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 erh.. WTF^^ mate Link to comment Share on other sites More sharing options...
skytten Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Det kan inte vara så att aftonslasken har massuppfittat något? Annars måste jag söka ett sånt tillstånd också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulle Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Vad jag vet kan man få tillstånd till att tillverka allt möjligt i handeldvapenväg om man är beredd att lägga ner tid och pengar på det... Dock verkar det osannolikt med explosiva varor som torpeder och missiler, att sprängämnesinspektionen skulle låta en ha det i något annat än en bunker eller dyl. låter helt otroligt. När det dessutom är en tidigare dömd brottsling det handlar om så verkar det ju väldigt mysko Måhända att aftonblaskan har misstagit nyårsraketer för krigsmatriel? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
69:an Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 OBS spekulation: Om det är samma person som jag tror så tror jag han var misstänkt för brott mot "rikets säkerhet" dvs. någon form av spioneri. Kommer ihåg löpsedlar om just vapenimport mm. Samarbete med FMV och FOA (nuvarande FOI) osv. Lösa förmodade kopplingar till underättelsevärlden och MUST och KSI mm. Slut spekulation! här är en krönika från Aftonbladet i ämnet: Johanna Hildebrandt //C edit: bifogade länk, märkligt hur många misstag som görs på tom mage ;) tack för ändring av länken samt att det är ju FOA som numera heter FOI inget annat. _____ Fixade länken, Fu Dahlberg - Blågul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Carlsson Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 OBS spekulation:Om det är samma person som jag tror så tror jag han var misstänkt för brott mot "rikets säkerhet" dvs. någon form av spioneri. Kommer ihåg löpsedlar om just vapenimport mm. Samarbete med FMV (nuvarande FOI) osv. Lösa förmodade kopplingar till underättelsevärlden och MUST och KSI mm. Slut spekulation! här är en krönika från Aftonbladet i ämnet: Johanna Hildebrandt //C edit: bifogade länk Tyckte också att jag kände igen det här från något sammanhang. Figurerade inte den här mannen i samband med kvällstidningarnas "avslöjanden" om FMVs köp av en rysk radar eller likn. ? Länken till krönikan fungerar förövrigt inte för mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
danno Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Länken till krönikan fungerar förövrigt inte för mig. Det är dubbla http:// i länken. Men den här funkar: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,341501,00.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Det här har diskuterats förut här på forumet. För lääänge sedan. Låt oss se vem som hittar tråden först... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt Hmmm Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Samarbete med FMV (nuvarande FOI) osv. Bagatell kanske, men det är väl ändå f. d. FOA som nu heter FOI? FMV lever och frodas, hoppas jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.