Jump to content

Kingen ute o flyger Jas

F.U.B.A.R

Recommended Posts

Men säger han att han styrde planet själv? Efter lite övning i en simulator?  :)  Sicket flyt han måste ha!

Nja, flyger man med så får man nästan per automatik lite spaktid. Det betyder inte att kungen lågsniffade förbi Logårdsflygeln inverterat, vinkandes till Silvia. 8-/

Han fick dra i spaken.......och....erm...det är ju alltid tillfredställande ,O

Men säger han att han styrde planet själv? Efter lite övning i en simulator?  8-/  Sicket flyt han måste ha!

Nja, flyger man med så får man nästan per automatik lite spaktid. Det betyder inte att kungen lågsniffade förbi Logårdsflygeln inverterat, vinkandes till Silvia. :D

Han fick dra i spaken.......och....erm...det är ju alltid tillfredställande ,O

Tänkte nästan att det var så... kul hade varit om han kommit åt utlösaren för raketutskjutning :)

Duger det inte med x antal flygförare som vakter?

Vad skulle förövrigt SÄPO kunna göra i en baksits i planet bredvid?

The Swede :huh:

Dom skulle typ kunna slänga sig framför kungens plan i slowmotion och täcka eventuella Sidewinders och Amraams med kroppen... skulle funka skitbra... lite som Terminator

Lite OT, men kanske passande ändå: Hörde följande anekdot om HMK:

Konungen är ombord på ett av flottans fartyg och äter middag. Efter maten känner Hans Majestät sig lite sugen på en cigg och gör de förberedande åtgärderderna. Det är rökförbud ombord på HMS XX och någon ansvarskännande officer påpekar detta diskret för Statschefen, som då svarar något i stil med "Vad tror du HMS står för?" och glatt fyrar upp. :huh:

Våran kung är allt en ball grabb!

Jag är fortfarande stolt över att han visade fingret till ett par fotografer när han var less på dem  :huh:

Kungen är en mes...även om jag avskyr monarki överhuvudtaget, så hoppas jag att han abdikerar snart och låter Victoria ta sin plats som regent. Skulle inte tro att hon är lika fjantig och frågar "hur gick det" till mannen som just attackerat regenten med en tårta i ansiktet!

Kungen är en mes...även om jag avskyr monarki överhuvudtaget, så hoppas jag att han abdikerar snart och låter Victoria ta sin plats som regent. Skulle inte tro att hon är lika fjantig och frågar "hur gick det" till mannen som just attackerat regenten med en tårta i ansiktet!

Tycker det är ett otvivelaktigt tecken på en enorm storsinthet och ett mycket gott hjärta. Det första och enda kungen brydde sig om när han själv blev både förolämpad och förnedrad var att ingen annan skadades. Gediget!

Tycker det är ett otvivelaktigt tecken på en enorm storsinthet och ett mycket gott hjärta. Det första och enda kungen brydde sig om när han själv blev både förolämpad och förnedrad var att ingen annan skadades. Gediget!

Så man man ju se det. Men det passar illa in på den bild som gavs i berättelsen om hans rökpaus på HMS vadbåtennuhette.

@Dodge

Jo, så kan man ju oxå tolka det. Jag fick dock intrycket av att Kungen sa det hela med glimten i ögat och på ett humoristiskt sätt. Tycker det känns bra med en C Stat som har lite humor och kan skoja till det och inte jämt måste tänka på att framrycka med värdighet och med en eldgaffel i den Kongl. röven.

Jag gillar knugen, utan att för den skull kunna säga att jag känner honom, och jag tror att han gör viss nytta för apanaget. Hellre en rejäl Kung av Guds Nåde än en tråkig president!

Hellre en rejäl Kung av Guds Nåde än en tråkig president!

Hade inte kunnat säga det bättre själv.

ÄR det någon som vet om HMK har någon generalsuniform frpn stormaktstiden som han använder?

HAde varit riktigt fräckt att se honom bära en sådan, särskilt när han är "berettigad" till den. :)

Heja Kungen :rocketl:

ÄR det någon som vet om HMK har någon generalsuniform frpn stormaktstiden som han använder?

Du menar som Karl XII då eller? Tror inte det men han disponerar väl utrustningen som drabanterna använder (Karl XI:s o Karl XII:s) vid högtidliga tillfällen... ;)

Tror dock inte han gör som Gustav IV Adolf i Fänriks Ståls Sägner som klädde sig i Karl XII:s uniform för att få bättre krigslycka mot ryssen... :rocketl:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...