Vildmannen Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 http://www.expressen.se/index.jsp?d=112&a=127795 Undrar hur snacket går på F21? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Blir så förbannad! Har precis kommit hem från en försenad ceremoni för att fira att aspiranttiden är slut och att vi blivit polisassistenter. Förseningen berodde på att vi ville att kollegan som blev påkörd av ett rattfyllo skulle vara med och det var först nu som hon kunde delta. Här har jag alltså suttit och pratat med en av mina vänner som nära nog strök med på grund av ett förbannat rattfyllo och så har denne halvfiguren mage att sitta och säga att han inte skäms och att han tycker att han har fått för hårt straff! Jag kan tänka mig en del andra straff som jag tycker är mer lämpliga! Jämfört med hur det hade varit om jag hade fått bestämma så kom han jävligt lindrigt undan!!!!! Att köra bil på fyllan är som att gå runt på stan och vifta med en kniv!! Har man så hög halt alkohol i blodet dagen efter så har man fan i mig druckit så mycket att man borde fatta att man inte ska köra dagen efter! Denne halvfigur skall alltså föreställa officer och vara ett föredöme, fy fan!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 ifall man kör på fyllan ska man straffas! i min lilla värld är det ungefär att jämnställa med att gå på stan med en AK4 som är osäkrad och fulladdat magasin, sedan skjuter man ett skott lite nu och då. Tycker han fick ett för lågt straff! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragulin Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Djävla idiot! Rattfyllon får generellt sett alldeles för låga straff här i landet! Sharia-lagar gäller i dessa fall! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 http://www.expressen.se/index.jsp?d=112&a=127795 Undrar hur snacket går på F21? Och sedan gnälls det i fyra djävla dagar över att påståendet att HMK - enligt mycket vaga vittnesuppgifter och som defintivt inte finns uppbackat med fakta - kört för fort. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ibsen Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Jag skäms att en som han är officer i Svenska Flygvapnet. (Kuriosa: Jag hade en gång en lärare som hette Michael/Mikael Lindgren... Inte samma man dock. Hoppas jag) Link to comment Share on other sites More sharing options...
KP2 Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Det är svårt nog att göra bra officerare av bra människor! Snedrekrytering! Undra vad Fpan gör åt saken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffsec Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Jösses 1,15 i blodet det är inte dåligt det. Har sett en del som haft 0.5-0.6 tyckte dom var fulla. Men som sagt rattfyllon är låga människor finns nog ingen ursäkt för att sätta sig bakom ratten med alkohol i kroppen. Ok håller nån på att dö eller ska föda eller liknande och man är den ända som kan köra så men det är ju ett extrem fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lvkv skytt Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Han läser på samma universitet som jag till högskoleingenjör i flygteknik så jag antar att han inte arbetar som officer längre i alla fall. Dock så tyckte väl expressen att det var effektfullt att skriva det i tidningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Jo, han är officer, får lön för att bli ingenjör för att sedan jobba som det åt FM. Han är tydligen bekant till en bekant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Om det stämmer och inte är förvrängt av tidningen så är han extremt olämplig som officer och jag tror att han kommer att få lämna arbetet för gott. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lvkv skytt Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Där ser man, trodde inte man kunde gå en 120p utbildning och utbilda sig till försvarsingenjör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Där ser man, trodde inte man kunde gå en 120p utbildning och utbilda sig till försvarsingenjör. Jo, tänkte på det också, men jag har inte hört att han skulle slutat. Men kanske... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ebbe Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Där ser man, trodde inte man kunde gå en 120p utbildning och utbilda sig till försvarsingenjör. Han kan ju fortfarande vara officer, dock en tjänstledig sådan... Hade en klasskompis som utgjorde ett sådant exempel. Tjänstledig från kaptenandet på K4 för universitetsstudier på 120p, men jobbade ledigheter och en del helger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.