Jump to content

Mygg, knott, blinning och broms


Nestor

Vilket av dessa gissel är värst?  

123 members have voted

  1. 1. Vilket av dessa gissel är värst?

    • Broms
      27
    • Mygga
      39
    • Knott
      31
    • Blinning
      11
    • Annan
      5


Recommended Posts

Mygg kan man iaf smocka till men knott... :)

 

Stog post på en VCP i omgångar med 4 andra under en övning i sommras och det var tamejfan inga lugna timmar av frenetiskt slåeende med hjälp av en kvist med blad på i ansiktet..

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår precis vad du menar... Man står på post i Dalarna en tidig maj morgon knotten kommer i täta moln äter en sönder och samman.

Jag har stött på knott här hemma i sthlm också, men aldrig sådana som försökte mörda mig så brutalt som spetznazknotten jag mötte på min slutövning i lumpen!

Link to comment
Share on other sites

Sviarn´ är ju nästan värre än bromsen... men efter som det inte fanns fick jag lägga min röst på bromsen...

 

PS: I det civila träsket funkar det bra att ha ett badminton racket för att "pommefritera" bromsen med....

 

//Sgt Fjellman

Link to comment
Share on other sites

Mygg!!!

 

Varför finns dom?

För att fåglar ska få mat? Så fan heller!

Fåglar har tack vare Sveriges alla pensionärer gått över till en kost bestående av bröd, frön å andra godsaker. :((

 

Nää. Gasa dessa flygande vampyrer, så ska jag dansa på deras knastrande lik! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hur kan ni välja!? Hatar allt som kallas insekter och spindeldjur. Fy fan. Ska föda upp en miljon svalor som ska få kalasa på varende myggjävel när jag blir stor! Sen äter jag upp svalorna. Näringskedjan in action!

 

 

Fick mer eller mindre panik när en humla flög in i rummet jag låg o läste i igår. Fy fan alltså för insekter... :lol::camo::): :)0:):=o

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mygg.

 

Vet inte hur många sommarnätter som jag vaknat av surret från en mygga. För att kunna sova vidare finns det endast två alternativ, antingen dra täcket över huvudet, eller döda myggan. Det första alterativet brukar sällan hjälpa, eftersom det inte är speciellt behagligt. Då återstår det att döda myggan och det är lättare sagt att gjort. Direkt när man slår upp ögonen, upptäcker myggan och tänker slå ihjäl den flyger den iväg, man stiger upp och börjar jaga den, om man hittar de vill säga...

När man återintagit luftherraväldet i rummet, eller gett ut spaningarna efter objetet och ligger i sängen och försöker sova kommer nästa fiende. Detta upprepas minst en gång varefter man (läs jag) blir förbannad och letar efter varenda mygga i rummet, bekämpar dessa på det mest brutala sätter som går (förslagsvis rycka bort snabeln, eller någon vinge) och återgår till sovandet.

 

För bekämpningen av insekter i allmänhet och myggor i synnerhet används med fördel ett racket där slagytan är elektrisk, fungerar mycket bra och det blir till och med roligt att bekämpa fi :banana

 

 

Även knotten kan vara irriterande, men det finns inget värre än att få sin sömn störd av surret från en (eller flera) mygg(or).

Link to comment
Share on other sites

Bromsjävlarna är helt klart värst. Dessa små målsökande vingförsedda jävla pirayor med rakbladsförsedda munnar smyger ju sig oftast på en när man precis har lagt sig till rätta i solen efter ett bad. Så helt plötsligt när man ligger där.. *tugg.. mums mums* sliter dom av halva benet på en. Ibland kan man ju riktigt höra hur dom riktigt smaskar på köttet och spottar ut håren dom fick med sig i bettet.

 

Jag går nog ta mig fan ner flera kilo i vikt varje sommar så mycket som de äckliga små kräken tuggar i sig av min lekamen. Funderar på att i fortsättningen endast bada och sola iförd c-vätskeskydd och med en eldkastare eller motsv för att bekämpa dom små asen. Så ser ni någon galning som springer omkring på stranden i helkroppskondom och skriker "Burn bromsjävel!! Burn!" och eldar på bland vettskrämda barn och blekfeta sommarturister så vet ni vem det är..

 

:unsure: :P

Link to comment
Share on other sites

Guest strvkomp

Knott, alla dessa satans knott. Speciellt mycket knott verkar det vara på stridsvagnsberot på Bodens Södra där självklart stridsvagnskompaniet alltid huserar sommartid. Så fort knotten försvinner väljs en ny kompanislinga ut.

 

Undrar om det är skadligt att förbruka tre behållare av försvarets myggolja på fem dagar??? :baskerKav:

Link to comment
Share on other sites

då MÅSE jag fråga hur många det är som Varit i Villingsberg (Villingsnam) en mysig Julidag när regnet hänger i luften likt en tryckpress och förläggningen är belägen på en liten "ö" mitt i en mosse (modell träsk) kombinationen blinning,mygg,broms och knott gör att sikten begränsas till max 2m resten är bara en tjock soppa, dessutom är man så varm och svettig pga värngrävande att man är som en magnet för allt fanstyg som naturen kan uppbringa....

 

ni borde då veta att villingsbergs blinningar är FAN värst...

kan säga att det tog inte många timmar förrän vissa klenare individer fick åka till sjukan pga all betten (inte bara av blinningar)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...