Jump to content

Sanning eller lögn?

Recommended Posts

Jag ringde presic till amf4 där telefonisten koppla mig till någon handläggare!

Som jag läst tidigare på detta forum och andra forum så märker jag att det är många som fått tillbaka sina tjänster genom att klaga eller visa hur motiverad man är!

När jag ringde så sa han direkt att det inte fanns platser kvar utan att dom bara hade 30 styckna platser, som var tagna! När jag sa att vissa hade fått tillbax sina tjänster så sa han Nää, de stämmer inte! Sanning eller lögn?

va kan jag göra nu? :baskerFN:

Din gammla tjänst kan vara borta, ja, men du kan självklart söka andra tjänster - både samma tjänst som innan fast med inryck nästa år och helt andra tjänster på andra förband.

Nää fan...Jag har väntat exakt 1 år sen jag mönstrade..De hade vart en för jobbig prosess att välja nått annat förband eller vänta ett år till!

Inte om du har den inställningen...

Va?? Va fan e det du pratar om! Hur ska min inställning vara efter att jag väntat 1 år å sen får hem ett litet kuvär där det står att jag blivit reserv!! Kom inte med några sjuka uttalande för att många av oss är inte på bra humör!

Skulle DU kunna tänka dig att bli telemastoperatör efter att du ställt in dig på att göra din värnplikt som amfibie!

• BlåGul -1
Va?? Va fan e det du pratar om! Hur ska min inställning vara efter att jag väntat 1 år å sen får hem ett litet kuvär där det står att jag blivit reserv!! Kom inte med några sjuka uttalande för att många av oss är inte på bra humör!

Skulle DU kunna tänka dig att bli telemastoperatör efter att du ställt in dig på att göra din värnplikt som amfibie!

Alltså.. det är väl bara att acceptera att så är det.

Du HAR ju fel inställning. Din tjänst, och många andras, är bortplockade.

Finn dig i att få en annan tjänst, eller murvla runt i det civila istället.

...lär ju inte hjälpa att ringa in till pliktverket och idiotförklara någon och kräva att man får den tjänst man vill ha, när de inte längre finns.

Var trevlig.

@ * *wanted* *

Om du inte kan tänka dig att vänta eller välja en annan tjänst så finns det inte många alternativ kvar om de har fyllt alla platser. Du får helt enkelt tänka efter vad som är viktigast, att göra GU eller att göra GU inom Amfibiekåren.

Medan du tänker på det kan du ju fundera på din attityd, språkbruk och stavning.

Hmm, ni vet inte hur min situation ser ut nu! Så tala inte om för mig hur jag ska betee mig eller hur jag ska värda mitt språk! Saken är den dom har gett tillbaka vissa personers tjänst efter att dom har klagat eller visat hur motiverade dom varit..Det finns t.o.m en tråd på detta forum för där just många amfibie killar fått tillbaka sina tjänster!

Jag har inte på nått sett varit kaxig när jag pratat med dom på pliktverker men med er så säger jag vad jag vill!

• Super Administrators

jaja tagga ner lite, det blir inte bättre för att stirrar upp dig och fräser ut saker här.

Bara för att någon annann lyckades och kanske hade 'tur' betyder det inte att det kommer hända dig också Du är förmodligen inte ensam om att vara i din sitution.

Bara fortsätt ring och hör med dom igen då, skriv brev.. vad fan som helst, mycket mer kan man lixom inte göra.

..och nej du får inte riktigt säga hur och vad du vill till dina medlemskamrater här inne. Man kan vara arg utan att bli otrevlig.

Men vad hade du förväntat dig? Att de skulle säga "japp, det stämmer att alla som ringer hit får tillbaka sina tjänster". Jag kan dessutom tala om för dig att det är många här som vet hur det känns. Ett år sedan du mönstrade? Det är väl helt normalt? Jag kan komma att få vänta ett år extra, men det är jag beredd att ta för att få göra nåt jag verkligen vill. Skulle dessutom tro att han bara var oinformerad och inte att han ljög. Det som händ Znake (och de andra) var något ganska ovanligt. Såg förresten artikeln om det i värnpliktsnytt idag.

Skulle dessutom vilja tillägga angående att söka placering ett år efter "normalinryck". Enligt vad pliktverket sagt till mig så måste man ha en bra orsak till det (går fortfarande gymnasiet t.ex.). Att bara vilja ha en annan tjänst räcker inte.

Vad du än anser själv om din inställning så är det intressanta väll att så länge du inte lugnar ner dig och blir lite trevligare så lär du inte få hjälp här? För när du är mottaglig för det så finns det en enorm kunskap här på forumet med folk som varit i din sits. Jag har själv varit i motsvarande situation och gått hem med jackpot.

Om du förstår hur du ska bete dig och bestämt dig för att acceptera tjänsten men söka andra tjänster så kan du fråga igen. Annars tror jag inte att du har mycket att hämta här. (Bortsett fån om du använder den lilla knappen "Sök" uppe till höger. Den bryr sig inte om hur folk beter sig, och den har garanterat svaren på dina frågor.)

Var glad att du överhuvudtaget får göra lumpen. I dessa besparingstider så tycker jag att det är mer ett privillegium att få göra lumpen än en plikt.

Alla av FMs ca 500 tjänster är råhäftiga! Alt från postm'ästare (Hm...) till jägare. Visst, jag har inte mönstrat. Men jag kan säga att jag förstår dig på ett sätt. Men man kan inte ta något för givet idag, då det är alltför ostabilt. Tyvärr.

Jag blev petad från flygbasjägarna och blev lite förbannad ;)

Men jag ringde till pliktverket, skrev ett brev på 4 radar och fick tillbaka min tjänst.. änsålänge iaf.. Men då var deras beslut att peta mig helt omotiverat med tanke på mina mönstringsvärden, motivation mm..

Tycker du skall tagga ner lite..

Om inte jag skulle kommit in som FBJ hade jag sökt in nästa år istället, fast det är ju jag.

Lycka till!

Tycker att ngn i denna tråd skall börja tänka lite. Ifall jag vore handläggare inom FM och det ringer in ngn och är otrevlig, blir jag då mer eller mindre hjälpsam mot denna individ? Förolämpar denna individ mig eller min arbetsgivare kommer jag då att bli mer hjälpsam, eller kommer mina taggar att vändas ännu mera utåt? Samtalet efter är från en kille som är artig och trevligtror du att den som ringer efter dig och är artig och trevlig har större eller mindre chans att få befattningen? Ifall du var arbetsgivare skulle du då anställa ngn som är arg och otrevlig mot dig?

Många som är här inne har betydligt mer erfarenhet än dig när det gäller att prata med myndigheter, och myndighetspersoner, lyssna på vad de har att säga och använd dig av deras tips och råd. Att ringa runt och vara otrevlig och arg hjälper sällan, utan har ofta negativ inverkan på sikt.

Ett råd/tips är bemöt andra som du själv vill bli bemött!

• BlåGul -1

Det kanske finns skäl till varför just du inte får tillbaka din tjänst? Kanske så många som var möjligt fick det så nu är det fullt?

Så som jag ser det ligger problemet inte hos AMF utan hos dig. Vad är viktigt för dig? Skiter du i GU om du inte får göra den på AMF? I så fall kanske du inte ska göra GU?

Ligg på AMF men hör dig även för hos andra förband. Flottans bassäk, kanske?

/Krook

Såååja, nu fick ja massa bra information...Tycktes ju vara nödvändigt att vara lite taggad!

Nää, jag var väldigt trevlig när jag ringde in till plikverket...Måste själv erkänna att han var lite kaxig utan orsak! men jag var bara trevlig tillbaka å tackade adjö! Märker att många här vet vad dom skriver å verkar trevliga men snälla **RALF*, jag skulle uppskatta att du inte skrev mer på denna tråd.

Ni får ursäkta mig ifall jag vart lite studdig men man är ganska så tankspridd när man har blandade känslor om något!!

Tack ni andra och jag hoppas själv det går vägen för min del å andras!

men snälla **RALF*, jag skulle uppskatta att du inte skrev mer på denna tråd.

Du får gärna förklara dig! Antingen här eller i PM. Vad jag har gjort är att först försöka hjälpa dig och sedan tillsammans med 7 andra uppmanat dig att tänka på din attityd.

• BlåGul -1
Ni får ursäkta mig ifall jag vart lite studdig men man är ganska så tankspridd när man har blandade känslor om något!!

*

*

*

Nää, jag behöver inte förklara mig för dig..Skriv du gärna på denna tråd men jag skulle uppskatta om du inte gjorde de!

Det kanske är bäst om du ger fan i att skriva helt om du inte kan kontrollera dig??

Stänger igen det här, bra tråkig tråd det blev av alltihop nu.

/BlåGul

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...