Jump to content

Krigsforum.se


Kämpe

Recommended Posts

Det där forumet gav mig kalla kårar. Första man gör är att ramla på trådar som Judar och makt, Invandringen, Ultima Thule osv.

 

Kan inte vara roligt att vara moderator där.

 

*kryper tillbaks in i soldf-värmen igen* :baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

Till skillnad från skalman så är Krigsforum.se helt dedikerat det andra världskriget. Det är inte skalmans forum. Skalmans engelsktalande forum är om axelmakterna och det svenska om historia i allmänhet.

 

Krigsforum.se är knappast ett nazistiskt forum. Att sådant folk dras till ww2 forum går väl knappast att undvika.

 

Dessutom tycker jag ni kan spara på alla spydiga kommentarer då jag endast kommer med förslag eftersom det kanske finns folk här som är intresserade av krig. Gillar ni inte stället så är det ingen som tvingar er att vara där

Link to comment
Share on other sites

Jo det kan väl gå rätt "hett" till där inne ibland. En hel del politik och många "tvivlare". Hur är det här inne då? Har inte så mycket erfarenhet av detta forum än men det ser verkligen lovande ut må jag säga. Vore kanske konstigt dock om det aldrig lockades hit några nazister till detta ställe också. :banana

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Inte omöjligt, men så länge jag och mina kollegor är BlåGula här så kommer de inte våga yttra ett ord om nån rasfientlighet... låt mig säga som så här, att jag utrotar medlemmar rätt snabbt som inte ha hjärna att följa regler, promise.

 

Men visst har vi nog några smygnassar här. Låt dom hållas, bara de är tysta..

 

 

 

 

..och ja jag kan väll tillägga att jag VET om någon/några sympatisörer redan (mer eller mindre), och även någon/några som ligger i raka motsatsen, så vi har full fruktkompott här.

 

 

 

:banana

Link to comment
Share on other sites

Men visst har vi nog några smygnassar här. Låt dom hållas, bara de är tysta..

 

Bara att säga till om det blir några problem med dem så ska jag *erased* dem

:banana

 

 

 

/edit: bara för de hoppar på folk med ondgärningar behöver inte du sjunka till deras nivå. Försök låt bli med att tala om att du vill skjuta "döda/skjuta/skada" någon. / Kimster

Link to comment
Share on other sites

Guest bananen
Inte omöjligt, men så länge jag och mina kollegor är BlåGula här så kommer de inte våga yttra ett ord om nån rasfientlighet...  låt mig säga som så här, att jag utrotar medlemmar rätt snabbt som inte ha hjärna att följa regler, promise.

 

Men visst har vi nog några smygnassar här. Låt dom hållas, bara de är tysta..

 

 

 

 

..och ja jag kan väll tillägga att jag VET om någon/några sympatisörer redan (mer eller mindre), och även någon/några som ligger i raka motsatsen, så vi har full fruktkompott här.

 

 

 

,O

Ganska ovanligt att läsa något så relativt originellt tycker jag. Verkligen en positiv överaskning. Man vet annars hur det kan vara med smygrasismen i militären.

Link to comment
Share on other sites

Guest bananen
Man vet annars hur det kan vara med smygrasismen i militären.

Det där var en fördom. :D

Ursäkta var inte meningen att såra någon eller nåt :(

Link to comment
Share on other sites

Man vet annars hur det kan vara med smygrasismen i militären.

Det där var en fördom. :D

Om vi skall kalla HV militären så håller jag faktiskt med Bananen. Har även efter några ÖL hört orden *Censur* vid FBU Kurser tex. Det har ju alldrig varit något allvarligt, men ser man på alla mina Jobb och liknande jag haft så är militära sammanhang dem ställen jag mött mest smyg rassar.

Det varierar och jag drar inga förhastade slutsatser, säger bara vad jag och mina stora öron har upplevt. (för att försvara Bananen) Kan i försvar till dessa säga att det i dom flesta fallen förmodligen bara är "tuffa" ord då man sett dessa personer jobba och skratta med personer med annat ursprung.

 

EDIT: Bör kanske tillägga att militära sammanhang är ju dem ställen jag träffat mest nytt folk och därför är det kanske inte så konstigt att man möter fler såna under fbu kurser osv.

Link to comment
Share on other sites

Guest bananen
Man vet annars hur det kan vara med smygrasismen i militären.

Vill du kanske tala om hur du "VET" detta? Jag läser att du inte gjort lumpen?

Genom ganska många vänner som gjort lumpen och jag litar starkt på deras ord. Dessutom har det ju talats om det ganska mycket i media. Är inte heller så värst svårt att tänka sig att det faktiskt kan vara så. Alla upplever det dock olika.

Link to comment
Share on other sites

Genom ganska många vänner som gjort lumpen och jag litar starkt på deras ord. Dessutom har det ju talats om det ganska mycket i media. Är inte heller så värst svårt att tänka sig att det faktiskt kan vara så. Alla upplever det dock olika.

Ok, jag har aldrig stött på någon yoff eller roff för den delen som uttalat något som ens med fantasi blir främlingsfientligt.

 

Det förekommer ju med största sannolikhet, precis som sexuella trakaserier, "vanlig" mobbing och så vidare. Men jag tror inte att det är vanligare än på andra arbetsplatser och FM är ett tacksamt mål för pressen.

 

I en FBU förening jag var med i när jag var yngre fanns det ett kort tag medlemmar med ickedemokratiska åsikter som även organiserade sig i tveksamma föreningar, dessa avskiljdes fort. Ett klart ställningstagande.

 

OT Slut.

Link to comment
Share on other sites

Guest bananen

Jag tror inte heller att det är vanligare i militären än någon annanstans men det är kanske lite extra känsligt när det dyker upp i just militären?

 

Jag tvivlar dock inte på att man gör vad man kan för att bli av med detta "problem" och så finns det ju även flera invandrare vet jag som haft en mycket bra period under lumpen och inte upplevt någon rasism alls.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte heller att det är vanligare i militären än någon annanstans men det är kanske lite extra känsligt när det dyker upp i just militären?

 

Jag tvivlar dock inte på att man gör vad man kan för att bli av med detta "problem" och så finns det ju även flera invandrare vet jag som haft en mycket bra period under lumpen och inte upplevt någon rasism alls.

Gör man verkligen något aktivt för att söka upp nazister i lumpen? Jag läste en artikel i tidningen för ett tag sedan som beskrev att ca 20 nazister gjort lumpen den senaste tiden och desutom kommit över vapen. :tveka:

Link to comment
Share on other sites

Sedan är det väl så att flertalet unga nazister oftast är förvirrade ungdomar, som hamnat i fel sällskap och kanske har med sig felaktiga värderingar hemifrån? De människorna har nog en hel del att hämta under värnplikten i form av personlig utveckling och mognad. Självklart är det viktigt att försöka följa upp vilka av dessa som faktiskt utgör en säkerhetsrisk, både nu och i framtiden, men lösningen kanske inte ligger i att utestänga dem från all militär verksamhet.

 

Mina sociologiska fem öre...

 

 

Hälsningar, Foxtrot Lima :tveka:

Link to comment
Share on other sites

Jag har svårt att tro att nazister lär sig något positivt i lumpen snarare tvärtom.  :baskerHV:

Inte nazister nej, men förvirrade tonåringar.

 

 

Hälsningar, Foxtrot Lima :camo:

Jo det tror jag absolut att det är nyttigt för tonåringar att göra lumpen. Gör dom mer självständiga och mindre "mammiga". Jag vet många vänner som hade behövt göra lumpen :)

Link to comment
Share on other sites

Har flackat runt lite inne på "Krigsforumet" ett tag nu, och märker att de inte har stenkoll på alla fakta. Förmodligen en del hobbyhistoriker (läs: högstadieungar som ögnat igenom en historiebok) som hänger där, och inga fanatiker som jag. :lala: Men det är väl snarare ett sundhetstecken. :)

 

 

Hälsningar, Foxtrot Lima :)

Link to comment
Share on other sites

Har flackat runt lite inne på "Krigsforumet" ett tag nu, och märker att de inte har stenkoll på alla fakta. Förmodligen en del hobbyhistoriker (läs: högstadieungar som ögnat igenom en historiebok) som hänger där, och inga fanatiker som jag. :lala:  Men det är väl snarare ett sundhetstecken. :dribble:

 

 

Hälsningar, Foxtrot Lima :)

Ja det är en del skojare där, det är det jag tycker är så kul :) . Mycket frågor är det också från folk som vill lära sig mer men även en del folk som faktiskt är mycket kunniga. Dock kan jag bli lite less på all politik som alltid blandas i alla ämnen. Det kan gå från Tyskarnas inmarsch i Polen till att invandrarna ska ut på bara 3 inlägg typ :Malaj:

Link to comment
Share on other sites

Snyggt forum synd bara att det drar till sig fel sorts människor, personlig favorit måste vara "förintelse & krigsbrott" eller "hitler, var han verkligen så grym?"

Att folk bara orkar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...