Vildmannen Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 http://wwwb.aftonbladet.se/vss/streaming/t...smuggel,00.html Vapnen var dåligt stuvade. Hullerombuller Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulle Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Haha, dom är inte kloka dom där amerikanarna Förvånar mej att dom stoppades dock... I USA kan man ju köpa en semi-auto AK47a för strax över 100 dollar helt lagligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
HVU Forces Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Hade dom bjudit dit mig så hade jag gått där hela dagen och plockat åt mig en Jevla massa "leksaker" Det är nästan så att man blir lite "kåt" när man ser alla vapen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skunken Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Hade dom bjudit dit mig så hade jag gått där hela dagen och plockat åt mig en Jevla massa "leksaker" Det är nästan så att man blir lite "kåt" när man ser alla vapen Klart man blir k*t av vapen! Det är ju porr! Jag hade gärna haft lite intimt umgänge med flera av de vackra flickorna i containern... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Numera är det ju i USA importförbud på sådana. Kan man smuggla in dem och sedan hävda att de importerades innan förbudet, så blir vinsten enorm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Poliserna verkade gott valhänta med vapnen, dags att kalla in 2Sharp.. Jag hade mer än gärna haft den containerna i trädgården.. Skulle vara intressant att höra vart den var på väg, samt vart den kom från. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulle Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Poliserna verkade gott valhänta med vapnen, dags att kalla in 2Sharp.. Jag hade mer än gärna haft den containerna i trädgården.. Skulle vara intressant att höra vart den var på väg, samt vart den kom från. I klippet sa dom ju att den kom från turkiet och ägdes av ett amerikanskt företag, så det är väl rimligt att gissa att vapnen skulle till usa på ett eller annat sätt... Och du har helt rätt, man skulle ha innehållet i den kontainern i trädgården... Dock i en robust kasun, tror jag vore bäst :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
san Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Haha, dom är inte kloka dom där amerikanarna Förvånar mej att dom stoppades dock... I USA kan man ju köpa en semi-auto AK47a för strax över 100 dollar helt lagligt Eh, inte riktigt så billigt och enkelt numer... Om du känner nån som har dom att sälja (i enighet med alla tillämpliga federala och lokala lagar) till det priset i USA, så känner jag intresserade köpare :P Jag förstår din poäng, dock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Haha, dom är inte kloka dom där amerikanarna Förvånar mej att dom stoppades dock... I USA kan man ju köpa en semi-auto AK47a för strax över 100 dollar helt lagligt Numera är dessa vapen fruktansvärt dyra eftersom inga nya får tas in i landet. I en tråd om K-pist M45, så länkades det till en USA-butik. Priset var, om jag minns rätt, över $4000! Så lyckas någon få in så här mycket vapen, och sedan säljer de legalt.... jäklar vad pengar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulle Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Okej, tog mej en kik på gunbroker.com, där gick dom för 180 dollar o sånt för ett tag sen, nu får man ge 2-300 ;) Fortfarande löjligt låga priser... Man skulle bo i USA : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn- Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Columbine(stanving?) killarna va väl 16-17 köpte sina vapnen helt lagligt på mässor och ammo på K-MART Tänk om man kunde få vapen så lätt här Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulle Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Columbine(stanving?) killarna va väl 16-17 köpte sina vapnen helt lagligt på mässor och ammo på K-MART Tänk om man kunde få vapen så lätt här Om man är 18 och har en tillräckligt tjock plånbok kan man köpa ett AG-90 i dom flesta stater utan några krav överhuvudtaget... Intressant lagstiftning ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Eh, en liten OT-fråga bara: Är ni alla Medlemmar i PLUS och pröjsar pengar till Aftonlögnen? För det är väl enda sättet att ladda ner filmklippet som avses i inläggen eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaffeKalle Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 För det är väl enda sättet att ladda ner filmklippet som avses i inläggen eller? Ja, om man vill ha filmen lite lite bättre kvalitet. Men för oss som INTE är med i "PLUS" finns lite sämre kvalitet, men man ser dock vad som händer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Columbine(stanving?) killarna va väl 16-17 köpte sina vapnen helt lagligt på mässor och ammo på K-MART Tänk om man kunde få vapen så lätt här Bullshit, 18 för gevär i USA, 21 för pistol. (21 för klass 3 vapen) Att sedan inte lagar följs är ju en helt annan sak... Säkerligen är det ohemuliskt många brott som begås med Barrett's vapen i USA, de är ju så lätta att få tag på... Köper du en Kalashinkov modell i Sverige är inte den heller speciellt dyr. Jag skulle köpt en Kinesisk AKM för ca: 10 år sedan för 4K (semi-auto) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.