PerL Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Jag söker kockar som kan tänka sig att berätta om hur det är att vara en viktig pusselbit ute i missionen. Det är för ett ev. bok projekt. Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingecho1 Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Ett litet titeltips! "Kingecho - från Libanon till Liberia". Bara att dyka upp på utbildningen på Livgardet i sommar så kan vi snacka över en kopp kaffe! Gärna den dagen när det är fälttest! Men vi lär väl träffas på Oliwer nån lördag som vanligt //Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danno Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 På det här forumt finns en go kille från Pajala med nicket Braxen. Han är kanske inte inne här så ofta men han har varit kock på flera (många) missioner, bla i Somalia och i fd Jugoslavien. Skicka honom ett PM! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lockwed Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 (edited) Hmmm jag är kock civilt kan man söka utlandstjänst som kock på civila meriter eller måste man vara utbildad på FM,s kok kärror och sånt? (Väldigt OT) Edited April 21, 2004 by WordAss4Skin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finnpucko Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 "Hmmm jag är kock civilt kan man söka utlandstjänst som kock på civila meriter eller måste man vara utbildad på FM,s kok kärror och sånt?" Du kan lugnt söka på civila meriter som kock , den militära utrustningen verkar dom inte ha några större problem med... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragulin Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Kockarna är nyckelpersonal! Helt klart kan man söka på civila meriter och ju bättre kockar man har, desto bättre mår alla!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerL Posted April 21, 2004 Author Report Share Posted April 21, 2004 När kör ni fälttestet? jag tänker inte knäcka dig i det. Utan jag stannat hemma på den "yxfria stranden", den här gången. Jag har ju mitt bokprojekt plus mina studier att tänka på. Kom upp med några bra namn på kockgrabbar. Vi ses på OT på lördag samma plats som vanligt. //Lennartsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
he2 Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 ju fler kockar desto ....... som sagt pm mej så ska du få en del namn men king echo sitter på en del erfarenheter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerL Posted March 19, 2005 Author Report Share Posted March 19, 2005 Dags för lite fler svar! Lennartsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts