Jump to content

Ännu mera cykel

Guest Greven

Recommended Posts

Guest Greven

Som sagt som vardande MTB-freak funderar jag på om cyckel inte trots allt kan ha en framtid i FM.

Den är tyst, snabb och extremt terrängående. Får aldrig soppatorsk och kräver ett minimum av underhåll. Tänk att som jägargrupp kunna förflytta sig snabbt, ljudlöst i väglöst land för att minera vägar och utföra eldöverfall.

Har hittat en sida på nätet där jänkarna redogör för försök med MTB. Ska försöka leta upp länken.

Precis Greven...

Man ska inte hånskratta åt möjligheterna som en cykel innebär.

Man är nästan ljudlös när man cyklar på en grusstig.

Jag cyklar hellre 5 mil än går dom med BatO och det finns ju cykelkärror.

Sen är ju LTAC helt värdelös utan man ska ha en ny cykel med många växlar (MTB)

Det skulle väl framförallt funka bra på fjället. Det kanske kan bli lite tungt att cykla med en cykelkärra efter sig i tät skog men vad ska in där och göra? :P Om man ligger på så kanske jag kan bli den första Cykelburna jägaren :) eftersom jag har ett par år kvar till lumpen.

Man kan säkert ordna me Hellfire på sidorna också Man kanske ska tipsa FMV om det. Utvecklingsnamn: AC Ny (Attack Cykel Ny)

Ja varför inte. Cykelns dagar som transportmedel för större förband är nog över för alltid. För små förband och för speciella uppdrag ska man nog inte avfärda velocipeden. På samma sätt som man vid behov fortfarande använder hästar, åsnor för att klövja utrustning m.m. borde man vid behov kunna använda cyklar.

Guest Holger3D

Jag brukar trampa 3 mil mtb nästan varje dag ute i Hellas och kan säga att det går finfint så länge det är ljust, har en stig att trampa på samt att man inte har någon tung packning. Men det går rent åt helvet då man trampar in i skogen utan någon stig att följa...

Fan vad trist att folk inte kan hålla sej till sina egna grejor!!!! man blir så jävla förbannad på sånt!

Själv kör jag också Cannondale!

Tyvärr så är det många som kör omkring med cyklar av märkena Knycko och Stulex.

• 2 weeks later...

Man kan säga mycket bra om FM men dom har i likhet med alla stora verk en tendens att glömma bor det lilla som gör en arme till en bättre arme (med ett stort undantag, försvarets hudsalva)! Cykeln är en otroligt bra sak, den må vara dålig som "stridsfordon" men som transportmedel är den guld, dock måste nästan alla saker förbättras, när civilister kör runt på armens cyklar eftersom dom är så billiga bör man börja tänka! När hörde du någon civilist säga så om våra stridsvagnar?

Armen behöver förbättra allt inte bara sattsa stort, ett inköp av cyklar är en bra början.