ziggy Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Hej eftersom knivar verkar vara ett kärt ämne här på forumet så ställer jag en fråga här. Jag är på jakt efter en fällkniv med sågtandat blad som i första hand ska användas till repsåg och dyl. Kom gärna med förslag och erfarenheter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeb Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Hur mycket får den kosta?? Det finns ju några att välja på. På Denna sida finns det några dyrare varianter. Denna Kostar bara 69kr på clasohlson. Denna Kostar 299kr på hobbex. Jag kan rekomendera dig att köpe en dyrare pga kvaliteten är bättre. Detta är ju bara några få exempel i kniv djungeln. Hoppas att du hittar någon som du trivs med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan ES Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Kanske kika lite på Spyderco-knivar. Spyderco /Johan ES Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Kanske kika lite på Spyderco-knivar. Spyderco /Johan ES Mycket trevliga knivar där ja. Har en "Police" med helt tandad egg, och nog faen skär tandningen bra! Skön kniv, enda jag har emot den är väl att spetsen känns lite klen..så man vill inte vålda för mycket med den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SBP Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Kanske kika lite på Spyderco-knivar. Spyderco /Johan ES Mycket trevliga knivar där ja. Har en "Police" med helt tandad egg, och nog faen skär tandningen bra! Skön kniv, enda jag har emot den är väl att spetsen känns lite klen..så man vill inte vålda för mycket med den. Har en Rescue. Helnöjd. Oxå helt tandad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziggy Posted April 20, 2004 Author Report Share Posted April 20, 2004 Många fina knivar finns det . Tyvärr så sätter ekonomin vissa gränser, jag hade tänk att lägga runt 500 lappen. Ett krav är dock enhandsöppning. En kniv som jag klämt lite på är Petzl Spatha LÄNK, är dock lite tveksam till kvalitén (någon som provat) möjligheten att fästa den på tex karbin gillas skarpt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fallschirmjager Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Petzl brukar hålla hög kvalite på sina grejor så kvaliten är det nog inge fel på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mojo Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Har själv en Gerber Ezy-Out Billig och helt ok kniv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Spyderco tycker jag har bäst kvalité i förhållande i pris, de har också ett mycket stort sortiment. Go Spyderco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slurry Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Har själv en Gerber Ezy-OutBillig och helt ok kniv. jag håller med "mojo", EZ-out är helt underbar, såvitt jag vet finns den i två storlekar, jag har den lilla. 5cm blad varav 2cm serraterat, bältesclips integrerat och naturligtvis enhandsöppning. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts