Vildmannen Posted April 15, 2004 Report Share Posted April 15, 2004 Kramfors 23/4 Norrköping 7/5 Lastbilar, terrängbilar, bandvagnskokkärror, gummibåtar, personbilar, motorcyklar etc.... http://www.tovek.se/kommande.asp Vem vet, kanske någon fordonsälskande Möp från forumet kommer att göra sitt livs fynd där? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deron Posted April 15, 2004 Report Share Posted April 15, 2004 Nått för fisketuren? http://www.hilco.se/fmv%20batch5/images/M5630-101131.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted April 15, 2004 Report Share Posted April 15, 2004 fanns lite smått och gått där som man har lust att lägga vantarna på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulle Posted April 15, 2004 Report Share Posted April 15, 2004 Mobila radarsystem åt folket? Terrängbil 111A'n hade jag gärna köpt om jag hade haft råd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nalle Posted April 16, 2004 Report Share Posted April 16, 2004 (edited) Jag var förbi fältet vid Bråvalla i Norrköping och kollade lite på vad jag tror är det som kommer på auktionen.. Mycket fordon stog det där.. Tog lite bilder, kan se om jag hittar något bra ställe att peta upp den i em. Här finns några bilder på det jag tror är auktionsgodset. Batch 5 EDIT: länk Edited April 16, 2004 by Nalle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulle Posted April 16, 2004 Report Share Posted April 16, 2004 Nice bilder nalle, fy tusan vad med fordon där är Skulle vara kul att gå på en sån auktion... Synd bara dom ligger x antal timmar från mej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted April 17, 2004 Report Share Posted April 17, 2004 Ärliogt talat... Den bogserbåten skulle vara lite kult värde i att ha.. Frpågan är om någon ing mäniska har pejl på om den går att ha i havet eller den bara är flosgående+? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danno Posted April 17, 2004 Report Share Posted April 17, 2004 Undrar vad man får punga ut för en Tgb40? Någon som kan ha en kvalificerad gissning eller rent av känner till hur prisbilden brukar se ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted April 18, 2004 Report Share Posted April 18, 2004 Undrar vad man får punga ut för en Tgb40? Någon som kan ha en kvalificerad gissning eller rent av känner till hur prisbilden brukar se ut? Vet att de brukar vilja ha runt 100 för Bv 20+ Skule gissa på minder för en terrängbil 40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Defender Posted April 19, 2004 Report Share Posted April 19, 2004 Jag har sett ett par civila tgb 40 (eller scania SBAT111 som dom heter civilt) och dom brukar ligga mellan 100-150000 kronor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EMK Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Perkele....Jag kommer givetvis att åka dit!!! Även om man kanske inte har råd att köpa ngt så tar man alla chanser att kolla på lite balla hederliga fordon. B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
volvo_viking Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Bogserbåtarna brukar vara luftkylda så de borde fungera att köra i vad som helst-bara det flyter och inte fräter eller bränner upp båten, typ. //Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00t Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 tro nästan man måste fara o kolla lite på den där auktionen! bor ju ändå i kramfors! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
volvo_viking Posted April 27, 2004 Report Share Posted April 27, 2004 @ Defender: 100kr för en 40-bil. Det var billigt. /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konan Posted April 27, 2004 Report Share Posted April 27, 2004 Men det är väl F*N att de äntligen gör något åt alla grejer som står där ute och rostar när jag är på övning..... Konan - Som gått o dreglat på F13.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted April 27, 2004 Forumsledning Report Share Posted April 27, 2004 Är de så det är tänkt att HV skall få fordon? Att de skall använda de 60 kr/dag + milersättning och gå ihop och köpa sig fordon? Det tog några år innan FMV fattade att man skulle sälja sakerna, att folket och revisorerna inte nöjde sig med att man löste problemet och skrotade allt och därmed fick mindre lokalhyror. Lika smart som att lösa stockholms trafikproblem genom att spränga broarna in till stan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LT Posted April 27, 2004 Report Share Posted April 27, 2004 Ge nu inte SLs styrelse några nya idéer, henke... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nalle Posted May 8, 2004 Report Share Posted May 8, 2004 Någon som var på auktionerna och kan ge en kort resume vad saker gick för ungefär? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
retrorod Posted May 24, 2004 Report Share Posted May 24, 2004 Jag var förbi fältet vid Bråvalla i Norrköping och kollade lite på vad jag tror är det som kommer på auktionen.. Mycket fordon stog det där.. Tog lite bilder, kan se om jag hittar något bra ställe att peta upp den i em. Här finns några bilder på det jag tror är auktionsgodset. Batch 5 EDIT: länk är det fältet som ligger på höger sida innan norrköping? har åkt förbi där ett par ggr o undrat vad det är för något Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nalle Posted May 24, 2004 Report Share Posted May 24, 2004 Från Finspång mot Norrköping fält straxt innan Bråvalla på höger sida. Men nu har auktionen varit och det mesta borde väl vara borta därifrån nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalleSWE Posted July 8, 2004 Report Share Posted July 8, 2004 Näe snart kommer en ny auktionFMV:s sida om batch 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nalle Posted July 9, 2004 Report Share Posted July 9, 2004 Mer auktioner, kanske inte så mycket fordon dock.. 1 OKTOBER STOR AUKTION I NORRKÖPING, FREDAGEN DEN 1 OKTOBER På uppdrag av Kvibergs överskottlager samt Bärebergs järn & maskin AB MÄNGDER MED MASKINER & INVENTARIER SOM TIDIGARE TILLHÖRT FÖRSVARSMAKTEN Plats: Norrköping Visning: Auktionsdagen Specificerad information kommer senare http://www.tovek.se/kommande.asp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts