Jump to content

Dagens MÖP-aktivitet


Fk Satan

Recommended Posts

  • Replies 699
  • Created
  • Last Reply

Hänger lite här oxå, av ngn konstig anledning... missköter skolan, håller på att installera en freeBSD-webbserver för en kund.

 

sedan är det tänkt att jag ska göra ett kundbesök vid 15-tiden, och försöka sälja in en web-lösning. Men ikväll blir det förhoppningsvis en sväng på skjutbanan och lite skjutande :angry:

Link to comment
Share on other sites

Förtsatt planerandet av Den Stora Fosterlänska Invas...

Eh, oj.. jag menar.. eh... jag har arbetat. Och filosoferat. Just det. Inget annat!

 

Dessutom har jag putsat mina kängor, men det är ju lika självklart som att vakna på morgonen.

Link to comment
Share on other sites

Åh, härligt, Frulleband

110 st länkar i varje. :camo:

 

Vad är det för modell/konvertering?

Tamiya Centurion Mk.III med Legend Productions Centurion Mk.V konvertering (LF1059) samt Eduards fotoets och som sagt band från Fruil.

 

Smakar det så kostar det. Får se ifall man kan göra alla de här fina grejerna rättvisa.

Link to comment
Share on other sites

Hade ett par genomsura jeans här hemma. Det fanns tyvärr ingen ledig tid i tvätstugan att tumla och kl 22 stänger dom av strömmen i tvättstugan där jag bor.

 

Jag tog då helt enkelt på mig jeansen, plockade fram sovsäcken och kröp ner och lät kroppsvärmen torka upp jeansen. Det var sannerligen en natt i nostalgins tecken. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hmm nu var det iofs igår jag gjorde detta, men wtf. Jag pillade på lite grunkor nämligen:

Stürmgewehr 44, Mg42/34, Madsen ksp, Mp38/40, Thompson M1 och M1928, M3 "grease gun", Beretta M12, Colt AR15 (med kort pipa), M16, mp5k, Ingram mac10, Galil, Steyr AUG A1, Armalite AR18, FFV890C, FN FNC80 + en massa andra...

 

 

/me loves Colt Ar15 :D:lol:

Link to comment
Share on other sites

Räknade och sorterade alla överblivna "fika påsar" som jag fått på övningar, alltså chokladpulver, drottningssoppa, druvsocker etc.

 

34 olika soppor och chokladpulver

Nyponpulver som totalt ger 3 liter

3 "Pansarkex" paket

3 Mariekex paket

65 salt och socker paket

 

Tänk så kul man kan ha när man har så mkt tid över :dribble:

 

Nu är frågan bara vad man ska göra med allt?

Alt. 1 Man skulle kunna ge allt till en pundare så han kan leva på det ett bra tag

Alt. 2 Lägga ut en annons på tradera (det finns så mkt möpar där så det skulle nog gå åt)

Alt. 3 Ge till behövande barn i Norge

Alt. 4 slänga

Link to comment
Share on other sites

Räknade och sorterade alla överblivna "fika påsar" som jag fått på övningar, alltså chokladpulver, drottningssoppa, druvsocker etc.

 

34 olika soppor och chokladpulver

Nyponpulver som totalt ger 3 liter

3 "Pansarkex" paket

3 Mariekex paket

65 salt och socker paket

 

Tänk så kul man kan ha när man har så mkt tid över  :lala:

 

Nu är frågan bara vad man ska göra med allt?

Alt. 1  Man skulle kunna ge allt till en pundare så han kan leva på det ett bra tag

Alt. 2  Lägga ut en annons på tradera (det finns så mkt möpar där så det skulle nog gå åt)

Alt. 3 Ge till behövande barn i Norge

Alt. 4 slänga

Personligen så skulle jag njuta av att ge ett par påsar till några fattiga människor :(

Link to comment
Share on other sites

Jag har skjutit m45, Kulspruta 58, ak5 och har nu packat iordning min ryggsäck efter en hård fbu slutövning och gråtit lite tårar att jag inte kommer få skjuta mer ak innan augusti när jag rycker in.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dedicated

Hinderbana, Revinge samt 6-7 km march med full stridspackning. Dessutom svurit över att en väska till 304K gått sönder, jag som ska ut och öva mot vpl i morgon kväll! Samt på anmodan putsat kängor........

Link to comment
Share on other sites

Guest Triggerpuller

Idag marschtränat, fysat, varit på skjutbanan samt sitter just nu och vårdar vapen samt lökar på soldfforum.tk.

Link to comment
Share on other sites

Blev väckt efter av en kompis klockan halv ett efter 5 timmars sömn.. :-/

Var in till stan å letade lämplig ny dvd-spelare, köpte Stalingrad på DVD på Siba, åkte hem och tittade på den, vårdade bajonetten lite, längtade lite efter mitt beställda 3" system & extraktorgrenrör, åkte hem till mor & far för att maila lite och hamnade här!

 

Edit: Det var alltså Stalingrad och bajonettputsen som var det möpiga om nån missade det

Link to comment
Share on other sites

Madogs möp-aktivitet söndag 23 maj

 

utvärdering av ROSLAGSMARSCHEN 2004

 

Förklaring av begrepp

+ = Bra

0 = Bra och/eller dåligt

- = Dåligt

 

 

 

DAG 1(fredag 21 maj)

+ Bra väder

+ Lagom ont i fötterna

+ Högt tempo

+ Mycket pratande

0 Inget

- Kan inte komma på varför jag går denna marsch i år igen

 

DAG 2

+ Uppmuntran och påhejning

+ Skönt när man kom i mål

0 Växlande väder

- Skitont i fötterna

- En kompis blev tvungen att bryta (här snackar vi MYCKET skoskav)

- Kom i mål SISST!

 

DAG 3

+ Skönt att vara klar

+ Fniss fniss: De som gick framför oss missade målportalen (gick bredvid)

0 Hem till MÖP-forumet

- Regn hela j*vla dagen

- Kom i mål SISST! (igen!)

 

EDIT: Stavning

Link to comment
Share on other sites

nästan ingen MÖP-aktivitet alls nu i helgen :baskerHV: det närmaste man kom MÖP-aktivitet var under fredagen när man drack god whisky och tittade på BoB.

 

idag ska det dock blir lite mer MÖP-aktivitet :banana ska gå igenom och invetera mitt MÖP-förråd, samt se vad som saknas och vad som skall bytas ut osv. dock är det sällan som ngt saknas, och saknas ngt så är det ofta att ngt ligger på fel plats 8-/

Link to comment
Share on other sites

Nyss hem kommen från tyskland och har utövat MÖP aktivitet på högnivå, heeren hadde en utstälning i zhaihain i tyskland å jag å mina vänner åkte ner dit, för att åka lite leopard 2 samt litta andra saker, men det apseluta MÖP saken var nog när jag blev i lurad att skriva på en sak som sen visade sig att vara ett anstelnings papper för heeren, jag rofsade till baka pappret å rev i sönder det när han sa "wilkommen im der heer!" sen blev det en lång diskotion efter det men men sånt händer.

Link to comment
Share on other sites

Helgens MÖP-aktivitet har bestått i att tillsammans med bl.a JBP agera B-styrka åt EN02 i Skillingaryd.

Tyvärr lyckades ING hålla sig undan nästan hela tiden men jag lyckades iallafall störa EOD mitt i en minröjningsoperation. :lol:

 

ING träffade vi på på söndag eftermiddag när vi tog över det OP hans grupp bemannade.

 

The Swede :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...