Jump to content

besöksdag på såtenäs


Recommended Posts

på söndag 25/4 är det besöksdag på såtenäs.

för alla som inte visste detta.

dax för årlig inspektion av FBJ's nya prylar, och se om de har tränat sina hundar ännu bättre.

 

dessutom upppvisningar av att som flyger, och som finns på såtenäs.

 

edit:

är ju allmänt känd som värdelös ändå i dina kretsar mattias, så varför bryta ett mönster?

skämt(?) åsido, skall läxa upp min informatör något så hejdlöst

för att slippa förvirring, jag srev fel dag och mattias påpekade.

Edited by bushman
Link to comment
Share on other sites

grindarna öppnar kl 08.00 på F7 när det är slut vet jag ej. 10.30 Håller kompanicheferna tal för de som ska rycka in i år vid kasern 21 (insatskomp) resp. kasern 24 (?) och flygbasjägarna håller väll till borta vid K23?

Link to comment
Share on other sites

såvitt ja vet så är  är 25/4 å 25 april samma dag..  grabbar hur är de me månaderna

Nu vare så att Bushman ändrade sitt inlägg efter min korrektion. :D

 

@ Bushman: Qué? Hurså värdelös? :lol:

Edited by Mattias
Link to comment
Share on other sites

dax för årlig inspektion av FBJ's nya prylar, och se om de har tränat sina hundar ännu bättre.

Hittar du något nytt och spännande vore det klockers om du tog en bild, så man kan kika på det. :)

Finns inte en hel pryl kvar på söndag på F7, då har vi rookies på infohelg lekt sönder allt, till allas stora förskräckelse...

 

:Malaj: ---> :winner:

 

//SNAFU

Link to comment
Share on other sites

dax för årlig inspektion av FBJ's nya prylar, och se om de har tränat sina hundar ännu bättre.

Hittar du något nytt och spännande vore det klockers om du tog en bild, så man kan kika på det. :)

Finns inte en hel pryl kvar på söndag på F7, då har vi rookies på infohelg lekt sönder allt, till allas stora förskräckelse...

 

:Malaj: ---> :winner:

 

//SNAFU

:D Ni kommer att vara så lugna och fina så - som engelska pojkskoleelever tysta på rad... :D

Edited by Razvedka
Link to comment
Share on other sites

Finns inte en hel pryl kvar på söndag på F7, då har vi rookies på infohelg lekt sönder allt, till allas stora förskräckelse...

 

:D --->  :huh:

 

//SNAFU

He he...

 

Era kleptomantassar kommer att brytas av om ni pillar på icke anvisad materiel... ;)

 

Lycka till grabbar!

Link to comment
Share on other sites

Missa inte fbassäks uppvisning klockan 09.25 och 14.00 (kommer vara likadan uppvisning båda gångerna). Där kommer även försökstroppen visa upp sin patb 203 och sina vapensystem. Dom har tyvärr ingen "show" som "vanliga" fbassäk har.

Kommer även att finnas tillfälle att åka TGB 13 för er som saknar det gröna sköna. :huh:

 

Kommer även att vara lite flyguppvisningar (no shit Sherlock :) ), Insatskompaniet kommer att visa upp matriel och förläggning, flygbasjägarna har uppvisning m.m.

 

Lunch finns att köpa i matsalen för 65 bagis.

 

Har tyvärr inte något papper med tider, men det lär gå att få reda på det någonstans.

Link to comment
Share on other sites

nu är bara den stora frågan... hur i helvete skall jag ta mig de 2 milen från Lidköping till Såtenäs... går inga bussar på söndagar och ingen kan skjutsa mig...

 

[edit] ingen som passerar Lidköping och kan hämta upp mig??? (och lämna mig när det är slut)

Edited by Skuggan
Link to comment
Share on other sites

nu är bara den stora frågan... hur i helvete skall jag ta mig de 2 milen från Lidköping till Såtenäs... går inga bussar på söndagar och ingen kan skjutsa mig...

Ja, vad gör man då? Jo, man tar tillfället i akt för lite marschträning. Väl framme på plats söker du dig ned till Värnen, där du går i bas. I väntan på besöksdagens början kan jag rekommendera hinderbanan eller FbjS "relaxavdelning" för att därefter svalka dig med ett dopp i spat nere vid volleybollplan.

 

Det skulle väl sitta som en smäck, Skuggan?

 

Edit: Poliofingrar

Edited by Fbj972
Link to comment
Share on other sites

I väntan på besöksdagens början kan jag rekommendera hinderbanan eller FbjS "relaxavdelning" för att därefter svalka dig med ett dopp i spat nere vid volleybollplan.

Relaxavdelningen? Är det "Glada gläntan" du menar med det?

Link to comment
Share on other sites

I väntan på besöksdagens början kan jag rekommendera hinderbanan eller FbjS "relaxavdelning" för att därefter svalka dig med ett dopp i spat nere vid volleybollplan.

Relaxavdelningen? Är det "Glada gläntan" du menar med det?

Relaxavdelningen, som är ett utomhusgym, ligger i direkt anslutning till "glada gläntan".

Link to comment
Share on other sites

jag får berömma alla som deltog i showerna!!!

gillade främst skyddsvakt-uppvisningen, så jävla skolexempel så att instruktören i mig, nästan började gråta av ren lycka.

 

dessutom verkar F7 ha infört mediaträning för sina bassar, träffade ingen som var ointresserad eller ej tillmötesgående.

alla stod för informativ upplysning och verkade väl motiverade.

 

ruskigt kul att se en 203:a i flygvapnet.

visar att inte alla tror att traktens IP, kommer att klara av att eskortera flygförare till F7.

Link to comment
Share on other sites

ruskigt kul att se en 203:a i flygvapnet.

visar att inte alla tror att traktens IP, kommer att klara av att eskortera flygförare till F7.

Var roligare att se en Piranha. Mycket trevligare sak än 203...

Link to comment
Share on other sites

I väntan på besöksdagens början kan jag rekommendera hinderbanan eller FbjS "relaxavdelning" för att därefter svalka dig med ett dopp i spat nere vid volleybollplan.

Relaxavdelningen? Är det "Glada gläntan" du menar med det?

"Glada Gläntan" aka "Dumma Dungen" :)

Link to comment
Share on other sites

Glada gläntan eller dumma dungen, jag antar att det beror på från vilket håll man ser det, vårt eller befälens.... :eeh:

 

Nåt helt annat: Var det inte även en info-dag för blivande Flygbassäksoldater i dag på bedöksdagen? Om så, var det någon härifrån som var där och kan återge vad som sades? Vore jäkligt intressant.:rocketl:

 

Det har varit en del avhopp sen utbildningen började så det är väl på tiden......

Link to comment
Share on other sites

Klart bäst var skyddsvaktsuppvisningen , så ska det gå till.

Fbassäk kändes lite "mesigt" beror nog på att en gräsplätt med 8 granar inte är bästa stället att visa upp hur man spårar fi. Fast det är alltid kul när det smäller ,O

Link to comment
Share on other sites

Någon här som såg fbassäks uppvisningar?

 

Mattias: Var du inne på K21 något?

Ja på båda! Var det förresten du som tjoade mitt namn?

 

Klart jag var inne på K 21. Lite besviken över att bilderna från vårt utb år inte hängde ute i trappan som Komp C lovade utan bara inne i befälskorridoren.

 

Det var väl du som utförde anfallsmomentet under uppvisningen va? Var det inte lite långa "juck"? 3-5 meter fick vi lära oss. ;) Precis som vi så fick ni ha genomförandet på gräsplanen vilket gör att man ser bättre men det blir väldigt krystat och korta avstånd. ni körde dessutom bara med en patrull vad kommer det sig?

 

Jag mindes även hur mycket jag INTE saknar de fördömda planen som väsnas jäkligt mkt i förhållande till sin storlek.

 

Det var väl någon här som påstod att det utförs test med kort KSP 58, det stämmer inte iaf inte på FBS. Däremot kort KSP 90 och 2 nya fordon; Patgb 203 och Piranha. Den sistnämda var dock i Sthlm f.n. Man hade lätt velat vara bland dem i testgrupperna som bara får bränna runt i sina fordon på olika platser i Sverige och skjuta fräcka vapen. :o

 

Största besvikelsen var dock att Lt SOS inte var där, hade varit kul att träffa honom igen, fick nöja mig med Fk B vilket inte smäller lika högt!

 

Annars var det jäkligt skoj att återse gamla domäner och framförallt gamla lumparpolare, men även att se så att ni inneliggande sköter er. :) ;)

 

//Mattias *som precis är hemkommen efter att ha klaret första testet till PHS*

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest FhF laddare

På lör så har man en rundvandring på gamla F9 :worthy: sammlas vid vakten kl 11 eller Kl 15..Ett måste för dom som e intresserade av världens första bergshangarer och annat som en flygflottilj har.Dock så e det bara några Hkp kvar på gamla F9 :banana

Kl 11 börjar man flyga med både B17 å annat som går på fotogen :P

Edited by FhF laddare
Link to comment
Share on other sites

På söndag, den 8:e maj 2005 är dert som sagt annhörigas dag/ öppet hus/"obehörigas dag" här på F7. Lite tider om dagen tänkte jag delge er här, för er som är eller blir intresserade.

 

Flottiljen är öppen för allmänheten 08.00-16.30.

Ett bildspel visas i Gripencentrum kl 09.00-11.30 och 13.00-15.30.

Medaljcermoni i parken (ej vid dåligt väder) klockan 14.15-16.30. Flygvapnets musikkår och fältartister medverkar.

Flygverkstaden/FMLOG Teknikdiv Luft/Mark har öppethus 09.00-15.00

Förevising av rörlig klargöring klockan 11.30.

Restaurang mattbiten är öppen 11.00-13.00, men lunch ska förbokas!

Kiosken är öppen 09.00-16.00.

"Mässarna öppna enlig vardagsrutin"

Flyguppvisningen med JAS 39 Gripen m.m. är klockan 13.00-14.00.

 

Kom i god tid, köerna kan ibland vara långa, och det kan ta tid innan alla får parkering, speciellt vid fint väder, men det är väl värt ansträngningen, det blir en toppendag helt enkelt. Bor ni nära; ett tips kan vara att skaffa sig lite motion och cykla hit för att undvika köerna om det är fint väder.

 

Förutom ovanstående aktiviteter så finns det massor med utställningar och förevisningar som pågår under hela dagen. Varmt välkomna till F7!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...