Lord Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Det är så att snart är det dags för baskercermoni för min kära broder som ligger ute på Amf1 som GB Jag å mor vill köpa honom en present för en basker är ju inte direkt någon vanlig julklapp man kan önska sig av tomten. jag är ute efter nått som självklart påminner om baskern eller värnplikten men kan inte komma på vad Vad skulle ni vilja ha efter baskern? kan tillägga att han redan har en plunta samt zippo tändaren med torleig ingraverad. /Lord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vysotskij Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Har ingen aning, men det är ett fint initiativ. Har ni feta stålar kan ni kanske köpa en Letherman/SOG/Gerber...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KP2 Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 En fransk basker från militaryshop... Link to comment Share on other sites More sharing options...
panzerkampfwagen Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Leatherman som redan har föreslagits. Kan ju graveras också.. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted April 20, 2004 Author Report Share Posted April 20, 2004 Jo jag föreslog en rejäl kniv..typ SOG seal eller dylikt men de är så fruktansvärt dyra. sedan har han nog ingen andvändning av den efter lumpen....hmm letherman noterat.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vysotskij Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Är säker på att han blir glad för en mindre fickkniv av god kvalitet också. Annars kan man ge en bunt tops att rengöra vapen med (det fick jag av min dåvarande under GSU), eller något som finns under Bra saker att ha i lumpen på SoldF.com... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Romulus Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Lord. Vad jag kan förstå av ditt orginal medelande så ligger han på Amf och inte KJ? I så fall så kunde ju halsbandet med Thorleif vara en skaplig present. (Jag tror att Amf får köpa/beställa det själva). Om ni ej vet vilken guldsmed det är som tillverkar sagda halsband så hör efter med regementet, dom bör veta.. Jag vet heller inte hur det är med identifiering för Amf halsband, men detta bör ju också kunna lösas om ni förklarar läget för någon på regementet.. (Troligtvis C (hans) komp) om någon. Lycka till. Romulus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted April 21, 2004 Author Report Share Posted April 21, 2004 Romolus: Jo jag har tänkt på det också. Men han har en Zippotändare med basker märket ingraverat samt en fickplunta också. Och nu ska han ju få baskern med baskermärket så om han får ett halsband med baskermärket känns det som om det blir lite mycket baskermärken ;) EDIT: Känns som att det blev lite många baskermärken i den där texten :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
[Neo] Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 :P Någon annan som blir förvirrad av särskrivningen i titeln? Trodde en basker skulle vara presenten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Livhusaren Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Skulle nog säga en plunta me någon text ingraverad på den, kanske torleifs symbolen ..?? Jag har en plunta hemma med K3 emblem in graverat som vi fick i lumpen där vi kunde lägga till text, och den följer med i bland med calvert i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Skulle nog säga en plunta me någon text ingraverad på den, kanske torleifs symbolen ..?? Jag har en plunta hemma med K3 emblem in graverat som vi fick i lumpen där vi kunde lägga till text, och den följer med i bland med calvert i Vad kommer det där med Lord Calvert egentligen ifrån? Det är ju en hiskeligt äcklig skitwhisky och varför valde man just den som namn på övningen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaffeKalle Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Finns sagda Zippo-tändare med Thorleif/Amf-märke möjligen i "butiken" på SFD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted April 22, 2004 Author Report Share Posted April 22, 2004 (Livhusaren @ Apr 22 2004, 08:09 ) Skulle nog säga en plunta me någon text ingraverad på den, kanske torleifs symbolen ..?? 04 Finns sagda Zippo-tändare med Thorleif/Amf-märke möjligen i "butiken" på SFD? Om ni läser igenom tråden igen så kan ni se att jag redan skrivigt att han har både plunta samt Zippo tändaren men ingraverad torleif. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1MPJ Posted April 22, 2004 Report Share Posted April 22, 2004 Vad kommer det där med Lord Calvert egentligen ifrån? Det är ju en hiskeligt äcklig skitwhisky och varför valde man just den som namn på övningen? Vad jag hört så är det just därför , den är bland de billigaste sorterna (billigast?) och med tanke på vad övningen innehåller och kan kosta så är det väll klockrent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.