Jump to content

Dagens MÖP-aktivitet

Fk Satan

Recommended Posts

Vad har ni gjort för MÖP-igt idag då?

Själv har jag ägnat en eftermiddag åt att borsta 3-par kängor och fetta in dessa. Nu är de så vackra så man nästan inte vågar använda de i skogen

• Replies 699
  • Created
  • Last Reply

Tack du blågul somflyttade denna tråd rätt! Jag postade denna i fel forum.

@Karin

Det har jag oxå. Samt att jag försökt luska ut en massa detaljer om två övningar jag ska på i framtiden :)

@Adam Wilhelm

Låter som en trevlig sysselsättning :sniper:

varför hänga på forumet en hel dag när #soldf finns på mirc??

Därför att den förbänkade javachatten inte vill sig här på jobbet. Då får man sitta och knata på forumet... men men.

:)

Pratat med en körkompis att jag blev antagen till sommarkursen, och breättat det lilla jag vet av vad man får göra där. :)

Och berättat för en anan kompis att när jag bestämmer i Sverige ska jag ta tillbaka Finland. Och att jag tror på Gud och höjda försvarsanslag. :lol:

Ganska oseriöst menat bägge två, kanske det sistnämnda är mer allvarligt än vad jag gav sken av förut. Teror deffinitivt på Gud. :D

Annars har jag vait en normal liten pojke.

Jag har cycklat med kronans cyckel 2 mil, hittat en Draken som står i skogen och indentifierat lite lancasterskrot som har används som pangpangmål på F4. Också har jag spanat ut ifrån ett LS lottatorn ( har för mig att det heter så )

Vikt 4 skjorta m/59, 4 t-shirt grön samt 4 par knästrumpor stålgrå.

Utöver detta har jag inhandlat en del militaria på Tradera, hängt här samt fått positivt besked angående reservdelar till min vagn från HKV. :)

The Swede :lol:

varför hänga på forumet en hel dag när #soldf finns på mirc??

Det finns #soldf? Var? Vilken server?

Sjalv har jag i a f hamtat mina nya, fina namnbrickor; en med "SECURITY" och en med bara namnet. Tyckte mina M/87 sag lite tomma ut, sa ville ha namnbrickor som inte var uniformsdelar...

*Ringt runt till de flesta förband i södra Sverige angående sommarkurs. Fick tag i en mycket trevlig Lt på ING 2 så det ser ut att bli en liten sommarkurs iaf. 8-/

*Pennan & Svärdet

*Forumet

*Tränat gym för att bli stor och stark så jag klarar lumpen. :P

*Skrivit Fysik B prov ,O (inte MÖP:igt men skönt att ha det gjort)

/JAS :)

jag jobbar nästan som MÖP..

jag har konfigat ett krypto och en mux, vart på förrådet och bytt m/90 jackan, retat gallfeber på en vaktmästare, druckit 1liter mjölk samt putsat kängorna :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...