Haegg Posted April 19, 2004 Report Share Posted April 19, 2004 Med risk för att bli klassad i samma kategori som obducenten och allmänläkaren skickar jag ut denna förfrågan; Var i Stockholm kan man köpa en köttsåg? Jag såg att Jula hade en men deras butik ligger lite illa till rent geografiskt. Jaktbutikerna har det inte och på Clas Ohlsson är det lika illa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roninn Posted April 19, 2004 Report Share Posted April 19, 2004 Du behöver ingen köttsåg, du behöver hjälp ;) Sorry kunde inte låta bli. Kan du inte kolla på nått slakteri och dom vet var dom säljer sådana produkter, eller i nån större matvaruaffär. Kanske du tom kan såga där om du är snäll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haegg Posted April 19, 2004 Author Report Share Posted April 19, 2004 Jag har frågat runt. De höll på att få krupp när jag frågade om de ville dela lite okontrollerat viltkött åt mig. Deras tillstånd kunde tydligen fara och de skulle drabbas av hälsovårdsnämndens vrede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gson Posted April 19, 2004 Report Share Posted April 19, 2004 Hade du befunnit dig i Smålandstrakten kunde jag kanske ha hjälpt dig, farsan jobbar på bankeryrds maskin dom brukar titt som tätt ha begagnade köttsågar.... kanske inte i rätt storlek och prisklass dock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haegg Posted April 19, 2004 Author Report Share Posted April 19, 2004 I Småland befinner man säg med jämna mellanrum. Det är ju i den karga myllan där nere man har sina rötter. Dock verkar produkterna vara mer av industriell art. Jag har fått ett tips från annat håll som verkar lovande. Det är dock postorder: Nima http://www.nimamaskinteknik.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skunken Posted April 19, 2004 Report Share Posted April 19, 2004 Vad fan ska du såga för när det finns handgranater?! Malet och klart! (Hittade ingen handgranatkastarsmiley...) För att svara på frågan; nej, tyvärr vet jag inget ställe. Observera att jag inte är insatt i frågan, men skulle det inte gå lika bra med en "normal" såg av skarpare modell..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kronvrak Posted April 19, 2004 Report Share Posted April 19, 2004 En vanlig såg med rätt blad brukar väl funka för kött? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haegg Posted April 20, 2004 Author Report Share Posted April 20, 2004 Det blev ett inköp i linje med kronvraks förslag. En helt vanlig såg med fintandat blad. Gick helt okej att såga fruset kött med. Men jag undrar om inte köttförlusten varit mindre med en riktig köttsåg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.