Jump to content

Codec

SISU

Recommended Posts

Ja jag har sökt men ej hittat någon bra tråd !

Jag har fått hem Combat mission på vanlig cd o skulle spel upp den i media player o de funkade ej jag fick ljud men ej bild .. 8-/

Det kom fram att jag behövde CODEC vad e de ?

O var laddar jag hem det ?

Jag har sökt som en galning på webben utan att hittat nått vettigt! :camo:

Tacksam för hjälp SISU ! :D

Codec behöver du bara för att koda filmer, för att spela upp behöver du bara filter. Att installera massa codecs leder i längden bara till problem.

Vet inte hur Combat Mission är kodat men prova att installera ffdshow.

Ta senaste alphan, den är stabil:

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=53761

Ja köp orginalfilmen.

Jag har den faktiskt på VHS, en kamrat lirade in den som .mpeg via ett TV-kort, därefter ville jag få ut den som VCD för att visa hos svärföräldrarna..

Dvs inte olagligt nedtankad från nätet.

*gör rätt för sig. oftast iaf.*

• 3 years later...

Har precis installerat om Windows och efter att i princip ha genomfört samtliga åtgärder som ingår i detta fantastiska åtagande, så kan Windows Media Player inte spela upp .wmv-format. .Avi- och mpeg.-format funkar fint. Mycket underligt. Är det någon med fler datormöss i bältet som kan råda på bot?

/s

Har precis installerat om Windows och efter att i princip ha genomfört samtliga åtgärder som ingår i detta fantastiska åtagande, så kan Windows Media Player inte spela upp .wmv-format. .Avi- och mpeg.-format funkar fint. Mycket underligt. Är det någon med fler datormöss i bältet som kan råda på bot?

/s

Hade samma problem tidigare i veckan och hittade ett paket på sidan nedan som jag plockade hem och nu funkar det fint.

Länk: Codecs.se

GMY

Använd VLC media player.

Har hittils inte stött på en fil den inte kunnat spela på korrekt sätt.

VLC media player

Även om man har VLC som sin primära videospelare så har det vissa fördelar med att även få Mediaspelaren att kunna tolka filerna, t.ex. så får man första framen som ikon i utforskaren samt att man får tillgång till mediadata som speltid etc.

Jag har helt plötsligt utan förklarlig anledning fått problem med uppspelning av filmfiler. Filformat spelar ingen större roll, både Windows Mediaplayer och VLC är drabbade. Ljudet synkar inte längre exakt med bilden vilket är fruktansvärt störigt. det blir värre i helskärm och fördröjningen blir längre och längre efterhand.

Någon som har tips?

Jag har provat att avinstallera och installera om VLC.

Hjälp...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...