Fallschirmjager Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Någon som vet var man kan köpa denna vara? Webbshop eller liknande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan ES Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Mike & Nike Finns under "Diverse". Ny: 60:- Beg: 40:- /Johan ES Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fallschirmjager Posted April 20, 2004 Author Report Share Posted April 20, 2004 Ahh, tack så mycket! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BUCK Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Knäppetältet på den sidan är av äldre utgången(?) modell, om det nu spelar någon roll.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffe Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Vet någon var man kan köpa den nya/nuvarande versionen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Vad är skillnaden? *Ryser vid tanken på att det skulle finnas en äldre version av knäppetältet* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gator Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Den äldre variant jag känner till är mindre än den nuvarande, i ngn typ av kanvasmtrl och med ett suspekt camomönster. Ensamma vargen tycks ju dock numer vara rena Hilton med bivvybags o grejer (åtminstone på F21 närskydd...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cordite Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Dessa är perfekta att göra camo av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vysotskij Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Vad är skillnaden? *Ryser vid tanken på att det skulle finnas en äldre version av knäppetältet* Min knäppetältsduk var inte triangulär utan rombformad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffe Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Den äldre modellen är gjord av tyg med ett "suspekt" cammo. Samma form - triangel med ett hål i mitten, fast mindre. Den nyare versionen jag menar är helgrön i någon form av plast. Dock är den flera år gammal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fallschirmjager Posted April 21, 2004 Author Report Share Posted April 21, 2004 Jepp det var den "nya"modellen jag letade efter... Den rombformade-- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oak Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Jag har tre st av den nya modellen å dom är tillverkade år 1967 så jag vill inte veta när den gammla modellen tillverkades.Jag har sett att söders överskott i växjö brukar ha dom till salu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elfgren Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 (edited) den nya finns(fanns iaf) att köpa på intermilitaria i linköping Edit: http://www.intermilitaria.com/ Edited April 22, 2004 by Elfgren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Jag köpte mitt knäppetält av "nyare" modell från Mike&Nike, så visst har de sånna också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johansson Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 finns även på militaryshop dock endast i butikerna vad jag har sett ! /johansson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bamse Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 I militaryshop (Gbg) fanns dem för ett tag sedan men i sann militaryshopanda var priset hutlöst! Vill minnas ett pris som låg runt över 200,- och det är de inte värda... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Jag fick 3st av den gamla versionen av ett Befäl i min HV bat Splajjans nya aldrig användna . Mina söner har nu fått sin första O-plats i träd gården Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffe Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Jag ska sova under knäppetält under en övning nu i helgen om mina små fåglar har rätt. Får hoppas att det blir den "nyare" modellen i plast och inte den i tyg. Annars blir det ett väldigt sjå ifall vädret får för sig att regna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cordite Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Det regnar inte igenom den gamla heller! väven verkar svälla när den blir fuktig och täta sig själv. Använder en som regnponcho när jag cyklar till jobbet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackIce Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Jag fick 3st av den gamla versionen av ett Befäl i min HV bat Splajjans nya aldrig användna . Mina söner har nu fått sin första O-plats i träd gården HAHAHAAH fan va på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffe Posted April 23, 2004 Report Share Posted April 23, 2004 Det regnar inte igenom den gamla heller! väven verkar svälla när den blir fuktig och täta sig själv. Använder en som regnponcho när jag cyklar till jobbet. Det regnar inte igenom om man spänner upp dem rätt. Jag tänker främst på storleken - de är så små. De nyare är helt klart bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts