Statoil Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Vilket är ert smultronställe i tillvaron? Er bästa plats på jorden? Min är...skyttplatsen på Strf9040! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Hmm... finns väl bara ett svar på den frågan? *censur* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdamKalle Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Hmm, Amf 1 är inte så tokigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Bästa platsen på jorden vet jag inte, har ju inte varit runt så mycket på jorden. Dock trivdes jag mycket bra i tält 20 tillsammans med tältlag 2 i KB5-pluton anno 2002/2003 Ing2. Helgo stämning. Saknas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Finns många bra platser på jorden. Men det är få platser där jag verkligen känt mig äckligt nöjd, tillfreds avslappnad, lugn och helt tillfreds med mitt liv, ngr få minuter där magkänslan, huvudet allt är så otroligt perfekt. denna känsla är otroligt svår att beskriva. Det är en stund där allt är i total harmoni, Nästan som en nära döden upplevelse fast dess motsatts. Detta har inträffat ngr få gånger i mitt liv Dels en natt jag spenderade mellan två stenar på Önstamyrberget (ca 1,5km söder Vallånsby, 8km söder NB21). Det var en helt sagolik stund . Så mitt lilla smultronställe blir alltså mellan dessa två stenar på Önstamyrberget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EO4 Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Följande ligger bra till: X1679140 Y6578120 ("Nifelhel" kanske säger några en del ;) ) och X1701740 Y6628510 :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Finns ett flertal ställen Jag och Tom Cruise delar två 1) Här, plus minus några kilometer i horisontal ledd och några hundra meter i vertikal ledd 2) Var som helst på Kauai Sedan finns fler ställen i Norden med: Jotunheimen,Glafsfjorden, Glaskogen..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Thern Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 mitt favorit ställe är solberget på Märsgarn.. En varm sommarkväll i juli, med en kall fanta i näven och bästa polarna ur Pk Mg2 -03.. solnedgång, helt vindstilla.. längtar tebax.. det är nästan så att man blir tårögd bara man tänker på det.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
målobs Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Blir ju oroliga för er. kan bara hålla med Panzerfaust i denna fråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsky_517 Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Det är på mitt land-ställe mitt inne i de djupa skogarna i Tanum! Så jävla underbart med tystnaden, skogen och den friska luften. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maiden Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Vårt landställe helt klart, hur fint som helst!!! natur och fiske Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Särimner Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Sängen, första dagen på semestern. Vakna vid 0700 på morgonen av att solen letar sig in igenom fönstret, hör fåglarna kvittra utanför i sommarvärmen. Leta sig över till frugan och *host* hissa fanan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Statoil Posted April 20, 2004 Author Report Share Posted April 20, 2004 Är det i denna sträng vi sållar MÖParna från MIParna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nummer 28 Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Bästa platsen på jorden måste väl vara hemjorden? När SAS-kärran landar på Frösö flygstation och jag kliver ut, inandas den friska vinden från väst och med en underbar utsikt mot Oviksfjällen, då mår jag som kung på berget... Alltjämt de mäktiga fjäll sig välva högt över solglänsta sund och skogar, som gamla slumrande ättehögar, så sagoblå. Alltjämt den isklara Storsjön gungar den blanka, skumprydda böljebarmen mot strandens torva, som långsamt stiger till ås. Hit har jag längtat. Citat ur operan Arnljot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ibsen Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Är så översrpänd så jag kan helt enkelt inte slappna av... :( Upp som en fjäder mellan 0600-0630, hela tiden. Det längsta jag sovit är till 10, och då skämdes jag. Mycket... Inte har jag varit ute i skogen heller så mycket... Hm, kan det bero på att jag är 17 o har inte gjort GU? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oz Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Är så översrpänd så jag kan helt enkelt inte slappna av... :( Upp som en fjäder mellan 0600-0630, hela tiden. Det längsta jag sovit är till 10, och då skämdes jag. Mycket... Inte har jag varit ute i skogen heller så mycket... Hm, kan det bero på att jag är 17 o har inte gjort GU? Nu förstår jag inte riktigt vad det har att göra med ett favvoställe. Mitt egna favvoställe finns i ett land som ligger på andra sidan jorden och som har konstiga djur... Förutom det så har jag även några reservställen Grekland. Fattar inte hur folk prioriterar en o-plats i skogen (eller någon annan militär sak för den delen) framför en strandhydda i ett tropiskt land men jag ska inte lägga mig i era perversa fantasier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Downhill Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Mitt favorit ställe har jag inte kommit till än, men jag vet hur det skulle se ut: Ett vandrar hem uppe i alperna/nya zeeland på sommaren. Man kan vara ute å vandra med sin flickvän i solen och upptäcka de vakraste platserna varje dag. För att på kvällen sedan återvända till vandrarhemet och ta en öl och umgås med alla folk som sitter och tar igen sig på en balkong villken man har fantastisk utsikt från. Där spelas även den underbaraste "after ski" musik (ex Dark lady - Cher). När solen börjar gå ner kan man spana runt å fundera på var morgondagens utflykt ska gå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 får jag välja 2? Isf 1min säng 2 kavkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C 2.a pjäs Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Min favoritställer är där min fästmö är. Och hon är väldigt sällan bland saker som listats här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rifleman/Medic Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Jag trivdes riktigt bra på beachen i Byron Bay med en nyrullad feting efter en dags kamp med vågorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Inte här i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaffeKalle Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 1. Stockholms bästa öl/whisky/mussel-hak, Akkurat 2. Någon beach i Thailand/Vietnam, i baren eller bungalow'en 3. Längst fram i Strb 817 precis innan landstigning mot Skans 6, Korsö 4. Där min porrprinsessa är, och det är ofta punkt 1+2 men inte 3. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C DK012 Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Just nu står det helt still i skallen, men jag minns att jag hade en hel del bra förslag när jag satt i ett fuktigt skyttevärn på skogstibble skjutfält, nångång för ungefär 2 år sedan. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrCaptainHundförare Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 I det militära så måste jag nog säga bakom min hund som arbetar. Det kan låta konstigt men jag är inte bakom hunden på det sättet. Utan precis bakom den när den markerar eventuella bovar i terrängen. Det e så underbart. Den lede fi vet inte om en position medan man själv finjusterar siktet. I det civila mörkret så är det sängen och allt annat som ger en ro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulle Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Bakom siktet på ett AG-90 Nej, skämtar bara ;) Men ute i dom svenska skogarna i mörkaste småland, där finns det frid, där finns det harmoni Det är dit jag drömmer mej bort... Tropiska land/områden i all ära, men svenska skogarna, det är där man vill vara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gator Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Skärgård eller fjäll, regardless where. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PingisÖga Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Mítt favorit ställe är Enhörna ångbåts brygga kl 5:30 en sommar morgon under solupgången efter att ha kört Cross i skogen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skunken Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Tätt omslingrad av min flickvän i sängen efter ett par timmars intimitet. Då mår man..! Låter jävligt porrigt/draget ur porrnovell, men jag kan fan inte komma på något bättre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lockwed Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Min favoritplatts är en liten klippavsatts strax ovanför sjön fjäturen i norrort. Den är dold av granar och sly och väldigt svårtillgänglig och därför också väldigt fridsam. Det fins ett litet utsprång på den klippan där man kan sitta och dingla med benen och bara känna sig allmänt harmonisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shock Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Om vi nu ska hålla det här militärt så faller valet tveklöst på: På hästryggen med sabeln i hand dundrades i kavallerichock över Gärdet till solbadarnas stora skräck tillsammans med mina uppsuttna bröder vid sidan! Livgardets kavalleri - Lite finare, lite mer högljudda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts