Guest FhF laddare Posted April 18, 2004 Report Share Posted April 18, 2004 Söker blider ifrån gamla F8 som det ser ut i dag ;) vet inte om detta är den rätta avdelningen på att fråga om någon har en bild eller fler..Men ta en chansning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solon Posted April 18, 2004 Report Share Posted April 18, 2004 hmm har inga bilder liggande men kan upplysa att idag så är det 1 startbana, 1 taxi bana, några hangarer m.m. Vid den gammla vakten så ligger det nu ett köpcentra kallat Stockholm Quality Outlet samt ett IKEA och diverse andra butiker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackIce Posted April 18, 2004 Report Share Posted April 18, 2004 Brukar vara där ganska ofta faktikstk! Mest i och runt flygledartornet... Vad är det du är ute efter? Det är ju fortfarande militärtområde så blågul och FM blir nog inte allt för glada om jag skulle råka ha en bild eller två. Har du varit nere i dom underjordiska hangarerna? Skulle vara riktigt kul att få sig en tur där nere Men det får man ju inte (fan) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FhF laddare Posted April 19, 2004 Report Share Posted April 19, 2004 Skulle bli skit glad om man fick åka ner i bergshangarena å kika å även rundt om kringa på gamla F8..Finns nästan inga bilder all ute på nätet på Barkarby flygplats ju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted April 19, 2004 Report Share Posted April 19, 2004 Själv så har man ju "Ikea Barkarby" som samlingsplats för vidare transport vid mobilisering. Eller snarare hade... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danno Posted April 19, 2004 Report Share Posted April 19, 2004 Har du varit nere i dom underjordiska hangarerna? Skulle vara riktigt kul att få sig en tur där nere Men det får man ju inte (fan) Dom är mycket coola. Och byggda så att planen i stort sett lyfter efter att de lämnat tunneln = minimal exponering i sårbart tillstånd. Eh... har jag hört Men några bilder därifrån är som du staterar ingen bra idé. Hyggligt många kvadratmeter i närförort, kanske kan bli bostadsrätter när FM lämnar området... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackIce Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 danno Posted den Apr 20 2004, 01:39 Dom är mycket coola. Och byggda så att planen i stort sett lyfter efter att de lämnat tunneln = minimal exponering i sårbart tillstånd. Eh... har jag hört Men några bilder därifrån är som du staterar ingen bra idé. Hyggligt många kvadratmeter i närförort, kanske kan bli bostadsrätter när FM lämnar området... Det är tal om att det ska bli civil mark "har jag hört"... Det går så många rykten och spekulationer om hangarerna att man nästan tror att hela Sverige skulle kunna försvaras därifrån. Fick dom FD värnpliktiga där vara nere i underjorden eller var det hemligt även för dom? PS. Finns det nån tråd eller likn där man kan lära sig göra quotes? Har fortfarande inte riktigt koll på det där Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danno Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Fick dom FD värnpliktiga där vara nere i underjorden eller var det hemligt även för dom? De värnpliktiga som gjorde lumpen där inte bara fick vara i berget, de bodde där (kanske inte hela tiden). Boendedelarna är inte längre i bruk men de finns kvar om än rätt risiga. PS. Finns det nån tråd eller likn där man kan lära sig göra quotes? Har fortfarande inte riktigt koll på det där Klicka på knappen "Citat" så löser det sig. Det är även en bra idé att ta bort det som är onödigt i det man citerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackIce Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Okej... När jag sommarjobbade som snickare var vi och skulle laga lite i dom FD logementen och stället var i principt en övernattningsplats för pundare och uteliggare. Vissa har även gjorts om till replokaler... Frågade en lärarare i skolan idag som hade jobbat tidvis på F8 och ställde frågan om han hade varit i hangererna/underjorden där och svaret blev något i stil med: -"njä det vet jag inte.. det var så länge sen och allt var ju så hemligt men iof så kanske jag.. *tystnad* eller nej glöm det föresten..." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts