Lord Posted April 19, 2004 Report Share Posted April 19, 2004 I går söndag var jag på In Flames i Stockholm Som alla vet är det mitt favoritband inom metal världen. Jag har vart på ett antal spelningar och festivaler men denna vara ta mig sjutton den bästa jag någonsin vart på..de hade allt. tung klockrent metal, eld, bomber, konfetti och smällare som flög över scenen och smällde i takt med trummorna för att sedan tvärt sluta och bytas av utav as tunga gitarr riff! Jag är fortfarande helt tagen och kan knappt vänta till Sweden rock festival då det är dags igen! Någon annan som var på denna underbara spelning? (om någon ska komentera att bandet suger, är nu-metal (VILKET DET INTE ÄR) eller något annat så skriv inte i tråden) /Lord Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAS Posted April 19, 2004 Report Share Posted April 19, 2004 :( *avundsjuk av bara hel*ete* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maiden Posted April 19, 2004 Report Share Posted April 19, 2004 om någon ska komentera att bandet suger, är nu-metal Hehe, den som säger det vet inte vad han/hon pratar om, faan varför var jag inte där Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted April 19, 2004 Author Report Share Posted April 19, 2004 Hehe, den som säger det vet inte vad han/hon pratar om, faan varför var jag inte där Exakt. In Flames spelar Melodisk death metal..vilket jag tycker ärt mycket bättre än death metal för här hör man vad de sjunger men det låter fortfarande sten tungt! Ett smakprov på vad ni missade Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angus Posted April 19, 2004 Report Share Posted April 19, 2004 Jag var oxå där kan bara instämma (lord: Är bilden från konserten?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted April 19, 2004 Author Report Share Posted April 19, 2004 Angus: Japp den bilden är färsk från arenan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted April 19, 2004 Report Share Posted April 19, 2004 Har en kpmis som var på göteborgskonseten. Han fick ont i nacken av att head-banga i ett par timman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lockwed Posted April 19, 2004 Report Share Posted April 19, 2004 Hadde inte tid att gå på spelningen så jag gled och köpte nya skivan istället, Like you better dead måste ju vara den bästa låt som någonsin gjorts. B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted April 19, 2004 Author Report Share Posted April 19, 2004 Hadde inte tid att gå på spelningen så jag gled och köpte nya skivan istället, Like you better dead måste ju vara den bästa låt som någonsin gjorts. Jo den låten är storslagen..men det är svårt att säga vilken som är bäst..mina favoriter på skivan är f®iend my sweet shadow touch of red evil in a closet kort sagt: In Flames, probably the best band in the world /Lord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smergo Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Jag var självklart på dem här i Göteborg, hemmaplan för både dem och mig. Jao, melodisk death metal är fint, eller som det igentligen heter, Göteborgdöds :P Konserten var helt klart bra, lite dåligt taggade i början bara men det avhjälpas snabbt av att Göteborgarna åter igen visade att de faktisgt är världens bästa metalpublik ;). Link to comment Share on other sites More sharing options...
slask! Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Tja! var också inne tyckte det var grymt! Var inne förra året oxå så man hade ganska höga förväntningar Men som tur var vart man inte besviken! Hur vida Göteborg har världensbästa metalpublik vet jag inte, men Anders sa själv: "Det är jobbigt att säga det men ni är faktiskt bäst i Sverige!" Nya skivan tycker jag är sådär. Gillar Whoracle och Colony skivorna bäst, finns för många bra låtar för att jag ska orka rabbla dom men "Coerced coexistence" och "Food for the gods" är några av mina favoriter! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smergo Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Anders sa själv: "Det är jobbigt att säga det men ni är faktiskt bäst i Sverige!" Det är ju sådant de säger på varje ställe, varje ställe är bäst, hela tiden: "Av alla ställen i världen är ni bäst", "Ni har varit helt klart bäst hitills, och jag tror inga kan överträffa er heller" o.s.v. Ungefär som alla artister har Sverige som favoritland när en svensk journalist interjuvar dem för en Svensk tidning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted April 20, 2004 Author Report Share Posted April 20, 2004 Det är ju sådant de säger på varje ställe, varje ställe är bäst, hela tiden: "Av alla ställen i världen är ni bäst", "Ni har varit helt klart bäst hitills, och jag tror inga kan överträffa er heller" o.s.v. Ja men nu höll de på att spela in en DVD..om göteborg eller stockholm skulle hamna på den avgjordes genom vilken publik som röjde mest till låten "Onley for the week" när låten var slut sa han " det där.....det där var fan det vackraste jag varit med om...det är med tungt hjärta jag säger detta..men Stockholm är fan i mig bäst i Sverige!" så denna gång var det allvar enligt mig! (Stockholm kommer med på DVD.n) /Lord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FhF laddare Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Den 19 Juni så spelar dom i Gbg å då jävlar skall jag dit.Plus 15 andra olika band Även mitt favvo bad från Norge DIMMU BORGIR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smergo Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Ja men nu höll de på att spela in en DVD..om göteborg eller stockholm skulle hamna på den avgjordes genom vilken publik som röjde mest till låten "Onley for the week" när låten var slut sa han " det där.....det där var fan det vackraste jag varit med om...det är med tungt hjärta jag säger detta..men Stockholm är fan i mig bäst i Sverige!" så denna gång var det allvar enligt mig! Men du skall inte gå på såna grejer "hehe vad sött. jo de lovordade Gbg lite, fast sa att vi var bättre. muahahaha (men ärligt talat tyckte jag det var kass publik)" Citat av flicka som var på stockholmkonserten :P Men ingen ide att tjöta om det, nästa gång åker jag med dem och tittar i Stockholm också så får vi se :P. Laddare: Metal Town? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.