Jump to content

..:: Nytt forum på G ::..

Kimster

Recommended Posts

• Forumsledning

Forumet kommer vara öppet för alla som inte är medlemmar. Så även de kan ställa egna enkla frågot utan att behöva regga sig.

Vi har många som reggat sig för att bara ställa en fråga och sen ingen mer.

Jag tänker inte gå in djupare på hur och vad osv...

bara vill ha era snabba reflektioner på om det är en bra eller dålig idé.

..ja reglerna där kommer var extrema.

/ BlåGul

Varför skapa ett nytt forum?

Kan man inte ha en "gästfunktion" på detta eminenta forum istället?

Jag är inte insatt för fem öre hur man skapar eller håller igång ett forum, men av de forum jag varit inne på så är detta det absolut snyggaste å bästa.

Låter lite som rövslickeri kanske, men det är dagens sanning.

En funktion där en gäst kan ställa en fråga till någon med bättre kunnande i en speciell frågespalt eller något vore väl bra?

Gästen kan inte skriva i det vanliga forumet utan hänvisas till en egen liten sektion, precis som "Materialplatsen, Kasunen m.m.

Typ "Frågor å svar" eller nått.

Tack för ett bra forum!

Förhoppningsvis innebär ju det att resten av forumet inte kontamineras i lika stor grad av de vanliga frågorna (t ex jag skall rycka in på xxx, någon som vet något?). Risken är att det blir stor belastning på den/de moderator(er) som sköter forumet då det lär bli många frågor utan att ha sökt ordentligt eller läst FAQ mm.

Men det är värt att prova tycker jag.

• Forumsledning

..nu verkar dock funktionen som tillåter gäster skriva gått o gömt sig... :lol:

*svär* en massa.. :ph34r: jag har ganska säkert för mig att det går. Det har iaf gått på andra forum med samma motor.. . ... *mummel*

Fair enough, men tror ni att någon som vill ställa dessa enkla frågor kommer att söka på forumet först?

Där borde finnas en närmast automatisk sökfunktion, annars kommer ni Blågula att få skyffla frågetrådar tills ni blir äldst i kommun.

• Forumsledning

HA !

whos da man

så nu funkar skiten.. efter 69min meck

ska bara ordna till detaljer o sånt om vad som gäller och vad som inte gäller.

:wub:

och ja just det.. Jag vill har lite FÖRSLAG PÅ NAMN till forumet vad fan ska det heta ? seriöst nu..

@Kimster

Det verkar väl vara en bra ide detta men borde man inte lägga det forumet högre upp? Alltså efter SoldF HKV, annars kanske engångsbesökarna inte kollar igenom alla forum för att hitta rätt. Blir det inte rätt då är det fel. Bara en tanke :wub:

/JAS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...